גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נטפליקס מול דיסני פלוס: בדקנו איזה שירות סטרימינג עדיף בישראל

דיסני פלוס הגיע לארץ, ועכשיו לשירות הסטרימינג המבוסס והמצליח נטפליקס יש מתחרה חדש וחזק שמנסה להשתלט על השוק המקומי ● למי מהם יש איכות צפייה טובה יותר, מה המחיר האטרקטיבי יותר ואיפה יש יותר תכנים? ● גלובס עושה סדר

נטפליקס נגד דיסני פלוס / צילום: Shutterstock, Ivan Marc
נטפליקס נגד דיסני פלוס / צילום: Shutterstock, Ivan Marc

התחרות בין שירותי הסטרימינג בישראל הולכת וגוברת. נטפליקס אמנם כבר ביסס את עצמו בתור שירות הסטרימינג המוביל בישראל, אך כעת נכנס שחקן נוסף שמנסה להשתלט על השוק המקומי, דיסני פלוס. ההשקה הייתה ברובה עם טעם רע להרבה לקוחות בגלל תכנים חסרים, פיצ'רים לקויים וטענות על איכות האפליקציה.

● מי הכי זולה ובמה אפשר לצפות: המדריך לשירותי הסטרימינג בישראל
● הגולשים בארץ מאוכזבים מדיסני פלוס. האם יש להם סיבה?

אחרי שבוע עם השירות שעשה עלייה, אפשר להשוות בין השניים ולבחון: מה עדיף כעת, נטפליקס או דיסני פלוס?

פרטים טכניים ומחיר: איפה איכות הצפייה טובה יותר ומי יותר זול?

נתחיל בטכני, המסלולים האפשריים בנטפליקס מתחלקים לשלושה: בסיסי, סטנדרטי ופרימיום. בתחילת השנה נטפליקס העלתה מחירים - החבילה הבסיסית, שמאפשרת שימוש של מסך אחד וחיבור למכשיר אחד ובלי תמיכה ב-HD, עולה בישראל 32.9 שקל בחודש. החבילה הסטנדרטית מאפשרת צפייה בשני מכשירים בו זמנית ב-HD והיא עולה 54.90 שקל. ולבסוף, חבילת הפרימיום מאפשרת צפייה באיכות 4K ומאפשרת חיבור לארבעה מכשירים בו זמנית, והיא עולה כ-70 שקל בחודש.

מולן, החבילה של דיסני פלוס מוצעת עבור כ-40 שקל לחודש או כ-400 שקל בהתחייבות לשנה. יש רק מסלול אחד שכולל חיבור לארבעה מסכים בו זמנית ותמיכה בתכנים ב-4K. משמע, התוכנית היחידה הזמינה בדיסני פלוס זולה בהרבה ממסלול הפרימיום של נטפליקס, שכביכול הוא השווה לו. ולכן, מהבחינה הזו, דיסני פלוס גובר על נטפליקס.

תוכן: איפה יש יותר במה לצפות?

על פניו, היינו יכולים להכתיר את דיסני פלוס בתור המנצח של הקטגוריה בלי בעיות. מדוע? שירות הסטרימינג מציע את כל התכנים שקשורים לדיסני, מארוול, פיקסאר ונשיונל ג'יאוגרפיק - מותגים יוקרתיים במיוחד הכוללים קבוצות ענקיות של מעריצים. בדיסני פלוס הבטיחו יותר מ-1,000 סרטים ומעל ל-400 סדרות. חוץ מהתכנים במסגרת המותגים המוכרים, ניתן למצוא את העונה החדשה והמדוברת של משפחת קרדשיאן, לצד סדרות כמו "עקרות בית נואשות", "האנטומיה של גריי" והסרטים הדוקומנטריים של "נשיונל ג'יאוגרפיק".

שירות הסטרימינג של נטפליקס מצד שני מציע את אלפי כותרי המקור של החברה. נטפליקס הייתה ענקית הסטרימינג הראשונה שכבשה את השוק, ובשנים האחרונות היא השקיעה מיליארדי דולרים בהפקת תוכן מקור כדי להבדיל את עצמה מהאחרות. כך למעשה היא הצליחה להעמיד מגוון אדיר של תכנים מסוגים שונים: ריאליטי, סדרות מדע בדיוני ופנטזיה כמו "דברים מוזרים" וגם סדרות היסטוריות כמו "הכתר" על המלכה אליזבת'. כל אלו מצטרפים לשלל השחקנים ויוצרי התוכן שמזוהים עם נטפליקס, וכך היא מצליחה לחדש את הספרייה שלה כל פעם מחדש.

צריך לומר את זה, דיסני מציעה בשירות הסטרימינג שלה תכנים מקוריים יוקרתיים הרבה יותר מאשר של נטפליקס. עם זאת, בעוד שבנטפליקס מוסיפים תכנים חדשים מדי חודש, בדיסני פלוס התכנים מתחדשים בקצב איטי בהרבה.

בשורה התחתונה, השירות של נטפליקס מוביל בקטגוריה הזו, בעיקר בשל נקודה אחת עיקרית. המיאוס מהתוכן של נטפליקס עשויה להגיע גם בכלל שהחברה מלווה אותנו כבר תקופה ארוכה. זה גם יכול לקרות עם השירות של דיסני פלוס. עם זאת, דבר שעשוי שיכול לשנות את התחושה הזו זה קצב שחרור תכנים חדשים של השירות. וכאן, נטפליקס גובר על דיסני פלוס.

ילדים: איזה שירות מתאים יותר לדור הצעיר?

אי אפשר לדבר על התוכן, בלי לדבר על התוכן לילדים. בשני השירותים יש תכנים מגוונים המתאימים לילדים, בנטפליקס אפשר למצוא תכנים כמו פאוור ריינג'רס, בייבי בוס, בובספוג, אלכסה וקייטי ועוד תכנים רבים. הרבה מהם כמובן מצוירים מסוגים שונים. לדיסני פלוס יש את כל הכותרים המוכרים שלה, כמו סרטי דיסני החדשים והישנים (אנקאנטו, לוקה, מולאן, מלך האריות ועוד) וסרטי פיקסאר השונים (צעצוע של סיפור, אמיצה, רטטוי ועוד).

בביטחון רב אפשר להכתיר את התכנים של דיסני פלוס בתור המנצחים עבור ילדים, דווקא בגלל המותגים המוכרים של החברה זה שנים על גבי שנים.

עיצוב ופיצ'רים: איזה שירות יותר נוח?

במצב אופטימלי, וכך זה כנראה ברחבי העולם, עיצוב הפלטפורמה וחווית המשתמש אמורים פחות או יותר להיות דומים בשני השירותים. מדובר בחברות ענקיות וגדולות, הן אמורות לדעת מה הן עושות מהבחינה הזו. והתשתית, כמובן נמצאת. שתי האפליקציות של החברות נראות טוב, ויש לשתיהן את הפוטנציאל לאפשר למשתמש לחוות את הפלטפורמה בצורה נהדרת.

בתור שחקנית ותיקה כאן בישראל, נטפליקס מאפשרת חוויה כזו למשתמשים שלה. השירות שלה טוב והפלטפורמה שלה נהדרת. מנגד, דיסני פלוס השיקה בישראל גרסה לקויה - חסרים פיצ'רים שונים, יש מלא תקלות, זמני הטעינה עלולים להיות ארוכים ואפשר לקרוא לתקופה הזו חבלי לידה קשים במיוחד. לדוגמה, חלק מהמשתמשים דיווחו כי האפליקציה לא עובדת בטלוויזיה ויש צורך לשדר את התכנים לטלוויזיה דרך הנייד. גם, אם בנטפליקס המערכת ממליצה על תוכן בצורה מעולה ומעלה כותרים מומלצים לפי אחוזי התאמה והמערכת קלה לשימוש, בדיסני עדיין יש דרך ארוכה עד שהשירות יוכל לעשות את זה בצורה מלאה.

נקודה לחיוב באפליקציה של דיסני זו החלוקה בעמוד הראשון לפי קטגוריות: דיסני, פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים, נאשיונל ג'אוגרפיק, וסטאר. החלוקה הופכת את חיפוש התוכן לנוח יותר.

מול זה, השירות של נטפליקס הוא מלך הבינג' עדיין, גם מבחינת התכנים וגם מבחינת הפיצ'רים המציעים את זה, בדיסני פלוס עדיין יש כל מיני תקלות שלא מאפשרות לחוות את חוויית הבינג' כראוי.

נקודה לרעת שני שירותי הסטרימינג היא שבשניהם לפעמים צריך לנבור ולחפש תכנים שעלולים להיות מוסתרים. זה קורה - הסרט הרצוי או הסדרה לא מצויים בעמוד הבית או שצריך לחפש בצורה מסוימת וחבל שכך.

לבסוף, אפשר להכתיר את השירות של נטפליקס כמנצח בקטגוריה הזו. זה נובע בעיקר מהוותק שיש לחברה בשוק והעובדה שביססה את עצמה כמו שצריך. עם זאת, אם ניתן לזה עוד קצת זמן, נראה שיפורים משמעותיים בדיסני פלוס, שעשויים לשנות את הקביעה הזו.

בשורה התחתונה: כך תדעו לבחור

תשובה חד משמעית וגורפת לא תהיה כאן, בגלל שזה יחטא למטרה. בסוף, יש כאן שני שירותים שמציעים תכנים נהדרים ומעניינים, תלוי מי הצופה. דיסני פלוס התגלה בשבוע האחרון כשירות סטרימינג נוסטלגי למבוגרים וממש גן עדן לילדים, ומולו נמצאת נטפליקס שידועה כענקית הסטרימינג המציעה תכנים רבים ומגוונים למבוגרים.

בעוד שדיסני פלוס מחזיקים בזכויות למותגים יוקרתיים ואדירים, החברה לא שוכחת להביא גם תכנים למבוגרים - אם כי צריך עוד. המחיר של דיסני פלוס נמוך משמעותית מהחבילה המתחרה של נטפליקס, אבל חבלי הלידה מתסכלים ויכולים להרחיק משתמשים רבים ובצדק. לא בטוח שאנשים יהיו מעוניינים לשלם כסף על מוצר תקול.

אם אתם מסוגלים להרשות לעצמכם להיות רשומים על שניהם, תוכלו ליהנות ממגוון רחב יותר של תכנים מסוגים שונים. אבל אם צריך לבחור רק אחד, תאפיינו את השימוש בבית: אם אתם מבוגרים שצורכים את התוכן, ההמלצה היא לבחור עדיין בנטפליקס, בעיקר בגלל התכנים המגוונים והטובים. אבל אם אתם משפחה או בעיקר לילדים, אין ספק שדיסני פלוס מציע כמות של תכנים ראויים.

עוד כתבות

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב / צילום: שלומי יוסף

נציב התלונות על השופטים מצא תלונה נגד השופט חאלד כבוב כמוצדקת

בשנת 2019 השופט חאלד כבוב נתן שתי החלטות, במסגרת בקשות לצווים במעמד צד אחד, הקשורות לתיק בו ארבעת ילדיו היו מעורבים בעקיפין ● הנציב אורי שהם ציין כי תמוה שכבוב לא ידע על הדבר, שכן שמותיהם הופיעו בחלק מנספחי התיק, אך כבוב טען כי הנתונים נמצאו בשולי הנספחים, שכללו 200 עמודים

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מהצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שביטלה עסקת רכישת דירות ב־97 מיליון שקל והשיא של רפאל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: רפאל מסכמת שנה עם שיא בהכנסות ובצבר ההזמנות, הרווח של מיטרוניקס בירידה ומשק אנרגיה עברה לרווח של 1.6 מיליון שקל בזכות פרויקט יכיני, אזורים Living ביטלה רכישת 48 דירות בפרויקט בבני ברק וחברת הביטוח איילון עברה לרווח ● מדור חדש

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל