פייבר כבר לא רוצה "לצמוח בכל מחיר"; אחרי הפיטורים – מעלה את תחזית ה-EBITDA השנתית

החברה הודיעה לאחרונה על פיטורי 60 עובדים, ועם פרסום דוחות הרבעון השני מודיעה על התמקדות ברווחיות • תחזית ההכנסות השנתית יורדת פעם נוספת, והצמיחה תתכווץ ל-12%-14%, אחרי שב-2021 היא צמחה ב-57%

מיכה קאופמן, מנכ''ל פייבר / צילום: באדיבות Fiverr
מיכה קאופמן, מנכ''ל פייבר / צילום: באדיבות Fiverr

בשבוע שעבר נודע שחברת הטכנולוגיה פייבר מפטרת 60 עובדים, שהם כ-8% ממצבת כוח-האדם שלה. על רקע זה, החברה מעדכנת את התחזית השנתית שלה ומעלה את תחזית ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), למרות הפחתה נוספת בתחזית ההכנסות השנתית. פייבר צופה EBITDA שנתי של 19.5-21.5 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת שהייתה ל-10-17 מיליון דולר. מדובר עדיין על ירידה ביחס ל-22.9 מיליון דולר ב-2021 וירידה גם בהשוואה לתחזית השנתית המקורית. 

המשבר בהייטק: פייבר ואאוטבריין הישראליות הודיעו על פיטורי עובדים 

בשורת ההכנסות החברה מצפה לסיים את 2022 עם הכנסות של 332-340 מיליון דולר, צמיחה של 12%-14% ביחס לשנה הקודמת. בתחזיות מוקדמות יותר דובר על צמיחה גבוהה משמעותית, של 27% ו-23%, והצמיחה ב-2021 הייתה בשיעור של 57%.

פייבר  פיתחה זירת מסחר לחיבור בין פרילנסרים מתחומים שונים ללקוחות. ברבעון השני, הכנסות החברה היו 85 מיליון דולר, נמוך מעט מתחזיות האנליסטים ונתון המשקף צמיחה של 13% ביחס לרבעון המקביל. במחצית הראשונה ההכנסות צמחו ב-19.6% ל-172 מיליון דולר. שיעור ה-Take Rate, המשקף את הסכום שפייבר גובה על כל עסקה שמתבצעת באמצעותה, היה 29.8%, גבוה מהרבעון המקביל והקודם.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) החברה מציגה הפסדים תפעוליים ונקיים הן ברמה הרבעונית והן ברמת המחצית. ההפסד הנקי ברבעון היה 41.9 מיליון דולר ובמחצית הוא הגיע ל-58.8 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-4.9 מיליון דולר שהם 12 סנט למניה, גבוה מתחזיות האנליסטים. החברה הוציאה במהלך הרבעון 19.1 מיליון דולר על תגמולים הוניים לעובדים.

במהלך הרבעון הראשון פייבר ייצרה 7.1 מיליון דולר מפעילות שוטפת. בסיום התקופה היו לה בקופה 638 מיליון דולר, לעומת חוב לטווח ארוך של 451 מיליון דולר למחזיקי איגרות החוב להמרה שלה.

מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל פייבר, אמר היום כי החברה גדולה היום פי 3 מגודלה בהנפקה לפני כשלוש שנים, וכי צמיחה נמצאת תמיד בעדיפות ראשונה. עם זאת, הוא הוסיף כי תנאי השוק גרועים מהצפוי, והצמיחה הופכת ליקרה יותר. "במקום לצמוח בכל מחיר, החלטנו לתעדף את ה-EBITDA והתזרים החופשי, ולהאיץ את הקצב ביחס למודל היעד שלנו. אנחנו מאמינים שזה שם אותנו במצב פיננסי חזק יותר לקראת הכפלת השקעות הצמיחה שלנו כשהשוק ישתפר", אמר קאופמן.

גם סמנכ"ל הכספים עופר כ"ץ התייחס לנושא ואמר כי "נקטנו בצעדים נוספים לייעל את מבנה העלויות שלנו ולהתמקד ברווחיות".

פייבר הייתה אחת החברות שנהנו מהמומנטום החיובי מצד שוק ההון בתקופת הקורונה, ובשיא בחודש פברואר 2021 היא נסחרה בשווי של כ-11.5 מיליארד דולר. עם זאת, בהתאם לשינוי בתנאי המאקרו-כלכלה ולשינוי בטעמי המשקיעים, המניה איבדה מאז השיא 88.5% והיום שווי החברה מגיע ל-1.4 מיליארד דולר.