פער בציוני %2APISA בין תלמידים שהצהירו על רצונם להיות מורים לבין אלו שרוצים לעסוק במקצועות אחרים
מבחן פיז"ה נערך בקרב בני נוער בכל מדינות ה־OECD כדי לבחון את היכולות היחסיות שלהם במקצועות השונים. מלבד הדירוג הנמוך יחסית של ישראל, הציונים היחסיים של תלמידים שאמרו שהם מעוניינים להיות מורים נמוכים עוד יותר. בעוד ב־OECD מדובר בהפרשים של 14 נקודות במתמטיקה ו־11 בקריאה, בישראל מדובר על 43 נקודות במתמטיקה ו־41 בקריאה לרעת אלו המעוניינים להיות מורים. נראה כי מקצוע ההוראה מתקשה למשוך את התלמידים בעלי הכישורים הגבוהים.