הסנאט האמריקאי מתכנן להציג תוכנית להסדרת הפיקוח על שוק הקריפטו

עקב קריסתן של שחקניות מובילות בשוק הקריפטו, הסנאט האמריקאי מגבש תוכנית שמטרתה להציב את הביטקוין והאת'ר תחת הפיקוח של רגולטור הסחורות • בזמן שהרגולטורים מתחרים על הסמכות להסדיר את שווקי הקריפטו, ועדת הסנאט תקצה את הפיקוח על שני מטבעות הקריפטו הגדולים לסוכנות הפדרלית המסדירה חוזים עתידיים על סחורות

ביטקוין / צילום: Shutterstock, Roman Bodnarchuk
ביטקוין / צילום: Shutterstock, Roman Bodnarchuk

צלזיוס ו-Voyager Digital היו עד לא מזמן שניים מהשמות הגדולים ביותר בתחום הלוואות הקריפטו, מכיוון שהם הציעו למשקיעים קמעונאיים תשואות שנתיות שערורייתיות, שלעתים התקרבו אף ל-20%. כעת שניהם פושטי רגל, בעקבות קריסת מחירי המטבעות הדיגיטליים - יחד עם שחיקת הנזילות בעקבות סדרה של העלאות ריבית על-ידי הפדרל ריזרב - שחשפו גופים אלה ואחרים המבטיחים תשואות בלתי ישימות.

בעקבות שרשרת אירועים זו, שטלטלה את שווקי המטבעות הדיגיטליים, יו"ר ועדת החקלאות של הסנאט, דבי סטבנוב, יחד עם הרפובליקני הבכיר ג'ון בוזמן מארקנסו, מתכננים להגיש היום (ד') הצעת חוק שתסמיך את הוועדה המפקחת על המסחר בחוזים עתידיים לפקח כעת גם על שווקי ספוט של סחורות דיגיטליות (CFTC). נכון לעכשיו, ל-CFTC יש סמכות לפקח על נגזרות של שוק הסחורות, כגון חוזים עתידיים והחלפות, בנוסף לסחורות הבסיסיות.

הצעת החוק מסמנת את ההסלמה האחרונה בקרב המתגבר בין סוכנויות פדרליות ו-וועדות קונגרס המפקחות על סמכות הסדרת הקריפטו. 13 שנים לאחר יצירת הביטקוין, מטבעות קריפטוגרפיים נותרו ברובם בלתי מוסדרים ובלתי מפוקחים על-ידי הממשלה הפדרלית, מה שמותיר את המשקיעים ללא הגנות מפתח מפני הונאה ומניפולציות שוק.

מבחינה מעשית, עבור סוכנויות פדרליות כמו CFTC, רשות ניירות ערך והבורסה וכן הפדרל ריזרב, הכנסת הקריפטו תחת סמכותן תביא לתקציבים גדולים יותר, השפעה רבה יותר והזדמנויות עבודה רבות יותר לפקידים שעוזבים את השירות הציבורי. עבור חברי ועדות הקונגרס המפקחות על רגולטורים כאלה, תעשייה חדשה בארגז החול שלהם תיצור זרם נוסף של לוביסטים ותרומות לקמפיין.

התחרות על תחום השיפוט התחממה בחודשים האחרונים, כאשר התמוטטות בשווקי הקריפטו הדגישה את הצורך ברגולציה בעיני רבים מקובעי המדיניות. התחרות משקפת גם את נוכחות השתדלנות המוגברת של התעשייה בוושינגטון על-ידי יוזמות שיווק בפרופיל גבוה.