גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ב.מ.וו X3 פלאג-אין: המחיר מתחיל ב-400 אלף שקל, אבל לפחות תחסכו בדלק

ב.מ.וו X3 30e פלאג-אין המחודש מעניק לנהג תחושה יוקרתית על הכביש ונסיעה נעימה ● אמנם המחיר לא נמוך, אך החיסכון בדלק הוא משמעותי

ב.מ.וו X3 30e פלאג-אין / צילום: יח''צ
ב.מ.וו X3 30e פלאג-אין / צילום: יח''צ

הרוחות במדינה סערו לאחרונה סביב הכוונה להעלות בינואר 2023 את מס הקנייה על רכב חשמלי. אולם, מתחת לרדאר, בשקט בשקט, כבר בינואר הקרוב יעלה מס הקנייה על רכבי פלאג-אין - ובשיעור משמעותי. הפלח, שנהנה עד לפני שלוש שנים ממס קנייה של 20% בלבד, "ייענש" החל מינואר הקרוב לאחר שגובה המס יעלה ל-55% - קפיצה של עוד 15% במקביל להפחתה של תקרת הטבת המס.

אם מוסיפים לכך את היחלשות השקל ואת העלאות המחיר של היצרנים, המשמעות תהיה כרסום נוסף באטרקטיביות של אחד הפלחים "הירוקים" והחסכוניים ביותר, דווקא בתקופה שבה מחירי הדלק מזנקים לשמיים.

המכה לא תפסח גם על רכבי הפלאג-אין היוקרתיים, שבשנים האחרונות זכו לאהדה רבה בפלח הפרמיום. המשמעות היא שמי שירכוש בעתיד רכב מהקטגוריה הזו, לא יעשה זאת בשל הטבת מס אלא בגלל היתרונות שמובנים בטכנולוגיית הפלאג-אין: ביצועים, חיסכון משמעותי בדלק ופטור מתלות בחסדי תשתית הטעינה. לקהל הזה מיועד הדור החדש של ב.מ.וו X3 פלאג-אין, שנחת השנה בישראל.

מראה ספורטיבי ויוקרתי

מבחינה חיצונית, הרכב דומה בעיצובו לכל סדרת ה-X3, שעברה לאחרונה עדכון מקיף. החרטום כולל כעת גריל מודגש יותר, פנסי חזית עם תאורת LED מפוסלת ופגוש קדמי אגרסיבי. פרופיל הצד שומר על המראה המוכר ואילו הזנב נראה יוקרתי יותר הודות לפנסים אחוריים גדולים עם גופי תאורה נאים וסט חדש של פגושים, מפלטים וספוילר אחורי.

לכל אלה ניתן להוסיף את החבילה הקוסמטית של מחלקת הספורט המוטורי של ב.מ.וו, שנכללה ברכב המבחן, והוסיפה לו בין השאר חישוקי 19 אינץ’ ספורטיביים. אמנם קשה למצוא בעיצוב רמז לאופי "הירוק" של הגרסה הזו, אך הוא נראה ספורטיבי, יוקרתי ומזוהה מיידית עם המותג - וזה בדיוק מה שהלקוחות בפלח מחפשים.

סף הכניסה לתא הנוסעים ממוקם בגובה אידיאלי ומאפשר כניסה ויציאה בתנוחה טבעית גם לנוסעים בגובה 1.8 מ’ ויותר. בנוסף, מושבי הספורט הקדמיים חובקים את הגוף וניתנים לכיוון מדויק, ותנוחת הישיבה הגבוהה מאפשרת להסתכל מלמעלה על השכנים לכביש, תרתי משמע. מרחב הראש מלפנים ומאחור נדיב ומרווח הרגליים מאחור מצוין, אם כי המושב עצמו מיועד בעיקר לשני מבוגרים בשל משענת הגב הצרה שבמרכז. תא המטען של גרסת הפלאג-אין די רדוד ומסתפק ב-450 ליטר, כ-100 ליטר פחות מגרסת הבנזין, בעיקר בשל בליטת החיפוי של הסוללה. לא אידיאלי למי "שלוקח את הבית לדרך".

עיצוב הפנים עבר עדכון מקיף וכולל כעת לוח מחוונים דיגיטלי נאה, ש"מתחפש" ללוח אנלוגי מקובל, ומסך מולטימדיה רחב ש"צף" במרכז הקונסול. פתחי האוורור הקדמיים הוגדלו ועוצבו מחדש, מערכת האקלים שודרגה עם מסך LCD וכל פינה גלויה לעין עטויה במשטחי דיפון רכים ובחיפויים מחומרים נאים לעין ולמגע.

הנדסת האנוש המהודקת והמדוקדקת של ב.מ.וו עברה הידוק נוסף וכמעט כל פונקציה חיונית ברכב ניתנת להפעלה באמצעות שלושה ממשקים שונים - תפריטי מגע, מתגים פיזיים ושליטה קולית - בהתאם להעדפתו (וגילו) של המשתמש. מוט ההילוכים של ב.מ.וו מזכיר סטיק של מטוס קרב ונעים לאחיזה. כל זאת בנוסף לאבזור תקני ומקיף מאוד, הכולל מערכת סיוע אקטיבית (ADAS) מהדור האחרון שחוסכת לנהג הרבה טרדות על כבישי ישראל. כל העסק עטוי באיכות הגימור המוכרת של ב.מ.וו, שהיא תענוג לחושים.

המשקל לא מהווה בעיה

מתחת למכסה המנוע נמצאת יחידת הפלאג-אין המוכרת של ב.מ.וו ללא הרבה שינויים. היא כוללת מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח שני ליטר, שמניע את כל ארבעת הגלגלים בסיוע מנוע חשמלי נמרץ וסוללת ליתיום צנועה יחסית של 12 קילוואט-שעה. ההספק הכולל הוא 245 כ"ס, אם כי למערכת יש טריק אלקטרוני, שמאפשר לה לרתום לפרקי זמן קצרים את מלוא הכוח של המנוע החשמלי ולהגדיל את ההספק ל-291 כ"ס.

עם זאת, גם בלי לסחוט את הרזרבות, למערכת ההנעה לא חסר כוח. לחיצה נמרצת על הדוושה במצב התכנות הספורטיבי הודפת את הנהג והנוסעים לאחור, ומאיצה את הרכב מ-100 קמ"ש ב-6.4 שניות - נתון מכובד לכלי ששוקל קצת מעלה משני טון. הרכב צובר מהירות בקצב רציני בכל סוגי השיפועים ושומר על רזרבות תאוצה גם מעבר ל-170 קמ"ש. אולם, יחסית לרכב שנושא עליו את הסמל המחייב "M", צליל המנוע לא ספורטיבי במיוחד.

 

הייחוד של גרסת הפלאג-אין הוא הצד החסכוני והירוק שלה. מי שיבחר בתכנות ברירת המחדל ויקפיד לטעון את הסוללה במטען הביתי, ייהנה משיוט חשמלי חרישי וחלק לטווח ריאלי של כ-30 ק"מ כל עוד הוא יקפיד לשמור על רגל קלה על דוושת התאוצה - ולא "יעיר" את מנוע הבנזין. אמנם יש בפלח כלים עם טווח חשמלי גדול יותר, ועדיין מי שלא יתערב בעבודת המחשב יפקוד את תחנת הדלק לעיתים רחוקות מאוד.

כמו בכל רכב פלאג-אין, הצריכה הריאלית תלויה בסדרי העדיפויות של הנהג, שלפעמים רק רוצה ליהנות. האצות תכופות יביאו את הצריכה הריאלית לאזור ה-17 ק"מ לליטר, רחוק מאוד מהממוצע המשוקלל. כך או כך, העברת הכוח בין בנזין לחשמל ולהפך היא אחת המעודנות בפלח, לא מעט בזכות התיבה האוטומטית של ב.מ.וו.

שילוב של הנאה והיגיון

כבר מזמן למדנו להפחית ציפיות מהיכולות הדינמיות של רכבי פלאג-אין, ששוקלים כמה מאות ק"ג יותר מגרסאות הבנזין המקבילות. אבל ה-X3 הצליח להפתיע אותנו עם התנהגות ספורטיבית מהנה ומאוזנת שמשלבת היגוי מהיר ומדויק, אחיזת כביש מרשימה ומעט מאוד תנודות מיותרות בעת העברות משקל בפניות. קפיצת מדרגה משמעותית לא פחות התרחשה גם בכיול המתלים, שמצליחים לנטרל בצורה מרשימה את שיבושי האספלט הישראלי ולהעניק נסיעה חלקה.

ב.מ.וו X3 בגרסת הפלאג־אין 30E עולה כ-400 אלף שקל וחבילת M ספורט מוסיפה עד כ-30 אלף. זה לא מחיר יוצא דופן לפלח ובמקרה הזה מקבלים תמורתו חבילה מרשימה של שימושיות, הנאה, נוחות סטטוס ואפילו חיסכון בדלק. בשורה התחתונה, הנאה והיגיון באותו מארז. נצטער מאוד לראות את הפלח הזה נעלם תחת מכבש המיסוי.

חלק מהמתחרות

אאודי Q5 פלאג-אין
מחיר הרכב מתחיל מ־434 אלף שקל. הוא כולל מנוע שני ליטר טורבו, מנוע חשמלי וסוללה נטענת עם בחירה בין הספק של 299 כ"ס ותאוצה ל־100 ב־6.1 שניות לבין 367 כ"ס ותאוצה ב־5.2 שניות. תא הנוסעים מפואר והטווח החשמלי הוא עד 59 ק"מ.

אאודי Q5 פלאג-אין / צילום: יח''צ

לקסוס NX450 פלאג-אין
325 אלף שקל הוא מחיר הבסיס של הרכב, שמעט קטן מה־X3 ומסתפק בבסיס גלגלים של 2.69 מ'. תא הנוסעים איכותי ונוח מאוד. להנעה אחראי מנוע 2.5 ליטר בנזין ושני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 309 כ"ס וטווח חשמלי של עד 74 ק"מ.

לקסוס NX450 פלאג-אין / צילום: יח''צ

וולבו XC60 פלאג-אין
כ־400 אלף שקל עולה גרסת הבסיס. הרכב כולל מנוע שני ליטר טורבו וצמד מנועים חשמליים המייצרים 455 כ"ס, שמאיצים את הרכב מאפס ל־100 ב־4.9 שניות ומשיגים טווח חשמלי של עד 77 ק"מ. תא הנוסעים מרווח וכלל מערכות בטיחות מתקדמות.

וולבו XC60 פלאג-אין / צילום: יח''צ

עוד כתבות

אי אפשר לנקות את המשרד מפוליטיקה, אבל אפשר לדאוג שהיא לא תצא משליטה / צילום: Unsplash, Uriel Soberanes

הישראלים מביאים את הפוליטיקה למשרד. איך מפרקים את המתח?

מערכות בחירות רוויות אמוציות, תקופות של מתיחות ביטחונית ומדיניות שנויה במחלוקת חודרות גם לשיחות המסדרון במקום העבודה ● מומחים מסכימים שאי־אפשר לנקות את המשרד מפוליטיקה, אבל אפשר לדאוג שהיא לא תצא משליטה

פוסט ויראלי בפייסבוק, 8.8.22

אלו הפייקים שהופצו בעולם לגבי ישראל במהלך המבצע הקצר בעזה

עיראק במקום עזה, אשדוד במקום ת"א, 2021 במקום 2022. פייקים מ"עלות השחר" ● המשרוקית של גלובס

שוק המשכנתאות / צילום: Shutterstock

אחד החודשים החלשים השנה: ירידה ב-12% בהיקפי המשכנתאות ביולי

מנתוני בנק ישראל עולה כי ביולי נלקחו משכנתאות בהיקף 10.1 מיליארד שקל ● עם זאת, מדובר עדיין בהיקפים גבוהים מאוד, ולא ניתן להצביע על תחילתה של מגמת ירידה

ד''ר ארז קיטה, מנכ''ל הרלב''ד / צילום: יוסי זמיר

המאבק בתאונות: "נגביל כניסת רכבים כבדים לערים, נרחיב אכיפה ושימוש במצלמות"

מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים ארז קיטה חושף בראיון את עקרונות התוכנית להפחתת הקטל בדרכים, ומכין את הציבור: "האכיפה תהיה משמעותית" ● התוכנית, שנאמדת ב-5 מיליארד שקל, טרם תוקצבה ואין ודאות ליישומה בשל המצב הפוליטי ● מעקב גלובס

הרמטכ''ל לשעבר גדי איזנקוט / צילום: גלעד קוולרצ'יק

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יורד מהגדר: מצטרף לגנץ ולסער

בהודעת כחול לבן נכתב כי את "המחנה הממלכתי" יוביל בני גנץ, במקום השני יוצב גדעון סער, ובמקום השלישי גדי איזנקוט ● מתן כהנא הודיע כי גם הוא מצטרף לרשימה

השופט בדימוס מני מזוז / צילום: ליאור מזרחי

הממשלה אישרה את מינוי מני מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים

חרף העובדה שמדובר במינוי קבע לשמונה שנים וכן מדובר בממשלת מעבר, היועצת המשפטית לממשלה אישרה להביא את המינוי להצבעה בממשלה, לאחר שקבעה כי מדובר ב"צורך דחוף" ● ברקע הדברים: רצונו של שר הביטחון בני גנץ למנות רמטכ"ל בתקופה הקרובה

בניית דירות חדשות באשקלון / צילום: Shutterstock, Yuri Dondish

ירידה חדה בהיקף הדירות החדשות שנמכרו. ומי העיר המבוקשת ביותר?

לפי נתוני הלמ"ס, מכירת הדירות החדשות החלה לרדת לפני שנה, בקצב חודשי של 3.3%, שגובר בחודשים האחרונים ● מחוזות חיפה ותל אביב הובילו את הירידות בהיקפי הרכישות ● כרבע מהדירות החדשות שנמכרו ברבעון השני של השנה היו במסגרת "מחיר למשתכן"

היקף הצ'קים החוזרים בגיבוי אחזקות קפץ פי 50

דוח הביניים בגיבוי אחזקות: צ'קים חוזרים בהיקף של 15 מיליון שקל ברבעון אחד

הבודק החיצוני שמינתה חברת האשראי החוץ בנקאי טוען כי "חל גידול חד באשראי שניתן ללקוחות בעייתיים, דבר שיביא לדעתי המקצועית למחיקת חובות בהיקפים של עשרות מיליוני שקל" • על מנהל פעילות האשראי בצפון, אייל רוזן, כתב הבודק רו"ח עופר אלקלעי: "אין מדובר בטעות בשיקול הדעת אלא בתהליך סדור ומובנה"

הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף

נעילה מעורבת בת"א; מנועי בית שמש מחקה 9%, מניות הנדל"ן נסוגו

מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.5%, ומדד ת"א 90 ננעל בירידה של 0.2% ● מנועי בית שמש צנחה אחרי הדוחות, יומן אקסטנשנס המריאה הודות להצעת ההשקעה שקיבלה ● פועלים, לאומי ואלביט מערכות יפרסמו תוצאות רבעוניות השבוע

זירת הפיגוע בירושלים / צילום: דוברות מד''א

פיגוע ירי בירושלים: 8 פצועים; המחבל הסגיר את עצמו למשטרה

המחבל תושב סילוואן ביצע את הפיגוע בשתי זירות סמוך לשער ציון בעיר העתיקה ● אחת מהפצועות קשה הייתה בהריון מתקדם ויולדה ● רה"מ לפיד: "כוחות משטרה וצה"ל פועלים להשבת השקט ותחושת הביטחון בעיר"

צביקה פיק / צילום: אביב חופי

הזמר והמלחין צביקה פיק נפטר בגיל 72

פיק חתום על להיטים גדולים ובהם "אין מדינה לאהבה", "אהבה בסוף הקיץ" ו"דיווה" ● הוא השאיר אחריו חמישה ילדים

אילוסטרציה / צילום: Shutterstock, Vintage Tone

1,200 מעשירי העולם חושפים איפה הם שמים בימים אלה את הכסף

בקבוצת טייגר 21, המנהלת את הונם של 1,200 מעשירי העולם, מספרים כי הם משקיעים לראשונה את רוב כספם במניות – במקום בנדל"ן ● מייקל זוננפלדט, מייסד ויו"ר הקבוצה: "אף שהנדל"ן היה מוקד ההשקעות הפופולרי ביותר עד כה, בקבוצה זיהו כעת כמה 'מציאות אמיתיות' בשווקי המניות"

בני שטיינמץ / צילום: Reuters, DENIS BALIBOUSE

לקראת הערעור בשוויץ: בני שטיינמץ במאבק מול הרשויות בישראל

ערעורו של בני שטיינמץ נגד המאסר בשוויץ צפוי להתחיל בקרוב, והמיליארדר הישראלי דורש מפרקליטות מיסוי וכלכלה מידע אודות מסמכים והתכתבויות בין הרשויות בשוויץ לרשויות בישראל הנדרשים להגנתו

חנות Bed, Bath & Beyond באילינוי. המניה בדרך לחודש הטוב ביותר שלה / צילום: Associated Press, Nam Y. Huh

משקיעי מניות המם חזרו, או לפחות ככה זה נראה

המשקיעים הקטנים חזרו בשבועיים האחרונים למצב רוח שורי, והחלו לגרוף מניות, בין היתר חביבות הפורומים Bed, Bath & Beyond ו־AMC, שזינקו בקרוב ל-70% מתחילת אוגוסט ● אבל בינתיים לפחות, זה עדיין רחוק מהטירוף של 2021

המקדש המורמוני בסולט לייק סיטי, יוטה / צילום: Shutterstock

בלי לשלם מס: ההשקעות החשאיות של הכנסייה המורמונית בהייטק הישראלי

מסמכים חושפים כי קרן מרשפילד אדוויזורס, שנשלטת בידי זרוע ההשקעות החשאית של הכנסייה המורמונית, השקיעה 70 מיליון דולר בקרן הון סיכון ובשתי חברות אינטרנט ישראליות, שהניבו לה רווחים אדירים ● ואיך זה שהקרן הצליחה להימנע מתשלום מס, למרות שאפילו עורך דינה היה משוכנע כי רשות המסים עומדת לגבות 25% מהרווחים? ● תחקיר גלובס

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

כבר לא מפחדים מהאינפלציה: המשקיעים חוזרים לשוקי המניות והאג"ח

האסטרטגים של בנק אוף אמריקה מעריכים שאנחנו עדיין בשוק דובי, אך מצביעים על שינוי בסנטימנט המשקיעים, שממהרים לחזור לרכוש מניות ואג"ח ● למרות ההימורים בשוק, בבנק אוף אמריקה מבהירים: הפד לא ירסן את המדיניות שלו כל-כך מהר

קוסטמן, מנכ''ל אאוטבריין, גלאי, מייסד ומנכ''ל משותף אאוטבריין, סינגולדה, מייסד ומנכ''ל טאבולה ומניב, COO טאבולה / צילום: נועם גלאי

האתגרים בשוק הפרסום הביאו להפחתת התחזיות של טאבולה ואאוטבריין

מניותיהן של צמד חברות המלצות התוכן מישראל צנחו ביותר מ-70% מאז כניסתן לנאסד"ק, וכעת הן מפרסמות דוחות פושרים המבטאים את חולשת שוק הפרסום ● מקור לאופטימיות הן מוצאות במונדיאל ובבחירות אמצע הכהונה בארה"ב

בית הזיקוק של בזן בחיפה / צילום: שלומי יוסף

תספורת של כמיליארד שקל: הסדר החוב שמבשלים בעלי הפטרוכימיים לצורך השתלטות על בזן

הצעת הסדר החוב הוגשה בעקבות מסר ממשרד האוצר, שלפיו במצבה הכספי הנוכחי לא תוכל פטרוכימיים לקבל היתר לשלוט לבדה בחברת הזיקוק ● הפתרון המוצע: הזרמת הון של 100 מיליון שקל מבעלי השליטה, והמרת עיקר חוב האג"ח למניות

פרופ׳ חיים קידר-לוי / צילום: איל יצהר

מומחה לבועות פיננסיות מזהיר: "לא הייתי קונה עכשיו דירה"

לפי פרופ' חיים קידר-לוי, כלכלן באוניברסיטת בן גוריון ומשקיע אנג'ל בעצמו, קו אחד שזור בין כמה מהמשברים הפיננסיים של המאה ה-21 ● בזמן שבהייטק הישראלי עוד מנסים להתמודד עם גלי ההדף - הוא מסביר איך לזהות את הנפילה הבאה: "כשכולם רוצים להיכנס לשוק הנדל"ן ולבורסה, זה סימן לבועה"

תקרת הפטור ממס על שכר דירה צפויה לזנק בינואר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

תקרת הפטור ממס על שכר דירה צפויה לזנק בינואר. מה יקרה למחירים?

בחודש ינואר הקרוב צפויה להתעדכן תקרת הפטור ממס על השכרת דירה, בהתאם לעלייה במדד המחירים לצרכן • האם זה יגרום לגל נוסף של עליות? מומחי מיסוי מציעים כמה תרחישים