זו המניה היחידה שניצלה מהמפולת בוול סטריט אמש, וכך היא עשתה זאת

מניית TJX, תאגיד הקמעונאות המוזל, טיפסה אמש בוול סטריט במעל 7% לאחר שפרסמה דוחות חזקים לרבעון הראשון • המתחרות העיקריות בתחום, וולמארט וטארגט, עדיין מנסות להתאושש מתוצאותיהן

סניף של TJ Max בארה''ב. מניית חברת האב TJX בביצועי שיא / צילום: Shutterstock, Eric Glenn
סניף של TJ Max בארה''ב. מניית חברת האב TJX בביצועי שיא / צילום: Shutterstock, Eric Glenn

בימים אלה של טלטלה משמעותית בכל השווקים בעולם ובוול סטריט בפרט, מניה אחת עדיין הצליחה להחזיק את הראש מעל המים ואף לטפס מעט בטריטוריה הירוקה. מדובר במנייתה של חברת האב של רשת חנויות הכלבו המוזלות האמריקאית TJ Max, שטיפסה אמש (ד') בוול סטריט ביותר מ-7%, שיעור העלייה הגבוה ביותר שרשמה מאז נובמבר 2020. למעשה, מניית טי.ג'יי.אקס  הייתה בין המניות בעלות הביצועים הטובים ביותר בוול סטריט ברביעי האחרון, בזמן שמדד S&P 500 צלל בכ-4%.

TJX Companies הוא תאגיד רשתות קמעונאות מוזלות, המאגד בין השאר את TJ Max הפופולארית יחסית, רשת הריהוט המוזל HomeGoods ואת מארשלס - חנויות ענק למצרכי מזון במחירים תחרותיים במיוחד. 

בזמן שרשתות קמעונאות אמריקאיות וגלובליות אחרות, כמו טארגט ו-וולמארט, נפגעו משמעותית מהשפעות המגפה, עיכובים בשרשראות האספקה והמגמה העולמית נגד "אופנה מהירה", כלומר ביגוד זול שנרכש באינטרנט ובד"כ נזרק לאחר שימוש מועט - תאגיד TJX Companies דיווח על תוצאות חזקות יחסית לרבעון הראשון של 2022.

החברה הודיעה על רווח מותאם של 68 סנט למניה ו-11.4 מיליארד דולר בהכנסות, מעל לצפיות האנליסטים לרווח מותאם של 60 סנט, אך מעט מתחת לצפיות הרווח - 11.6 מיליארד דולר. עם זאת, מכירות הרשת נותרו במקומן ברבעון הזה, בהשוואה לצמיחה של 17% ברבעון הזהה אשתקד.

שולי הרווח הגולמי של TJX לפני מס עמדו על 9.4%, זאת בהשוואה ל-7.2% לתקופה הזהה אשתקד. מבחינת החברה, ההסבר לעלייה המשמעותית הוא ירידה בהוצאות הקשורות לקורונה ויוזמות מחירים תחרותיות. במבט שנתי, TJX צופה שהמכירות יעלו בכ-1-2%, הרווחים המתואמים יעמדו על בין 3.13 דולר ל-3.2 דולר למניה.

פרסום תוצאות TJX החזיר את הצבע ללחיי המשקיעים, שמודאגים בשבועות האחרונים מהאינפלציה המטפסת. למרות שהמכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו באפריל האחרון, אנליסטים רבים מודאגים בנוגע לעלייה במחירי הדלק במקביל לאינפלציה - מה שיוביל לפגיעה מהותית, ראשית בכיסם של הלקוחות.

"אני מאוד מרוצה מתוצאותינו לרבעון הראשון, בעיקר מהרווחים למניה ושולי הרווח, שעקפו את התחזיות שלנו. זאת, על אף שמכירות התאגיד היו מעט מתחת לטווח שקבענו", כך דברי מנכ"ל TJX ארני הרמן, "זה מבליט את הכוח של המודל העסקי הגמיש בעל המחירים התחרותיים שלנו, שפועל היטב".

בהשוואה לתוצאותיהן של וולמארט וטארגט, דוחות TJX "בולטים באופן חיובי להפליא", כתב אנליסט סיטיבנק פול לאיוז. עוד הוסיף שמה שהניע את הסנטימנט החיובי בנוגע למניה היא התחזית השנתית החיובית, בזמן שהמתחרות לענף רק הנמיכו צפיות רווח. סיטי הותיר את הדירוג למנייה על "Buy".

זאכרי ווארינג מ-CFRA גם הותיר את דירוג המניה על "Buy", בעודו מוסיף כי התאגיד ביצע עבודה אפקטיבית מאוד במינוף העסקים הגמישים והמחירים התחרותיים. "TJX מאמינה שהרווחיות שלה תעלה בשנת 2023, מה שגם אנחנו רואים כהנחה הגיונית בעוד המלאים בכל ענף הקמעונאות מתאזנים לרמות של טרום הקורונה".