גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מניות הבנקים הובילו את העליות: וול סטריט ננעלה במגמה חיובית

המסחר בארצות הברית ננעל בעליות שערים ● מניות הבנקים הובילו את המגמה עם קפיצה של עד 7% ● אמזון המשיכה לאבד גובה ● החוזים על הנפט עלו ב-1%-1.2%.

שוק ההון / צילום: Shutterstock, Pixels Hunter
שוק ההון / צילום: Shutterstock, Pixels Hunter

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

התאוששות בניו יורק: המסחר בוול סטריט ננעל לאחר יום במגמה חיובית. נאסד"ק  עלה ב1.4%, S&P 500  הוסיף 1.8% לערכו והדאו ג'ונס  קפץ בכמעט 2%.

22:45

שוק הקריפטו: מטבע הביטקוין מאבד כ-1.7% מערכו ונסחר במחיר של 29 אלף דולרים למטבע. זאת לאחר שמוקדם יותר היום מחיר המטבע חצה את רף ה30 אלף דולרים ליחידה.
במקביל, מטבע האית'ריום יורד מתחת לאלפיים דולר למטבע.
כך על פי נתוני ה- coinmarketcap.

21:50

מגמה ירוקה: מניית אפל   עולה ב-3.6%, קוקה קולה  קופצת ב-3.2%, שווי מניית מיקרוסופט  מזנק ב-3.1%, ומניית דיסני  מוסיפה 3.33%.

בניגוד למגמה הכללית בנאסד"ק , מניית אמזון  ממשיכה לאבד גובה ויורדת בכ-0.5%.

20:40

מגמה חיובית בוול סטריט: שלושת המדדים המובילים שומרים על כיוון חיובי. הנאסד"ק  קופץ ב-1.1%, דאו ג'ונס  עולה בכמעט 2%, וה-500 S&P  מוסיף 1.6% לערכו, לאחר שנגע בסוף השבוע שעבר בשוק דובי.

מניות הבנקים במגמה חיובית, ג'יי פי מורגן  רושמת עלייה משמעותית של כ-7% לאחר הודעת הבנק שהוא צופה שיגיע ליעד התשואה שלו מוקדם מהצפוי. מניית הסיטיבנק קופצת ב-7.2% ומניית וולס פארגו  במגמה חיובית של 5.7%.

18:45

המסחר באירופה ננעל בעליות שערים: מדד דאקס טיפס ב-1.4%, פוטסי התחזק ב-1.7% וקאק הוסיף 1.2%.

דויטשה בנק  קפץ ב-6.5%,  וודאפון  הוסיפה 4.1% וקרדיט אגריקול  עלתה ב-2.8%.

בינתיים, העליות בניו יורק מתחזקות: דאו ג'ונס מתחזק ב-2.2%, S&P 500 מוסיף 1.8% ונאסד"ק עולה ב-1.3%.

18:15

המסחר בארצות הברית ממשיך להתנהל בעליות: דאו ג'ונס מטפס ב-1.9%, S&P 500 עולה ב-1.5% ונאסד"ק מתקדם ב-0.8%.

אפל מתחזקת ב-2.8%, אוטודסק נחלשת ב-6.5% ואינטל  מוסיפה 0.8%.

עליות גם בקריפטו: הביטקוין עלה ב-1.6% ביממה האחרונה וכעת ערך מטבע אחד עומד על כ-30,400 דולר. האת'ריום התחזק ביממה האחרונה ב-2.7% וכעת ערך מטבע אחד עומד על 2,072 דולר.

16:31

פתיחה חיובית בבורסות וול סטריט, דאו ג'ונס מתקדם ב-0.88%, S&P 500 מוסיף 07% לערכו ונאסד"ק עולה ב-0.3%.

14:20

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות של עד 1.2%. גם באירופה המגמה חיובית.

במסחר המוקדם רושמות עליות אפל , אנבידיה, אמזון  וטסלה 

גילת , ספקית פתרונות תקשורת לוויינית, סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם צמיחה של 18.5% בהכנסות, ל-51.4 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות (GAAP), ההפסד התפעולי צומצם ב-71% ל-1 מיליון דולר וההפסד הנקי צומצם ב-49% ל-2.5 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, ההפסד הנקי היה 1.8 מיליון דולר שהם 3 סנטים למניה, לעומת 5.1 מיליון דולר (9 סנטים למניה) ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הרבעוני (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הפך לחיובי, לעומת שלילי ברבעון המקביל, והגיע ל-2.5 מיליון דולר. גילת מאשררת את התחזית השנתית וממשיכה לצפות לצמיחה של 14%-23% בהכנסות, ל-245-265 מיליון דולר, עם EBITDA מתואם חיובי של 20-24 מיליון דולר.

עדי צפדיה, מנכ"ל גילת, מסר: "אנו מרוצים מהתוצאות שלנו, המשקפות צמיחה מתמשכת בהכנסות ושיפור ב-EBITDA. הביצועים שלנו מראים כי אנו מצליחים להגדיל נתח שוק, ולנצל הזדמנויות עסקיות בשווקי הקצה בהם אנו פועלים. על אף אתגרים כמו משבר שרשרת האספקה העולמי, אנו מרגישים בנוח עם היעדים שהצבנו ל-2022, ומצפים ליהנות משנה נוספת של צמיחה איתנה בהכנסות וברווחיות".

12:30

עליות קלות בבורסות אירופה כעת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של כ-0.5% והחוזים על הנפט עולים ב-1%-1.2%.

כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירה שפרסמו כי בניגוד לגלום בחוזים העתידיים שמצביעים על צפי לירידת מחיר הנפט בהמשך השנה, מחיר הנפט אינו צפוי לרדת במידה ניכרת בעתיד הקרוב. "אנו מעריכים שירידה זו תתרחש רק בטווח הרחוק יותר, בעיקר כתלות במידת הרחבת ההיצע העולמי והשלמת המעבר של מדינות מרכזיות ממקורות רוסיים למקורות חלופיים מגוונים יותר. שמירה על מחירי האנרגיה ברמתם הגבוהה, צפויה להכביד על צמיחת הפעילות הגלובלית, כאשר הנפגעות המרכזיות צפויות להיות מדינות שכלכלתן מוטת תעשייה ואין להן מקורות אנרגיה עצמאיים". 

10:10

מגמה חיובית בפתיחת שבוע המסחר באירופה. מדד ה"סטוקס 600" מטפס בכ-1%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 1.6%.

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של כ-1% במדד הניקיי.

בנק ההשקעות האמריקאי Jefferies הוריד את מחירי היעד למספר רב של מניות שהוא מסקר בתחומי התוכנה השונים, ביניהן גם החברות הדואליות אודיוקודס  ולייבפרסון . ההפחתה מגיעה על רקע תנאי המאקרו-כלכלה, כאשר בג'פריס מציינים כי למרות שהסיכון כבר מגולם במחירים, ישנו דאונסייד פוטנציאלי נוסף. באודיוקודס מחיר היעד הופחת בדולר אחד ל-24 דולר וההמלצה נשארה "החזק", ובלייבפרסון המחיר הופחת ב-5 דולר ל-18 דולר, גם כן בהמלצת "החזק".

07:50

בורסות אסיה פתחו את שבוע המסחר העולמי במגמה מעורבת. בטוקיו מטפס מדד הניקיי בכ-0.7% ואילו בהונג קונג נרשמות ירידות של קרוב ל-2%.

מניית יצרנית הרכב החשמלי Xpeng צונחת בכ-9% בהונג קונג לקראת פרסום דוחותיה היום.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 1.2%.

בזירת המסחר בסחורות נרשמות עליות של כ-0.6% בחוזים על הנפט. גם הזהב מטפס בשיעור של כ-0.6% ובזירת הקריפטו רושם הביטקוין עלייה קלה ל-30,200 דולר.

התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים עולה ב-3 נקודות בסיס ל-2.82% והדולר נחלש בכ-0.3%-0.4% מול האירו והין היפני.

גיא בית אור, הכלכלן הראשי של פסגות בית השקעות, מציין בסקירתו השבועית כי הירידות האחרונות בשווקים נרשמו על רקע "היעדר נזילות וצפי לירידה משמעותית ברווחיות החברות. נושא הנזילות מלווה אותנו כבר לא מעט חודשים כאשר הבנקים המרכזיים החלו להכין את המשקיעים עוד בסוף השנה שעברה כי האינפלציה הגבוהה צפויה להוביל להידוק מוניטארי משמעותי. עם זאת, ככל שהשבועות התקדמו, התברר שהדינמיקה האינפלציונית אף חריפה יותר ממה שהעריכו, כאשר ניכר שהאינפלציה מתפשטת מעבר לסעיפים במדד שהושפעו מהבעיות בצד ההיצע. אוהבים לדבר הרבה על כך שהאינפלציה העולמית היום היא תוצאה של השיבוש בשרשראות האספקה, משבר האנרגיה, המלחמה באוקראינה או הסגרים בסין. שוכחים לציין כי במהלך 2020 הממשלות והבנקים המרכזיים נקטו בפעולה מתואמת ברמה עולמית לא רק של סגרים ובידודים, אלא גם של נטילת חוב בהיקפים חסרי תקדים תוך הדפסת כספים בהיקפים חסרי תקדים - כספים שנכנסו במקביל הן לכיס של הצרכנים והן לשוקי המניות. במלים פשוטות, הבנקים והממשלות הגדילו את צד הביקוש באופן חסר תקדים במהלך 2020, וביחד עם הפגיעה בצד ההיצע (כאמור) - יכולה להיות רק תוצאה אחת והיא אינפלציה שלא ראינו עשרות שנים".

לדבריו, "מה שקורה ב-2022 זה בנקים מרכזיים שמנסים לקחת בחזרה את אפקט העושר שהם תידלקו בשווקים ובכלכלה הריאלית מאז תחילת משבר הקורונה. בארה"ב, אגב, הפחיתו את הריבית 4 פעמים עוד ב-2019. לפד ולבנקים המרכזיים האחרים אין ברירה - כשיש אינפלציה כזו, ודינמיקה אינפלציונית מדאיגה כבר אי אפשר לשים רצפה לשווקים, אלא חייבים לטפל בשורש הבעיה שהביאה את האינפלציה לרמות אלו. חשוב להבין מה נמצא כאן על הכף - חוסר שליטה באינפלציה משדר מסר גדול של אי וודאות למשקיעים הן בשווקים והן בכלכלה הריאלית. ברמה כזו של אי וודאות, הקצאת המשאבים במשק הופכת להיות לא יעילה".

עוד הוא מציין כי "מיתון הוא חלק טבעי מהמחזור הכלכלי וזו לא מילה שיש להיבהל ממנה. מבחינת שוק המניות, גם אחרי שאנו לוקחים בחשבון את הירידות מתחילת השנה, עדיין שוק המניות האמריקאי הניב 8.2% בממוצע מתחילת משבר הקורונה. כלומר, אנו אחרי שנים של תשואות כמעט חסרות תקדים בשווקים כך שאי אפשר לצפות שמה שהיה בשווקים בשתיים-שלוש האחרונות יימשך. בימים אלו, אנו נכנסים לשלב אחר במחזור הכלכלי".

עוד כתבות

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

תקציב הפרסום של ישראכרט, בהיקף 25 מיליון שקל, עובר לראובני-פרידן

ב-12 השנים האחרונות טופל תקציב ישראכרט בקבוצת פובליסיס ● זהו התקציב הראשון בעידן המנכ"לים החדשים בראובני-פרידן, שירי הייסר ואסף גריס

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

אווטאר של חברה וירטואלית ב־Replika / צילום: מתוך אתר החברה

לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר

בשוק יש היום שורה של צ'אטבוטים ייעודיים למשימות נקודתיות ● אלה יכולים לסייע הן בחיים האישיים והן בחיים המקצועיים - מכתיבת קורות חיים, דרך חבר וירטואלי ועד שיווק

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

קיבוץ כפר עזה. עלות שיקום הנזק מוערכת ביותר מ־5 מיליארד שקל / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

יותר מ־5 מיליארד שקל: ממדי הנזק בעוטף עזה נחשפים

נזקים ביישובי העוטף, שמוערכים במיליארדי שקלים, נחשפו בהצעת המחליטים של הממשלה שאושרה היום ● מספר דורשי העבודה זינק, והפגיעה בחקלאות מוערכת במאות מיליונים ●  שיקום הבתים טרם החל בשלב זה

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו?

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה