מכון היצוא רוצה לעודד השתתפות של חברות מהחברה הערבית

מכון היצוא יקים הנהלה ציבורית בראשות ד"ר מוחמד זחאלקה שתעודד חברות מהחברה הערבית לפעול בתחום • וגם: פלטפורמת ההתנדבויות Helpi מדווחת על זינוק של 400% בשעות ההתנדבות בחודשים מרץ ואפריל • אירועים ומינויים

יו''ר מכון היצוא איילת נחמיאס-ורבין וד''ר מוחמד זחאלקה / צילום: יח''צ מכון היצוא
יו''ר מכון היצוא איילת נחמיאס-ורבין וד''ר מוחמד זחאלקה / צילום: יח''צ מכון היצוא

לראשונה במכון היצוא תוקם הנהלה ציבורית שתעודד חברות בחברה הערבית לפעול בתחום. יו"ר המכון, איילת נחמיאס-ורבין, מינתה את ד"ר מוחמד זחאלקה לתפקיד יו"ר ההנהלה. זחאלקה הוא מנכ"ל חברת אלפא גייט, המייצרת שתלים דנטליים ומייצאת את מוצריה ל-52 מדינות, העולם ויו"ר הוועדה לחברה הערבית בהתאחדות התעשיינים. לדבריו, "עלינו לפעול לפתוח את הדלתות לחברות בחברה הערבית ליעדים נוספים, ולנצל את ההשפעה החשובה של הסכמי אברהם".

ההנהלה הציבורית תפעל לצד תוכנית "תבל" המקדמת בעשור האחרון חברות בחברה הערבית בעלות פוטנציאל יצוא, ובימים אלה מסייעת לכ-100 יצואנים. "המגזר העסקי בחברה הערבית נמצא במגמת צמיחה, וזהו מנוע צמיחה חשוב לכלכלה ולציבור הישראלי כולו", אומרת נחמיאס-ורבין. "ההחלטה לייצא אינה טריוויאלית, ובעזרתו של מוחמד אני משוכנעת שנוכל לעודד חברות נוספות לעשות את המהלך הזה".

טכנולוגיה פוגשת רפואה באקדמיה

במטרה לצמצם את הפער בין עולם הרפואה לעולם הטכנולוגיה, חתמו מנכ"ל אסותא מרכזים רפואיים, גידי לשץ, ונשיא HIT מכון טכנולוגי חולון, פרופ' אדוארד יעקובוב, על הסכם שיתוף פעולה שיכלול הכשרת סטודנטים הלומדים לתואר "טכנולוגיות דיגיטליות ברפואה". במסגרת ההסכם, הסטודנטים ייחשפו לאתגרים בסביבות קליניות ולטכנולוגיות רפואיות, וישתתפו בצוותי מחקר ופיתוח - כדי לתת מענה לאתגרים אלו.

מימין: שמואל גולדברג, ד''ר רפאל ברכאן, פרופסור אדוארד יעקובוב, גידי לשץ, ד''ר מיכל גינדי / צילום: יוני רייף
 מימין: שמואל גולדברג, ד''ר רפאל ברכאן, פרופסור אדוארד יעקובוב, גידי לשץ, ד''ר מיכל גינדי / צילום: יוני רייף

חדשות טובות

פלטפורמת ההתנדבויות Helpi מדווחת על זינוק של 400% בשעות ההתנדבות בחודשים מרץ ואפריל, לעומת שעות התנדבות בחודש ממוצע. מספר החברות שנרתמו לפעילויות התנדבות עלה פי שניים.

התחומים שבהם ניכרה העלייה הם אריזות וחלוקות מזון, תרומת סלי מזון, מחשבים ומוצרים לבית, פעילויות העשרה לילדים/נוער בסיכון, צביעה תחזוקה גינון וניקיון בדירות של מטופלי הנחלקות לשירותים חברתיים, הוסטלים ומועדוניות לילדים בסיכון.