גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תעשיות הפינטק של בחריין וישראל ישתפו פעולה

ארגון FinTech Bay והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות IATI יחברו בין גופים וחברות בתחום הפינטק וההון סיכון בבחריין ובארץ, ויקדמו פרויקטים משותפים ● וגם: על רקע מגמת הפיטורים בענף ההייטק, חברת AppsFlyer קיימה לאחרונה במשרדיה בהרצליה אירוע שנועד לסייע למאות מפוטרים למצוא עבודה ● אירועים ומינויים

ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה וקרין מאיר רובינשטין / צילום: אלון גלבוע
ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה וקרין מאיר רובינשטין / צילום: אלון גלבוע

שיתוף-פעולה ראשון בין תעשיית הפינטק בממלכת בחריין ובישראל: ארגון FinTech Bay והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות IATI (ארגון הגג של ההייטק הישראלי) יחברו בין גופים וחברות בתחום הפינטק וההון סיכון בשתי המדינות, ויקדמו פרויקטים משותפים. ההסכם נחתם במלון הילטון בתל אביב, במעמד שגריר ממלכת בחריין בישראל, ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה.

באירוע לקחו חלק, בין היתר, דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים, סאמר חאג' יחיא יו"ר בנק לאומי, יוני אסיא מייסד ומנכ"ל איטורו, יוסי כהן מנכ"ל סופטבנק ישראל ויו"ר המוסד לשעבר, יוסי מטיאס מנכ"ל גוגל ישראל, בועז מולדובסקי מנכ"ל בורסת היהלומים, עמי אפלבוים יו"ר רשות החדשנות, יפעת אורון, מנכ"לית בלקסטון, שי לוי מנכ"ל אמדוקס ישראל, ויובל טל מייסד ונשיא פיוניר.

הפלטפורמה של בחריין פינטק ביי מפתחת יוזמות פינטק בעיקר באמצעות מעבדות חדשנות ותוכניות האצה. באמצעות חיבור לגופים ממשלתיים, מוסדות פיננסיים, עסקים, חברות ייעוץ, אוניברסיטאות, איגודים, קרנות הון סיכון וסטארט-אפים, פועלים ראשיה לקידום הענף. המנכ"ל באדר סאטר, מסביר כי מדינתו "עשתה צעדים כבירים לאימוץ וקידום טכנולוגיה חדשניות, והשותפות הזו תאפשר עוד יותר את פיתוחה של תעשיית הפינטק של בחריין, ותחזק את האקו-סיסטמים בשתי המדינות".

הרעיון לשיתוף-הפעולה נולד במוחה של עו"ד קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת IATI, כבר לפני שנים, אולם קרם עור וגידים "כשהשגריר החדש הגיע לארץ לפני כמה חודשים. עשינו פגישה ארוכה, והייתה כימיה מאוד טובה.

"אמרתי לו שאני לא רוצה להתפרס לכל הכיוונים אלא ללכת למקום שבו אפשר להוציא אקשן אייטמס, ושאחרי שעשינו הרבה מחקר על בחריין, החלטנו להתחיל עם עולם הטכנולוגיות הפיננסיות והתשלומים. זיהינו את השחקנים המרכזיים שם מבחינת גופים פיננסיים, משקיעים וחברות, וזה השילוש שאנחנו יודעים לעבוד איתו".

מה את מקווה להשיג מההסכם?
"מדובר בהזדמנות עצומה עבור התעשייה בישראל ליצור קשרים חדשים ושיתופי-פעולה אשר לא התאפשרו עד היום. אנחנו גוף תעשייה שממומן על ידי מאות חברות ומשקיעים, ואנחנו צריכים להראות ואליו מהיר. לכן, בשנים האחרונות למדנו לדייק את ההסכמים שלנו, ואנחנו חותמים רק כשיש סיכוי יחסית גבוה לתוצאות. 

"התכנון הוא לפתוח את בחריין כבטא סייט לחברות ישראליות, ושמשקיעים משם יסתכלו על טכנולוגיות ישראליות. בחריין FinTech Bay הוא מגופי הפינטק המובילים במזרח התיכון, ואני מאמינה שנצליח לייצר שיתופי-פעולה איכותיים ופורצי דרך בין המדינות".

לדברי רובינשטין, מדובר ביריית פתיחה בלבד. "אחרי הפינטק אנחנו רוצים לעבוד חזק על תחום ההלת'-טק, פוד-טק, אגרו-טק ואד-טק (חינוך). נכנסנו לעומק הנושא של מדינות המפרץ עוד לפני הסכמי אברהם, ואנחנו עוסקים בחיבורים כעת".

האם הקשר הוא בכיוון אחד - בבחריין משקיעים, וישראל מביאה את החדשנות?
"זה לא חד כיווני בכלל. היינו שמחים לראות טכנולוגיות משם, אבל צריך להודות שהיום יש בארץ הכי הרבה יזמים אחרי ארה"ב, אנחנו חזקים וידועים בהצמחת טכנולוגיות עומק.

"אגב, אנחנו מביאים ערך לא רק לתעשייה עצמה, אלא לכל המשק הישראלי. העבודה עם ממשלה כמו בחריין תצמיח, תקדם ותדרבן גם אוכלוסיות יותר חלשות - כמו החברה הערבית, למשל - להיכנס למעגל התעסוקה. ככל שיעבור הזמן, הסביבה תהיה יותר נוחה, אינטגרטיבית ונכונה תרבותית לכניסה לתוך החברות".

אזור התעשייה

גם במשבר: בהייטק מגייסים

על רקע מגמת הפיטורים בענף ההייטק, נעשים גם ניסיונות להכוונה ולגיוסים: חברת AppsFlyer קיימה לאחרונה במשרדיה בהרצליה אירוע שנועד לסייע למאות מפוטרים למצוא עבודה מחדש.

באירוע, שהתקיים ללא עלות ונרשמו אליו כ-200 אנשים, התאפשר לכל מועמד/ת לקיים שיחה אישית עם מגייס/ת, שייעצו בנושאים רלוונטיים, במטרה לייצר הזדמנויות ולפתוח דלתות בשוק העבודה. בנוסף, מחפשי העבודה קיבלו תמונת פרופיל מצלם מקצועי.

מלבד צוות הגיוס של AppsFlyer השתתפו באירוע גם מגייסים מטאבולה, ראפיד, איירון סורס, מאנדיי, ארמו, דיפ אינסטינקט ועוד. בסך הכול היה מדובר בכ-40 מגייסים.

"הצלחנו לאחד מגייסים ומגייסות מחברות שונות, שביום יום מתחרים אחד בשני, לפרויקט עזרה הדדית כקהילה אחת ומאוחדת", אומרת דניאל כהן קליסקי, מנהלת מיתוג מעסיק בחברה. "מחפשות ומחפשי העבודה קיבלו מידע חשוב ואישי, ובעיקר תמיכה רגשית".

אזור התעשייה

באיזה סטארט-אפ ישראלי משקיע שחקן ה-NBA?

כוכבה של מילווקי באקס מליגת ה-NBA, ומי שנחשב לאחד משחקני הכדורסל הטובים בעולם, יאניס אנטטוקומפו, מצטרף כמשקיע בסטארט-אפ הישראלי אנטידוט (Antidote), העוסק בהנגשת שירותים רפואיים לאוכלוסייה ללא כיסוי ביטוחי או כזו הנמצאת בביטוח חסר בארה"ב. על פי נתוני CDC (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן) שפורסמו השנה, כ-32 מיליון אזרחים מתחת לגיל 65 בארה"ב אינם מבוטחים.

יאניס אנטטוקומפו / צילום: Antidote

אנטטוקומפו, שנולד וגדל ביוון לזוג הורים שהיגרו מניגריה, מכונה "גריק פריק", על רקע מוצאו וסט כישורי הכדורסל הייחודיים לו. "לכל אדם יש זכות לכך במחיר בר השגה, לא משנה הנסיבות, הגזע, או המיקום שלו, ולכן אני גאה לשלב כוחות עם אנטידוט", הוא אומר. "האחים שלי ואני גדלנו בשוליים, ללא כלום. לכן, אני חש הזדהות עמוקה עם כל כך הרבה אמריקאים שלא יכולים להגשים את החלומות שלהם, על רקע קושי בקבלת טיפולים רפואיים. אנטידוט יכולה לסייע בפתרון המשבר הזה".

אנטידוט הוקמה ב-2020 על ידי המנכ"ל אביחי סודרי, סמנכ"לית הטכנולוגיות קארין-בל פדר, סמנכ"ל הרפואה דיוויד זלוטניק והנשיא בן אנוש. החברה פועלת בכ-20 מדינות בארה"ב, ומעסיקה כ-300 רופאים.

אנוש מספר כי הצטרפותו של אנטטוקומפו התאפשרה בזכות המשקיעים שלהם וולטק ונצ'רס, ש"ממש נשכבו על הגדר ופעלו בנחישות כדי לאפשר לדבר הזה לקרות. הם יזמו את המהלך, והפעילו את מיטב היכולות והקשרים כדי שהוא יקרום עור וגידים".

סודרי מזכיר כי "בזמן שאוהדי ספורט רואים ביאניס שחקן אגדי שרק לאחרונה קיבל את החוזה הגדול ביותר בהיסטוריה של הספורט המקצועני, יש לו עוד צד משמעותי, כזה המספר את הקושי שהוא ומשפחתו חוו כמהגרים במדינה רחוקה מהמולדת שלהם.

"יש ליאניס לב גדול ומלא בחמלה. הוא מבין את הקשיים והמכשולים בדרך לשירותים רפואיים ברי-השגה, וכמה הקפדה על בריאות פיזית ונפשית יכולה להיות ההבדל בין סבל לשמחה, כישלון או הצלחה. אנחנו בני מזל על ההצטרפות שלו למגרש שלנו".

חדשות טובות

קבוצת בן דרור תשתף פעולה עם ארגון משמר הצלה ימי: במהלך חודש אוגוסט, על כל בגד ים מקולקציית הילדים של Speedo ייתרמו 2 שקלים עבור העמותה, המסמיכה צעירים ומבוגרים לגלישת הצלה לטובת צמצום מספר המתים בטביעות בים.

העמותה נוסדה בקיץ 2020 על ידי פול חכים, שהביא את הרעיון מאוסטרליה, והוא גם זה שמנהל אותה.

עוד כתבות

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח