גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הגיוס המשולש של ד"ר אורי גייגר, מייסד אקסלמד

וגם: מוצ'ילרו בהווה, סטודנט לעתיד? ● מיליון דולר בהפתעה ● מצנח הזהב ● וחדשות טובות ● אירועים ומינויים 

מימין לשמאל: לו פל, ד''ר ארז און , לין פל, ד''ר אורי גייגר וקרן גייגר / צילום: ילנית סולומונוביץ חבוט
מימין לשמאל: לו פל, ד''ר ארז און , לין פל, ד''ר אורי גייגר וקרן גייגר / צילום: ילנית סולומונוביץ חבוט

אל בניין הדקוטה האייקוני בשדרות סנטרל פארק, שבפתחו נרצח ג'ון לנון ובו חיים אשתו יוקו אונו ובנו עד היום, התקבצו לאחרונה שורה של אנשי עסקים בכירים. הם הגיעו לאירוע התרמה לטובת הקמתו של מרכז השיקום לצפון בפדה פוריה שערך ד"ר אורי גייגר, שותף מייסד של אקסלמד, קרן המכשור הרפואי הגדולה בישראל, בביתם של לין ומשקיע הביומד לו פל. באירוע גויס סכום של כחצי מיליון דולר.

המרכז נמצא בימים אלה בשלבי בנייה מתקדמים, ובישורת האחרונה של גיוס 8 מיליון דולר שנותרו לצורך סיומה של הבנייה. עם פתיחתו יתווספו בצפון כ-400 מקומות עבודה חדשים בכל מקצועות הרפואה. ד"ר ארז און, מנהל פדה פוריה, הזכיר באירוע כי המיזם הוא פרויקט לאומי. "אנחנו מחוללים פה מהפכה שתיצור שינוי לא רק בתחום השיקום, אלא גם בתחומי הכלכלה והתעסוקה וגם בתחום החברתי".

האירוע במנהטן הוא השני לטובת הקמת מרכז השיקום לצפון, כאשר הראשון נערך בחודש מרץ בביתם של בני הזוג גייגר במיאמי ביץ', וכלל ארוחת ערב ל-25 איש. בין התורמים הראשיים למרכז, מלבד בני הזוג גייגר ובני הזוג פל, נמנים גם רפי נקש מבעלי ג'ורדש ומלונות סטאי, מנהל בית החולים לשעבר 'בית ישראל' במנהטן דיויד שולקין ואנשי עסקים פרטיים.

גייגר הוא בנו של ד"ר רולנד גייגר ז"ל שעבד בפדה פוריה. "מבחינתי, לא מדובר באירוע התרמה שגרתי", הוא אומר. "נולדתי וגדלתי בפוריה, ואבי הקים ויסד את מחלקת הילדים בבית החולים. אני כיום גאה מאוד בעובדה שהוא מוביל בתחומים רבים כמו קרדיולוגיה, פה ולסת, עיניים, יולדות, ובקרוב מאוד שיקום - לכל תושבי הארץ, הגליל והגולן.

"אנחנו מתכננים אירוע שלישי החודש בפילדלפיה, ואני פועל נמרצות, יחד עם הנהלת בית החולים, עמותת הידידים וחבריי אנשי העסקים, להקמת המרכז שיהיה מהמובילים בתחומו בהיבטים בינלאומיים, ברמה המקצועית והטכנולוגית. הוא יעמוד בקדמת רפואת השיקום - ולכך דרושים תקציבים".

מוצ'ילרו בהווה, סטודנט לעתיד? 

האם הצעירים הישראלים שמגיעים לטיול אחרי צבא בדרום אמריקה מעוניינים לחשוב על העתיד המצפה להם עם שובם לארץ, בין אם אלה לימודים ובין אם זו עבודה, או שהם היו מעדיפים להתנתק ולשכוח מהכול ולו לכמה חודשים?

שלט של אוניברסיטת בר אילן בקוסקו, פרו / צילום: יח''צ

התשובה היא לכאורה ברורה (לא), אבל באוניברסיטת בר אילן חושבים אחרת. בימים האחרונים הציבה האוניברסיטה שלטים ב"סמטת המציקים" בקוסקו בפרו - שאליה  נוהגים להגיע מטיילים ישראלים, ואשר קיבלה את כינויה בעקבות ריבוי המקומיים המנסים למכור בה סחורה לצעירים. בשלטים מזמינה אותם האוניברסיטה לפגישת זום במסגרת "יום פתוח" שבו יוכלו להתרשם מהאפשרויות האקדמיות שהיא מציעה.

"האוניברסיטה מגיעה לצעירים המתעניינים בלימודים באשר הם, בכל רחבי העולם", אומרת נעמה גת, סמנכ"לית השיווק והפיתוח העסקי. "לאחר תקופת הקורונה הצעירים חזרו לטוס, והזום מהווה כלי נפלא לקשר מכל מקום. הצעירים של היום גם מטיילים, גם מתכננים את עתידם וגם מחוברים לאפשרויות הדיגיטליות של יצירת קשר מכל העולם, וזה מה שאנחנו מאפשרים להם".

מיליון דולר בהפתעה

איש העסקים והיזם אהרון פרנקל היה אמור להגיע לאירוע גיוס תרומות שנערך בבית משפחת דקל שבסביון, לטובת אגודת "עזרא למרפא", בראשות הרב פירר. אלא שהוא לא יכול היה להגיע, ובמקום זאת התקיימה עמו שיחת וידאו ממונקו, שבה הכריז על תרומה של מיליון דולר לאחזקה שוטפת של 20 האמבולנסים של אגודת "עזרא למרפא". נזכיר כי השבוע השתתף פרנקל בהנפקה של בנק לאומי, ורכש מניות בקרוב למיליארד שקל.

היזם אהרון פרנקל / צילום: מורג ביטן

באירוע לקחו חלק כ-150 אורחים, המנחה היה אלי יצפאן, וראש המוסד לשעבר יוסי כהן נתן הרצאה על האתגרים ויחסי הכוחות במזרח התיכון ובמדינת ישראל. בנוסף לתרומת פרנקל נאספו תרומות לרכישת עוד שני אמבולנסים לאגודה.

בין הנוכחים באירוע פרופ' שמואל דקל, איתן יוחננוף (רשת יוחננוף), יובל דוידוביץ (בעלי זאוס), בועז מולדובסקי (נשיא בורסת היהלומים), צביקה ויליגר (יו"ר ויליפוד), שלומי זינו (מחסני השוק), שלומי תורג'מן (קרן SIBF), פרופ' אייל סיוון ( מנהל מערך הנשים מרכז הרפואי תל השומר) ועוד.

מימין לשמאל: יוסי כהן ראש המוסד לשעבר והרב פירר / צילום: מורג ביטן

מצנח הזהב

עו"ד מיה ליקוורניק מונתה ליו"ר דירקטוריון נת"ע. היא תצטרף לחברה אחרי לאחר כ-30 שנה כעורכת דין ושותפה במשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'.

מירב קינן מונתה למנהלת השיווק בישראל של Priority, המספקת פלטפורמות לניהול עסקים בענן.

פרופ' ניר קידר מונה לנשיא המכללה האקדמית ספיר, ויחליף את פרופ' שי פלדמן, שכיהן שלוש שנים בתפקיד.

יונתן אבן טוב מונה למנכ"ל מכללת שנקר, ויחליף את עו"ד דרור קווה שכיהן בתפקיד 13 שנה.

המנכ''ל החדש של שנקר, יונתן אבן טוב / צילום: אחיקם בן יוסף

אלכס כץ מונה למוביל תחום מחקר הסייבר ב-Matrix Cyber R&D Labs, זרוע הסייבר המחקרי של מטריקס.

טל אבנר מונתה לסמנכ"לית התפעול של חברת ההלת'-טק Nym, העוסקת בקידוד תיקים רפואיים בקודים של חברות הביטוח בארה"ב. אור פלס מונה לסמנכ"ל הפיתוח.

שורת מינויים במלונות פתאל: קרן גנון מונתה למנכ"לית לאונרדו פלאזה אילת, כרמית חיון מונתה למנהלת מלון לאונרדו פריויליג' אילת, ושרונה להב מונתה למנהלת לאונרדו רויאל ריזורט אילת.

יואל קופלנד מונה למנהל "עוגן לבית" מקבוצת עוגן, העוסקת בליווי פיננסי חינמי של זוגות צעירים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית לרכישת דירה ראשונה, וכן בשיקום כלכלי של משקי בית ויחידים שהידרדרו לחובות.

שירלי תמרי תוביל את מערך הדליברי במרכז הפיתוח של סייבריזן.

חדשות טובות

עשור של תרומות. איש העסקים ובעלי רשת שיווק השקמה רמי לוי, ורעייתו עדינה, קיבלו אות הוקרה על תרומה של מאות אלפי שקלים בעשור האחרון לעמותת "שמחה לילד", התומכת במאות ילדים החולים במחלות גנטיות וכרוניות.

ספרים לילדים החולים. חברת הסייבר דיפ אינסטיקנט תרמה 200 עותקים מספר שיצרה בעצמה לבית החולים דנה לילדים שבאיכילוב. הספר נקרא "הדרך לדיפוליס", והוא מסביר לילדים על עולמות הסייבר. הספרים נתרמו כחלק מסיור של העובדים בבית החולים, ומפגש עם הילדים המאושפזים והוריהם. בשנה האחרונה מאמצת דיפ אינסטיקנט את בית החולים איכילוב במגוון פעילויות ותרומות.

דיפ אינסטינקט תרמו 200 ספרי סייבר לילדי ביה''ח דנה / צילום: דיפ אינסטינקט

בדיקות עור חינם בחופים. לרגל פתיחת עונת הרחצה נערכות בדיקות עור ונקודות חן ללא עלות בארבעה חופים מרכזיים בחיפה, באשדוד, בהרצליה ובקרית חיים. רופאי מערך העור מבית החולים איכילוב, בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן העור ובחסות מותג הדרמו-קוסמטיקה לה רוש-פוזה, מקיימים בחופים ימי בדיקות עור על ידי רופאים מומחים, במטרה להעלות את המודעות לסרטן העור ולעודד גילוי מוקדם בקרב הציבור הרחב.

בדיקות עור ונקודות חן, שיתוף פעולה של בית החולים איכילוב, העמותה הישראלית לסרטן העור ולה רוש-פוזה / צילום: גדי סיארה

עמדות הבדיקה יוצבו בחוף דדו בחיפה ב-1.7.22, בחוף הרצליה ב-15.7.22, בחוף אשדוד ב-29.7.22 ובקריית חיים כחלק משיתוף הפעולה עם עמותת "שלובות" במהלך חודש אוגוסט.

עוד כתבות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • עדכונים שוטפים

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בתל אביב; חברה לישראל קופצת ב-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 נסחר סביב רמות הבסיס ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, הרווח הנקי של רציו ירד ל-127 מיליון דולר, אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, וכלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס ● מדור חדש