גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט לאחר שמדד S&P 500 היה בשוק דובי במהלך המסחר

מדד S&P הגיע לשוק דובי במהלך המסחר לאחר שצלל במעל 20% מתחת לשיא שקבע בינואר ● נעילה חיובית בבורסות אירופה, לאחר יום של עליות חדות ● הביטקוין יורד ונסחר מתחת ל-29 אלף דולר ● בורסות אסיה ננעלו היום בעליות שערים חדות, הנג סנג טיפס ביותר מ-3%

מסכים אדומים בוול סטריט / צילום: Reuters, BRENDAN MCDERMID
מסכים אדומים בוול סטריט / צילום: Reuters, BRENDAN MCDERMID

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:03

הירידות בוול סטריט נחלשו לקראת הנעילה, אך יום המסחר האחרון של השבוע ננעל באדום. נאסד"ק איבד 0.3% מערכו, S&P ודאו ג'ונס ננעלו קלות מעל לקו האפס.

במהלך יום המסחר הירידות במדדים העמיקו עד ל-2.7% ומדד S&P 500 נגע בשוק דובי, לאחר שהמדד צלל ביותר מ-20% מתחת לשיאו שנקבע בינואר השנה.

מניית רוס סטורס, רשת החנויות המוזלות, הייתה המפסידה הגדולה של היום והתרסקה ב-22.5%.

21:40

מדדי וול סטריט רועדים לקראת נעילת שבוע המסחר באדום. נאסד"ק נופל ב-2.65%, S&P 500 מאבד קרוב ל-2% מערכו ודאו ג'ונס יורד ב-1.65%. מדד VIX ("מדד הפחד") מטפס ב-9.4%.

מניית רוס סטורס  ממשיכה להתרסק ומוחקת בשעה זו 24.5%, תחתיה בצידו השלילי של S&P 500 נמצאות טסלה  שנופלת 9.45%, היולט פקארד אנטרפרייז  שמאבדת 8.9% מערכה ו-טי.ג'יי.אקס , שחמקה מהמפולת ברביעי האחרון, צונחת 8.8%.

מודרנה ממשיכה לרדת, ב-8.24% כעת, ומגזר השבבים סופג מפלות גם כן - AMD  צונחת ב-7.7%, אנבידיה  יורדת ב-7.3% ואינטל  מוחקת 3.48%.

מניית בואינג  נופלת ב-7.3%, קטרפילר  מוחקת כ-6%, אפל  משילה כ-2.5% מערכה.

העליות במניית פאלו אלטו נטוורקס  נחלשו וכעת היא מוסיפה 7.12% לערכה. אסטרהזנקה  עולה ב-1.1%, וביוג'ן  מתקדמת ב-1.15%.

20:29

הפחד מהמיתון המתקרב הוביל את וול סטריט לשוק דובי הערב, כשמדד S&P 500 ירד ביותר מ-20% מהרמה הגבוהה ביותר שלו, שקבע השנה בחודש ינואר. המדד יורד כעת ב-2.26%, כלומר יותר מ-20% מתחת לשיא הסגירה שלו בינואר.

מדובר בפעם הראשונה שהשוק הדובי מגיע לוול סטריט מאז מרץ 2020, אז פרצה מגפת הקורונה.

20:14

מחריפות הירידות בוול סטריט, נאסד"ק נופל 2.72%, S&P 500 צונח ב-2% ודאו ג'ונס מוחק 1.7%. נאסד"ק נמצא בדרכו לרצף הירידות הארוך ביותר בתולדות המדד מאז נובמבר 2012, 7 שבועות רצופים. דאו ג'ונס בדרכו לשבוע 8 שלילי רצוף, הרצף הארוך ביותר של המדד מאז 1932.

19:28

מעמיקות ירידות השערים במדדי וול סטריט, נאסד"ק צונח בקרוב ל-2%, S&P 500 יורד ב-1.37% ודאו ג'ונס מאבד 1.17% מערכו.

העליות בבורסות אירופה התכווצו לקראת הנעילה אך המדדים ננעלו במגמה חיובית. פוטסי עלה ב-1.2%, דאקס התקדם ב-0.72% וקאק הוסיף 0.2% לערכו.

18:02

העליות בוול סטריט נמחקו והמסחר עבר למגמה שלילית. דאו ג'ונס ונאסד"ק יורדים בכ-0.6% ו-S&P 500 מאבד 0.5% מערכו.

מניות איליי לילי  ופייזר  עולות ב-3.75% ו-3.32% בהתאמה, אסטרזנקה  מתקדמת ב-2.1% ומאץ' גרופ  מטפסת ב-3.15%.

מניית רוס סטורס  מוסיפה להתרסק, בכ-22% בשעה זו.

פאלו אלטו נטוורקס  מטפסת ב-8.6%, נטפליקס  מוסיפה כ-1.5% לערכה.

בולטת בירידות הן מניות מודרנה  שנופלת בכ-4.5%, טסלה  שמוחקת מעל 6% מערכה, אנבידיה  שיורדת ב-3.9% ובואינג  שמאבדת 4.1%.

16:49

מגמה חיובית בוול סטריט לאחר פתיחה חזקה - נאסד"ק עולה ב-0.87%, S&P 500 מתקדם ב-0.77% ודאו ג'ונס מוסיף 0.56% לערכו.

מניית פאלו אלטו נטוורקס  מזנקת במעל 9% בעקבות פרסום הדוחות לרבעון הראשון של השנה. מאץ' גרופ  מטפסת ב-4.5%, זום וידאו קומיוניקיישנס  עולה ב-3.4%. 

מניית רשת הקמעונאות רוס סטורס  נופלת במעל 20% לאחר פרסום דוחות חלשים במיוחד לרבעון, החברה פספסה את ציפיות האנליסטית בשורות ההכנסות והרווח. הרשת פרסמה גם תחזית חלשה לשנה הקרובה.

מניית TJX  מוחקת קרוב ל-5% לאחר שניצלה מהמפולת במדדים ביום רביעי האחרון.

16:39

הבנק המרכזי של אירופה מתכנן להעלות בקרוב את שיעור הריבית, זאת לאחר יותר מעשר ללא שינוי. הבנק המרכזי של אירופה נודע במדיניות פחות אגרסיבית בהשוואה לבנקים מרכזיים אחרים, אך ציפיות להעלאת ריבית עלו שוב ושוב בחודשים האחרונים, לאור הזינוק באינפלציה וכעת אנליסטים צופים ללפחות 4 העלאות ריבית עד לסוף השנה.

"אנחנו בנתיב הנכון", סיפר לרשת CNBC יוהכים נאגל, נשיא בונדסבנק הגרמני ואחד החברים הניציים יותר בבנק המרכזי של אירופה, "בפגישתנו החשובה במרץ החלטנו להפסיק עם רכישות הנכסים ובבפגישה ביוני, תלוי בנתונים, נחליט אולי להפסיק - ואני אומר את זה רק בגלל שהנתונים מדברים בשפה מאוד משכנעת כאן - נפסיק את הרכישות כליל ומיד לאחר מכן אני מאמין שנראה את העלאת הריבית הראשונה", הוסיף.

הערותיו של נאגל מצביעות על העלאת ריבית ראשונה שתתרחש ביולי, כשהבנק המרכזי של אירופה יעבור על כל התחזיות הכלכליות של החודש הקודם.

16:30

יום המסחר האחרון לשבוע מלא טלטלה בוול סטריט נפתח בעליות שערים. נאסד"ק מטפס ב-1.4%, S&P 500 עולה ב-0.8% ודאו ג'ונס מתקדם בכ-0.5%.

15:07

המסחר בבורסות אירופה ממשיך להתנהל במגמה חיובית, פוטסי מטפס ב-1.86%, דאקס עולה ב-1.78% וקאק מתקדם ב-1.6%.

החוזים בארה"ב עולים בעד 1.6% לקראת התאוששות בפתיחת המסחר בוול סטריט. החוזה על נאסד"ק מטפס ב-1.67%, החוזה על S&P 500 עולה ב-1.24% והחוזה על דאו ג'ונס מתקדם בקרוב ל-1%.

מניית פאלו אלטו נטוורקס  מזנקת במעל 12% במסחר המוקדם לאחר שהחברה ניפצה את תחזיות האנליסטים לרווח ולהכנסות לרבעון הראשון של השנה. 

13:30

החוזים העתידיים על וול סטריט עולים בחדות: הדאו ג'ונס עולה ב-1%, הS&P ב-1.1%, והנאסד"ק ב-1.6%. באירופה המדדים עולים בין 1.3% עד 1.9%. 

12:30

העליות באירופה מתעצמות: הפוסטי עולה ב-2%, הדאקס ב-1.9%, והקאק ב-1.2%. 

11:50

בורסת הונג קונג, שאמש ננעלה בירידות חדות, זינקה היום ב-3.1%. מניות הטק בהונג קונג עלו: שיאומי ב-5.9%, Alibaba ב-5.6%, וטנסנט ב-3.5%.

בינתיים, כל המדדים באירופה עולים ביותר מ-1%, פרט לטורקיה שנסחרת ביציבות ושוויץ שעולה ב-0.5%. הפוטסי והדאקס עולים ב-1.7%, והקאק ב-1.1%.

10:45 

העליות באירופה מתחזקות: בריטניה ממשיכה להוביל את העליות עם 1.6%, אך גם גרמניה עולה ב-1.2%, וגם בורסות צרפת עולות ב-0.9%. העליות מגיעות בסיומו של שבוע מלא בירידות, והמגמה מנסה לאזן אותן מעט. 

גם החוזים העתידיים על וול סטריט מתחזקים, עם עליות של 1.5% על הנאסד"ק, 1% של ה-S&P 500 ו-0.9% לדאו ג'ונס. 

באסיה, מדדי שנחאי ושנזן ננעלו בעליות של 1.6% ו-1.8%. 

10:10

בורסות אירופה נפתחו בעליות של 0.6% עד 1.1%. בריטניה מובילה את העליות עם עלייה של  1.2%, בעוד בצרפת ובגרמניה הבורוסת עולות ב-0.6% ו-0.3%, בהתאמה. בצרפת, רנו עולה ב-2%. 

באסיה, מדדי שנחאי ושנזן עולים ב-1.6%, ובורסות הונג קונג מזנקות ב-2.9%. 

09:25

הבורסה ביפן נסגרה בעליית שערים של 1.2%. בשאר אסיה, העליות ממשיכות כאשר מדדי שנחאי ושנזן עולים ב-1.4% ו-1.7%, והבורסות בהונג קונג מטפסות ב-2.5%. 

07:35

לאחר שאתמול הבורסות באסיה נפלו בחדות, היום הן נסחרות בעלייה: הבורסות בהונג קונג עולות ב-2%, הניקיי עולה ב-1.1%, ומדדי שנחאי ושנזן עולים ב-1.1% ו-1.3%. גם בהודו הבורסות בהודו עולות בכ-2%.

מניות הטק בהונג קונג עולות: שיאומי עולה ב-4.8%, Alibaba ב-3.54%, וטנסנט ב-2.3%. 

החוזים העתידים על נפט ברנט נסחרים בירידות קלות סביב מחיר של  111 דולר. 

שוק הקריפטו נסחר באופן יציב: הביטקוין עולה קלות ונסחר סביב 30 אלף דולר, והאת'ריום סביב האלפיים דולר. 

אמש וול סטריט נסגרה בירידות שערים: מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.75%, ה- S&P 500  נחלש ב-0.58%, והנאסד"ק ב-0.26%. החוזים העתידיים על המדדים עולים כעת ב-0.6% עד 1%. 

עוד כתבות

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023