גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בתום יום מסחר תנודתי: וול סטריט ננעלה בירידה של עד 0.8%

הבורסה בניו יורק נסגרה בירידות שערים של עד 0.8% לאחר יום מסחר הפכפך ● גם בורסות אירופה ננעלו באדום ● הנפט עלה בקרוב ל-3%

הבורסה לניירות ערך בניו יורק / צילום: Associated Press, Courtney Crow/New York Stock Exchange
הבורסה לניירות ערך בניו יורק / צילום: Associated Press, Courtney Crow/New York Stock Exchange

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:30

יום מסחר הפכפך בוול סטריט נסגר בירידות שערים, ומצטרף למגמה שנרשמה היום בבורסות אירופה ואסיה.

מדד הדאו ג'ונס  ננעל בירידה של 0.75%, לאחר שהגיע אתמול לשפל הנמוך ביותר מאז 2020, ה-S&P 500  נחלש ב-0.58%, והנאסד"ק  ב-0.26%. מדד ה-S&P 500 מתקרב לטריטוריית שוק דובי, כלומר הוא רחוק ב-20% או יותר מהשיא האחרון.

תשואת האג"ח ל-10 שנים בארה"ב ירדה ל-2.85%.

22:37

המסחר בוול סטריט ממשיך במגמה שלילית לקראת הנעילה. דאו-ג'ונס  נותר בירידה של 0.7%. הנאסד״ק  מאבד 0.2%. מדד ה- S&P 500   יורד ב-0.5% אחרי ירידות מוקדם יותר היום. לאורך כל יום המסחר ה-S&P 500 מנסה להימנע משוק דובי. 

שער הדולר נחלש 0.75 ועומד על 3.36 שקלים. לעומתו, היורו ממשיך לעלות ושערו 3.56 שקלים.

21:30

בניו יורק, מניית טוויטר  רושמת עלייה.

שער הנפט הגולמי מסוג ברנט ממשיך לעלות ועומד על 112 דולר לחבית. הזהב עולה ב-0.3% לרמה של 1,819 דולר לאונקיה.

מגמה חיובית נרשמת גם בקריפטו. הביטקוין קופץ ביותר מ-4% וחוצה את רף ה-30 אלף דולר למטבע. האת'ריום עולה ב-3% ושערו עומד על כאלפיים דולר למטבע. כך על פי נתוני coinmarketcap.

נשיא, ראש ממשלה ומיליארדר ישבו על במה אחת. שבועיים אחר כך הגיעה הנפילה|אורי פסובסקי, פרשנות

19:45 

המסחר בניו יורק מתנהל במגמה שלילית. דאו-ג'ונס  בירידה של 1.1%, לאחר  שאתמול חווה את הירידה החדה ביותר ביום עסקים אחד מאז 2020. S&P 500  יורד ב-0.7% אחרי ירידות מוקדם יותר היום. נאסד״ק נותר ללא שינוי ממשי.

ירידות נרשמו במניית איביי  ואפל . לעומתן טסלה ו-AMD ממשיכות במגמת העלייה. מניית טי.ג'יי.אקס ממשיכה לעלות ב-1.9%.

זו המניה היחידה ששרדה את המפולת אמש, וכך היא עשתה זאת.

בקרב מניות הארביטראז' נרשמת מגמה מעורבת. איי.סי.אל. גרופ  ואלביט מערכות  בירידה. עליות נרשמות במניות אורמד, פורטסייד ונובה.

המסחר באירופה ננעל בירידות של עד 1.8% במדדי המניות המובילים.

17:13

היפוך מגמה בוול סטריט - מדד נאסד"ק עולה קלות, בעוד S&P 500 יורד ב-0.46% ודאו ג'ונס משיל 0.9%.

17:09

מכירת הבתים הקיימים באפריל בארה"ב ירדה לרמתה הנמוכה ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה, כך לפי איגוד המתווכים בארה"ב. שיעור מכירות הבתים הקיימים ירד ב-2.4% בהשוואה לחודש מרץ, ל-5.61 מיליון בתים. מדובר בירידה של 5.9% בהשוואה לתקופה הזהה אשתקד. זהו קצב מכירת הבתים האיטי ביותר מאז יוני 2020, אז התמודדה כלכלת ארה"ב עם שיא הקורונה.

16:48

הירידות מעמיקות במדדי וול סטריט, דאו ג'ונס מוחק 1.3%, S&P 500 יורד בכ-1% ונאסד"ק מאבד 0.7% מערכו.

מניית אנדרארמור מוחקת קרוב ל-9% מערכה, פפסיקו יורדת ב-2.12%, נייקי משילה כ-1.5% וקוקה קולה מאבדת 1.2%.

16:30

פתיחה שלילית בבורסות וול סטריט, זאת לאחר ליל ירידות חריפות אמש. דאו ג'ונס יורד ב-0.77%, S&P 500 מאבד0.5% מערכו ונאסד"ק יורד קלות מתחת לקו האפס.

15:03

בכירים בחברת השבבים ולנס  מביעה אמון במניה, שהגיעה לרמות שפל: המנכ"ל גדעון בן צבי והדירקטור משה ליכטמן (מקרן IGP ) דיווחו על רכישת מניות החברה - כל אחד מהם רכש 27,900 מניות בסכום של 100 אלף דולר. ולנס שמוזגה לחברת SPAC בספטמבר שעבר מספקת טכנולוגיות שבבים לתקשורת מהירה ברכב, וכן לתחום האודיו-וידאו.

14:05

מדדי המניות המובילים באירופה נסוגים ב-1.9%-2.4%. ירידות של 1%-1.2% נרשמות במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב.

ירידות בולטות במסחר המוקדם רושמות טסלה , פייבר , מאנדיי ואמזון  שיורדת ב-1.3%. 

במסחר בחוזים על הנפט נרשמות ירידות של עד 1.4% והזהב רושם עלייה קלה.

12:05

מחריפות הירידות באירופה, מדדי המניות המובילים נסוגים ב-1.8%-2%. ירידות של 1%-1.4% נרשמות במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב.

בזירת הקריפטו, הביטקוין רושם ירידה של 1% ונסחר סביב 29,000 דולר.

 סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר, מציין בסקירה שפרסם כי "המשקיעים מתמקדים במדיניות המוניטרית של הפד, ובריבית ה"סופית" של 2022, שכנראה תעלה בקצב המהיר ביותר מזה שני עשורים. לפני שסנטימנט השוק ישתפר, המשקיעים יצטרכו להשתכנע שהאינפלציה מתמתנת, גם אם נשארת ברמות גבוהות יחסית לשנים עברו - המשקיעים והשוק רחוקים משם - האינפלציה בארה"ב הגיעה ל-8.5% במרץ ול-8.3% באפריל. אנו צופים העלאת ריבית נוספת של 50 נקודות בסיס ביוני וביולי, כשהריבית תגיע ל-3% ב-2023".

לדבריו, "רווחי הרבעון הראשון הוכיחו שדיווחי התאגידים לא יצילו את השוק מסנטימנט שלילי, ואנו מצפים שהשוק יישאר תנודתי עד שתהיה בהירות בנוגע לאינפלציה בארה"ב, יעד הריבית הסופי, המלחמה באוקראינה והתפשטות הקורונה בסין. תיקי ההשקעות שלנו במצב נייטרלי, וכוללים מניות וסקטורים באזורים בעלי יכולת טובה יותר לנהל את סביבת הריבית הגבוהה על ידי העברת עליית המחירים או עמידה בצמיחה נמוכה יותר. אנו מעדיפים את השוק האמריקאי והבריטי, ומתמקדים במניות ערך איכותיות, כמו גם בהזדמנויות במגזרי האנרגיה, התעשייה, החומרים, יחד עם כמה חברות טכנולוגיה ושירותי בריאות איכותיים". 

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה שלילית, לאחר הנפילות בניו יורק אמש. מדד 600 המניות המובילות ביבשת יורד בכ-1% בהובלת מניות הקמעונאות.

ירידות קלות נרשמות במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב.

בטוקיו רשם היום מדד הניקיי ירידה של 1.9%. 

07:20

השווקים באסיה נופלים: הניקיי נופל ב-1.82%, והבורסות בהונג קונג יורדות ב-2.2%. בסין יש ירידות קלות של 0.08% ו-0.25% במדדי שנחאי ושנזן (בהתאמה). גם בורסת דרום קוריאה נופלת ב-1.3%, בהודו המדדים נופלים בין 1.8% ל-1.9% ובאוסטרליה הבורסה יורדת ב-1.6%. 

מניות הטק האסייתיות נופלות: טנסנט נופלת ב-6.62%, ועליבאבא ב-6%. 

החוזים העתידיים על וול סטריט ירוקים בשעה זאת, עם עליות של 0.05% עד 0.25%. 

בשוק הסחורות נרשמות עליות של 1%-1.6% במחירי הנפט בעוד שהזהב נסחר ביציבות. נפט מסוג ברנט, מדד הייחוס העולמי, נסחר ברמה של 110.8 דולר לחבית ונפט אמריקאי מסוג WTI מטפס לרמה דומה. 

היום עתידים להתפרסם נתוני מכירות הבתים בארה"ב וכן התביעות לדמי אבטלה.

וול סטריט נסגרה אתמול בירידות חדות: הדאו ג'ונס נפל ב-3.56%, ה-S&P 500 ב-4.04%, והנאסד"ק ב-4.73%. עבור הדאו ג'ונס וה-S&P מדובר בנפילות הכי חדות מאז 2020. באירופה ננעל המסחר בירידות של עד 1.3% במדדי המניות המובילים.

עוד כתבות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי