קרן ג'נריישן מייצרת רווח של 111 מיליון שקל מחברת התחבורה וההסעות בון תור

קבוצת משקיעים בראשות לאומי פרטנרס רוכשים 27% ממניות בון תור מידי הקרן, תמורת 171 מיליון שקל

רכבי הסעות של בון תור / צילום: אתר החברה
רכבי הסעות של בון תור / צילום: אתר החברה

קרן ג'נריישן קפיטל  מוכרת 20% ממניות חברת התחבורה הציבורית וההיסעים בון תור לחברת ההשקעות לאומי פרטנרס, ועוד כ-7% לשני משקיעים נוספים. בסך הכול ישלמו שלושת המשקיעים לקרן סך של כ-171 מיליון שקל.

על פי ההסכם שנחתם, בעת הפעלתו המלאה של אשכול קווי ההסעות אונו אלעד, שבו זכתה חברת מטרופולין שנמצאת בבעלות בון תור, בחודש מרץ האחרון, ישלמו המשקיעים לקרן סכום נוסף של עד 13.5 מיליון שקל בכפוף להתאמות שנקבעו.

עוד הוסכם כי בון תור, הנמצאת כיום בבעלות ג'נריישן בלבד, תחלק לקרן דיבידנד בסך של 15 מיליון שקל, בלי קשר לעסקה לעיל. בנוסף, בהסכם נקבע מנגנון לתוספת של כ-17.5 מיליון שקל במקרה של אירוע מימוש במהלך תקופה של 7 שנים ממועד השלמת העסקה, בכפוף לעמידה ביעדי תשואה שנקבעו.

לצורך הסדרת יחסיהם כבעלי מניות בבון תור, התקשרו המשקיעים והקרן בהסכם בעלי מניות שייכנס לתוקפו עם השלמת העסקה. בהסכם זה נקבע כי דירקטוריון בון תור ימנה לפחות 5 דירקטורים, כאשר לאומי פרטנרס, כל עוד תחזיק 10% לפחות מהון מניות בון תור, תהיה זכאית למנות דירקטור אחד.

ג'נריישן זינקה 40% בשנה האחרונה 

בעקבות העסקה והשלמתה מעריכים בג'נריישן כי הקרן צפויה להכיר ברווח של כ-111 מיליון שקל, בחלוקה על פני דוחותיה הכספיים לרבעון השני והשלישי ב-2022. העסקה מגלמת לקרן שיעור תשואה פנימי שנתי (IRR) של כ-52% על ההשקעה בבון תור.

הקרן רכשה ב-2018 כ-49% מבון תור ב-100 מיליון שקל מידי קרן שמרוק, ובחודש מרץ השנה השלימה את רכישת יתרת המניות (עוד 51%) מידי שותפתה, שי כץ החזקות, לפי שווי של 650 מיליון שקל לבון תור.

בון תור מפעילה שלושה אשכולות גדולים של הסעות ותחבורה ציבורית, ונמצאת בשלבי ההקמה כאמור של אשכול אונו-אלעד. החברה מפעילה כ-1,600 כלי רכב ומעסיקה 2,000 עובדים.

מלבד פעילות התחבורה שלה, ג'נריישן קפיטל, הפועלת כקרן השקעה בתשתיות ואנרגיה, שיזמיה הם המנכ"ל ארז בלשה והיו"ר יוסי זינגר, מחזיקה בנכסים נוספים מתחומים שונים, בהם תחנות כוח, אנרגיה מתחדשת וחלוקת גז טבעי. ג'נריישן נסחרת בבורסה לפי שווי שוק נוכחי של כ-1.7 מיליארד שקל, אחרי קפיצה של 40% במנייתה בשנה האחרונה.

המנכ"ל בלשה ציין כי "מיום כניסתנו להשקעה נמצאת בון תור בצמיחה מואצת בהיקפי פעילותה, הן בתחום התחבורה הציבורית והן בהיסעים. צמיחה זו מקבלת ביטוי בגידול עקבי בשווי החברה ובתשואת ההשקעה שלנו. בשנים הקרובות צפוי תחום הסעת ההמונים בישראל לגדול ולהשתכלל בצורה משמעותית, ואנו רואים בלאומי פרטנרס שותף איכותי ומקצועי להמשך הצמיחה".