מדיסקונט לחוץ בנקאי: יובל גביש מונה ליו"ר פעיל של חברת המימון אמפא קפיטל

אחרי שנתיים כמנהל החטיבה העסקית ומעל לעשור בבנק הודיע גביש על רצונו לעזוב • הוא מצטרף לחברת האשראי החוץ בנקאי שבבעלות אמפא ומנורה מבטחים, עם היקף אשראי של כ–4 מיליארד שקל בשנה

יובל גביש / צילום: רמי זרנגר
יובל גביש / צילום: רמי זרנגר

יובל גביש, המשנה למנכ"ל וראש החטיבה העסקית בבנק דיסקונט, עובר לתחום המימון החוץ בנקאי. גביש מונה לתפקיד יו"ר פעיל של אמפא קפיטל ויחליף את שלומי פוגל, מבעלי קבוצת אמפא, שכיהן גם כיו"ר חברת המימון. פוגל ימשיך ויכהן כדירקטור בחברה.

גביש הצטרף לבנק בשנת 2011 כראש החטיבה הבנקאית ובתחילת 2020 התמנה לראש החטיבה העסקית. במקביל כיהן במהלך השנים כיו"ר כאל, יו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות ויו"ר דיינרס קלאב לישראל.

אמפא קפיטל, בבעלות קבוצת אמפא (52%) וחברת הביטוח מנורה מבטחים (48%), הוקמה בשנת 1967 והיא מעניקה פתרונות מימון לעסקים, בארבעה תחומים עיקריים: מימון ציוד תעשייתי, ניכיון שיקים, הלוואות חוץ בנקאיות ומימון בתחום הנדל"ן. במהלך השנים ביצעה החברה 13 הנפקות של אגרות-חוב מגובות תזרים מזומנים, שהסתכמו בגיוס של למעלה מ-1.5 מיליארד שקל ממשקיעים מוסדיים והיא מעניקה אשראי חוץ בנקאי בהיקף של כ-4 מיליארד שקל. כמנכ"ל החברה מכהן דודי לוי, מי שכיהן בעבר כמשנה למנכ"ל בנק ירושלים וכמנהל החטיבה הקמעונאית של הבנק.

במסגרת תפקידו, גביש יוביל את אסטרטגיית הצמיחה של אמפא קפיטל והסינרגיה עם חברות האם, אל מול האתגרים וההתפתחויות בשוק המימון החוץ בנקאי. בכלל זה יוביל את האסטרטגיה שתתמוך בפיתוח העסקי של החברה ובפיתוח מוצרי אשראי חדשניים. כמו כן יוביל את פיתוחם של מגוון ערוצי הפעילות של החברה, בדגש על ערוצי הדיגיטל וקיצור תהליכים להענקת אשראי לעסקים.