גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בורסות אסיה צונחות בעקבות הודעת הפד; עליבאבא יורדת ב-6.7%

לאחר שהפד הותיר את הריבית ללא שינוי ואותת על העלאה ראשונה בקרוב, המדדים המובילים באסיה רושמים ירידות ● וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock
הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

7:20

בורסות אסיה רושמות ירידות חדות לאחר הודעת הפד מאתמול: ניקיי 225 יורד בכ-3.32%, שאנגחי יורד בכ-1.2%, הונג קונג יורד בכ-2.7%, סידני יורד בכ-1.7% וקוספי יורד בכ-3.16%.

מניית עליבאבא יורדת בכ-6.76%

23:00

יום מסחר תנודתי והפכפך בניו יורק הסתיים במגמה מעורבת במדדי המניות המובילים. מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה של כ-0.4% ואילו הנאסד"ק ננעל ביציבות. 

ירידות בולטות רשמו AT&T, בואינג , ניאו, מאנדיי  ופייבר. מנגד, צים, טסלה ומיקרוסופט רשמו עליות חדות.

התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים עלתה ב-7 נקודות בסיס ל-1.85%. 

22:35

שינוי מגמה בוול סטריט. מדדי המניות המובילים עברו לירידות של 0.3%-0.7% לקראת סיום המסחר.

זאת, לאחר שיו"ר הפד ג'רום פאוול אמר במסיבת עיתונאים לאחר הודעת המדיניות המוניטארית כי "יש לפד מרווח רחב להעלאות ריבית לפני ששוק העבודה ייפגע". בהתייחסות לאינפלציה הוא אמר כי "המחירים עשויים להמשיך לעלות מכיוון שסיכוני האינפלציה עדיין בנטייה למעלה".

בעקבות דברי פאוול, החוזים העתידיים מצביעים עכשיו על הסתברות של יותר מ-50% ל-5 העלאות ריבית של 0.25% כל אחת עד סוף 2022.

21:50

מגמה מעורבת בוול סטריט כעת. מדד הדאו ג'ונס עבר לירידה קלה והנאסד"ק רושם עלייה של 0.8%. 

21:15

מתמתנות העליות בניו יורק. הנאסד"ק עולה בכ-2% והדאו ג'ונס מטפס בכ-0.6%. טסלה ומיקרוסופט עולות ביותר מ-4% ואינטל  מטפסת בכ-2% לקראת פרסום הדוחות.

21:00

כצפוי, הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ומאותת על העלאה ראשונה בקרוב, ככל הנראה כבר בחודש מרץ. בניו יורק מתחזקות עליות השערים בהובלת הנאסד"ק שמזנק בכ-3%. 

19:50

מניית קורנינג  מזנקת ב-12% לאחר שהחברה פרסמה דוחות חזקים. דראפטקינגס קופצת בכ-17% לאחר שהמניה קיבלה המלצה חיובית ממורגן סטנלי.

מודרנה  מזנקת בכ-7% בעקבות עדכון המלצה של דויטשה בנק. 

18:45

בורסות אירופה ננעלו בעליות של עד 2.2% במדדי המניות המובילים. בניו יורק נרשמות עליות בהובלת הנאסד"ק שמטפס ב-2.3%. 

בזירת הסחורות רושם חוזה על נפט מסוג WTI עלייה של 2.3% ל-87.7 דולר לחבית, וחוזה על אונקיית הזהב יורד בכ-1%. 

בשוק הקריפטו נרשמת התאוששות. ביטקוין מתחזק בכ-4% ועולה לרמה של 38.2 אלף דולר, האת'ר מתחזק ב-6.7% ונסחר סביב 2,611 דולר.

17:05

עליות חדות בניו יורק בהובלת הנאסד"ק שמזנק ב-2.6%. עליות חדות רושמות ריביאן, טסלה, מודרנה  ונטפליקס .

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות מניות סנטינל וואן , פלייטיקה, מאנדיי, צים , פריון, קורנית דיגיטל , נובה וקמטק.

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות חדות במדדי המניות המובילים. מדד הנאסד"ק מוביל, עם עלייה של יותר מ-2%, לקראת הודעת הריבית של הפד הערב. 

מניית טסלה  קופצת בכ-4% לקראת פרסום דוחותיה לאחר סיום המסחר. אינטל נסחרת ביציבות ומיקרוסופט מזנקת בכ-6% לאחר שפרסמה אמש דוחות.

14:30

המגמה החיובית באירופה נמשכת. רנו בולטת בפריז עם עלייה של 6.6%, וגם איירבוס ואייר פראנס מתחזקות. IAG מזנקת בלונדון, וגם יתר חברות התעופה בגוש מטפסות. עוד בולטות בעליות מניות הבנקים ובתי ההשקעות, בהם לוידס שמוסיף 3.4% בלונדון.

במקביל למסכים הירוקים בשוקי אירופה ובמסחר על החוזים העתידיים, בשוק הקריפטו נמשכות העליות. הביטקוין מטפס 3.8% ונסחר סביב 37.8 אלף דולר, האת'ר עולה ב-4.5% לרמה של 2,535 דולר.

בשוק הסחורות, הזהב נחלש ב-0.4% וחוזה למסירה בפברואר נסחר ב-1,845 דולר לאונקייה. הנפט הגולמי מתייקר: הברנט עולה ב-0.9% ל-88 דולר לחבית, ה-WTI עולה 0.8% ל-86.3 דולר לחבית.

בשוק האג"ח של ממשל ארה"ב נרשמות עליות קלות בתשואות האג"ח לטווחים ארוכים. התשואה על האיגרת ל-10 שנים עומדת על 1.78%.

13:05

מיקרוסופט  עולה ב-4% במסחר המוקדם לאחר פרסום תוצאותיה הרבעוניות. נזכיר שאתמול בסמוך לפרסום הדוחות נפלה מניית החברה ב-5%. יחד עם זאת, שיחת המשקיעים שערכה סמנכ"לית הכספים עודדה את המשקיעים והמניה התאוששה ועברה לעליות. 

סקטור הטכנולוגיה יזכה לריבאונד הערב בניו יורק? פרט למיקרוסופט, אנבידיה  וטסלה  בולטות בטרום עם עלייה של 4%, אפל  ומטא (פייסבוק)  מתקדמות כ-2%,  AMD  מוסיפה 3%, נטפליקס  - שצנחה מתחילת השבוע ב-28% לאחר פרסום התוצאות שלה - קופצת כ-4%. 

11:50

העליות בבורסות אירופה מתחזקות, כאשר המדדים המובילים מטפסים ביותר מ-2%. גם בזירת המסחר בחוזים העתידיים המגמה חיובית, כשהחוזים על הנאסד"ק מזנקים 2%, החוזים על S&P500 מתקדמים 1.5% ועל דאו ג'ונס מוסיפים 1.1%.

את העליות באירופה מובילות חברות התעופה והתיירות. קבוצת IAG, בעלת בריטיש איירווייז, מזנקת בלונדון 6.6%, איירבוס מתקדמת בפריז 6.3%, לופטהנזה מוסיפה 5.3% בפרנקפורט. עוד עליות בולטות רושמות אירופורטז דה פריז, רשת המלונות אינטרקונטיננטל וחברות התעופה וויזאייר וריאנאייר.

גם בשוק הנפט העליות מתחזקות ועומדות על כ-0.6%. הברנט נסחר סביב 87.7 דולר לחבית.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית חזקה. מדדי דאקס, קאק ופוטסי עולים ב-1.1%, יורוסטוקס 50 מתקדם 1.2%. גם העליות בחוזים העתידיים בוול סטריט מתחזקות: החוזים על נאסד"ק עולים ב-1%, על S&P500 ב-0.6% ועל דאו ג'ונס ב-0.4%.

מניית איירבס בולטת עם עלייה של 3.3%, דויטשה בנק עולה ב-1.9%, אדידס מוסיפה 1.7% ו-BMW מתקדמת 1.3%. גם בלונדון נרשמות עליות לקבוצת התעופה IAG, רשת המלונות אינטרקונטיננטל וכן לענקית הדלק של. 

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת. בהמשך לנעילה האדומה של ניקיי, האנג סנג השיל 0.1% וקוספי ירד ב-0.4%. מדדי שנחאי ושנזן הסיניים עלו בכ-0.7%.

09:40

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת. בסידני לא מתקיים מסחר בשל יום אוסטרליה, וגם בהודו הבורסה סגורה לרגל חג מקומי. מדד ניקיי היפני ננעל בירידה של 0.4%, כאשר יתר המדדים מתנדנדים בין עלייה לירידה. האנג סנג יורד ב-0.2%, קוספי משיל כ-0.4%, ואילו שנחאי עולה ב-0.6% ושנזן ב-0.7%.

בראש הניקיי בלטה סוזוקי שקפצה ב-5.7%, וגם סופטבנק, סוני, מיצובישי פייננשל ו-JFE הולדינגס התחזקו. מנגד, טויוטה ירדה ב-0.7% וקנון ב-1.5%. בהונג קונג Xinyi Solar מזנקת מעל 8%, שיאומי, ג'ילי ועליבאבא מאבדות מעט משקל.

הבוקר החוזים נסחרים בחוסר יציבות בעוד המשקיעים מצפים להחלטת הריבית של הבנק המרכזי האמריקאי הלילה (21:00 שעון ישראל), והימים הפרועים שנרשמו לאחרונה בבורסות ניו יורק מעידים שהכל יכול להתהפך מספר פעמים עד לצלצול נעילת המסחר. בינתיים, החוזים על נאסד"ק מטפסים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 עולים ב-0.2% ועל דאו ג'ונס ב-0.1%.

הלילה לאחר צלצול הנעילה יפרסמו דוחות טסלה  ואינטל , ולפני כן ידווחו בין השאר בואינג, קימברלי קלאק ולאס וגאס סנדס. מחר אפל  תדווח על ביצועיה לרבעון, כמו גם דויטשה בנק, פורד מוטורס, מאסטרקארד, מקדונלד'ס, SAP, סאות'ווסט איירליינס, ויזה וסטארבקס. ביום שישי יפרסמו בין השאר קטרפילר, שברון, קולגייט-פלמוליב ואופנהיימר.

אמש לאחר סיום המסחר ענקית הטק מיקרוסופט  פרסמה דוחות, שלפיהם עקפה את התחזיות הן בשורת ההכנסות (51.7 מיליארד דולר מול הערכה ל-50.6 מיליארד - צמיחה של 20% בהשוואה לאשתקד) והן בשורת הרווח (2.48 דולר למניה בהשוואה לצפי של 2.31 דולר). המניה, שירדה במהלך המסחר ב-2.6% צנחה בעוד 5% מיד לאחר פרסום הדוחות - אך לבסוף סיימה את שלב המסחר המאוחר בעלייה של 1.2%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות קלות בחוזים על הזהב, בעוד שהנפט עולה ב-0.1% ובשוק הקריפטו נרשמת התאוששות. ביטקוין מתחזק ב-4.3% ועולה לרמה של 37.2 אלף דולר, האת'ר מתחזק ב-4% ונסחר סביב 2,450 דולר. עבור הביטקוין עדיין מדובר ברמה נמוכה בכ-10% בהשוואה לשבוע שעבר. האת'ר רחוק ב-20% מרמתו לפני שבוע.

עוד כתבות

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה