גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הטריקים שאתם חייבים להכיר כדי להקל את העבודה עם Word

האם אפשר להכתיב טקסט לוורד, מה עושים כדי שטקסט מועתק ומודבק לא יהרוס את המסמך, כיצד ממירים קבצי PDF בקלות, ואיך אפשר לשחזר קובץ שלא נשמר?

קובץ Word. הטריקים שכדאי לכם להכיר  / צילום: Shutterstock
קובץ Word. הטריקים שכדאי לכם להכיר / צילום: Shutterstock

אחד הכלים הפופולריים ביותר לעריכת מסמכים הוא Word (וורד) מבית מיקרוסופט. וורד מוצע כחלק מהכלים שמגיעים בחבילת Office. ישנם משתמשים שעובדים עם וורד בצורה חלקית ולא מכירים כלים רבים שיהפכו את העבודה בתוכנה לחוויה הרבה יותר נוחה ויעילה. אילו טריקים כדאי להכיר כדי לשפר את העבודה על וורד?

דאבל קליק: איך אפשר לכתוב בוורד לא מתחילת השורה?

אם אתם מעוניינים לכתוב קורות חיים או מסמכים שהטקסט בהם לא מופיע במקשה אחת אלא בעיצוב קצת יותר חופשי, כדאי לכם להכיר: אם תקליקו פעמיים על כל נקודה במסמך, הסמן יעבור לנקודה הזו, ויהיה אפשר לכתוב נקודתית שם.

העתק-הדבק: מה עושים כדי שהטקסט המודבק לא יהרוס את המסמך?

כשאתם מעתיקים משפט, ציטוט או כל דבר ממסמך אחר או מאתר, זה ישמור את העיצוב המקורי ויעביר אותו למסמך שלכם. לפעמים זה יכול לשבור את העיצוב של העמוד או לשנות לכם את כל הטקסט. לשם כך, אפשר להדביק את הטקסט "רק בצורת טקסט".

אחרי שהעתקתם, אתם יכולים להקליק במקש הימני של העכבר בעמוד שבו רוצים להדביק את הטקסט, ואז ייפתחו אפשרויות ההדבקה השונות, ותבחרו את האייקון עם האות A. כך תדביקו רק את הטקסט, והוא יותאם לעיצוב במסמך שלכם. למשתמשי Mac, עליכם ללחוץ על Paste Special ולבחור ב-Unformatted Text.

להכתיב: האם אפשר לדבר לוורד ושזה יהפוך לטקסט?

בגרסאות המקדמות יותר של וורד, תחת לשונית הבית נמצא הכלי Dictate - שמאפשר תמלול מדיבור. זה עוזר כמובן לרישום הערות בצורה מהירה או לתמלל ראיונות. ייתכן שתצטרכו לתת לוורד הרשאה לגשת למיקרופון במחשב שלכם. נמליץ לעבור על המלל שנכתב כדי לוודא שהוא מדויק, ואם צריך, להעביר את הטקסט עריכה.

חשוב לציין - תחת האייקון של גלגל השיניים, אפשר לשנות את השפה, אם תרצו לדבר בעברית, באנגלית או בכל שפה אחרת.

קיצורי מקלדת: אילו שיטות כדאי להכיר כדי לנווט בטקסט במהירות?

הטריקים שיצוינו כאן אינם בלעדיים לוורד, ואפשר להשתמש בהם בכל תוכנה ובדפדפן בהתאם לצורך. אולם משום שהעבודה בוורד כוללת טקסט, מדובר בטריקים שיכולים להיות יעילים במיוחד. 

אם אתם צריכים לעבור על טקסטים רבים או לערוך מסמכים ארוך, כדאי שתכירו את האפשרות להתקדם בין המילים בלי העכבר. אם תציבו את הסמן שלכם על אחת המילים, תוכלו לעבור בין הפסקאות ובין המילים בקלות. עליכם ללחוץ על Ctrl ולהקיש על החיצים כדי לנווט בצורה הרצויה - ימינה ושמאלה כדי לעבור בין מילים במהירות, ולמעלה ולמטה כדי לעבור בין פסקאות. במקרה של Mac תוכלו לעשות זאת בעזרת לחיצה על Option ועל החיצים באותה צורה.

שימו לב: אם אתם מעוניינים לסמן חלקים משורה מסוימת, אבל לא רוצים להשתמש בעכבר, תוכלו להשתמש במקש נוסף. לחצו על Ctrl + Shift, אם תקישו ימינה ושמאלה תוכלו לסמן מילים בכל לחיצה - או למעלה ולמטה כדי לסמן פסקאות שלמות. במקרה של Mac תוכלו לעשות את זה בעזרת לחיצה על Option + Shift, ועל החיצים באותה צורה. אם תרצו לסמן שורה שלמה ישירות, תוכלו ללחוץ על Shift ועל Home או End, אם תרצו לסמן עד ההתחלה או עד הסוף בהתאמה.

טריק נוסף שכדאי להכיר הוא הזזה של פסקאות ושורות במהירות. עליכם לסמן את השורה או את הפסקה הרצויה להזזה, ואז ללחוץ על Alt + Shift בשילוב עם חיצי למעלה ולמטה, וכך השורה או הפסקה יעלו או ירדו ויתחלפו בהתאמה. 

גיבוי: מה צריך להכין מראש ואיך אפשר לשחזר קובץ שלא נשמר?

אחד הדברים המלחיצים במיוחד הוא לעבוד שעות רבות על מסמך וורד חשוב, ובתום העבודה המסמך נסגר או שהמחשב קרס - והקובץ הלך לאיבוד. בוורד ראו שיש פה בעיה משמעותית לצרכנים, ולכן החליטו לפעול בכמה מישורים כדי לטפל במצוקה.

ראשית, יש מה לעשות מבעוד מועד. עליכם להיכנס להגדרות ולהפעיל את המצב "שמור מידע שחזור אוטומטי כל __ דקות", ולהכניס מספר מועדף (למשל 3 דקות). אם המצב הזה מופעל, במצב של קריסה תוכלו להיכנס ללשונית "מידע" בוורד, ותחת הכותרת "נהל את המסמך" תוכלו לשחזר או למחוק את הקבצים הרצויים.

בנוסף, שימו לב לאפשרות השנייה בהגדרות: "השאר את הגרסה האחרונה ששוחזרה באופן אוטומטי אם אסגור ללא שמירה". חשוב לוודא שגם מצב זה מופעל. ככל הנראה הוא פעיל כברירת מחדל.

אפשרות נוספת שצריך להכיר, גם היא תחת לשונית "מידע": כנסו ל"אפשרויות", ושם לחצו על לשונית "Save". תופיע שם שורה שהכותרת שלה היא "AutoRecover file location" וכתובת של תיקייה. העתיקו והדביקו אותה בשורת המצב בסייר הקבצים. מצאו את התיקייה לפי המסמך שעבדתם עליו, היכנסו אליה והעתיקו את שורת התיקייה מסייר הקבצים. כעת חזרו לוורד, לחצו "פתיחה", ובתחתית העמוד יופיע לכם "Recover Unsaved Documents" - ובחלון שייפתח תדביקו את כתובת התיקייה שהעתקתם. הקליקו את הקובץ עם הסיומת asd, וזה יכול לפתור לכם את הבעיה.

מ-PDF לוורד: איך אפשר להמיר את הקובץ בקלות?

בצורה מאוד פשוטה: אם תעשו "פתח באמצעות..." לקובץ PDF, הוא ייפתח כקובץ וורד שאפשר לערוך בקלות. שימו לב: בקבצים יותר מורכבים ומעוצבים, הטקסט עלול להתבלגן ולהיהרס, ולכן חשוב לראות שהמעבר נעשה כמו שצריך. זה דומה גם ב-Mac.

מידע נוסף: איך אפשר להשיג עוד נתונים ודאטה בלי לצאת מוורד?

הרבה פעמים, כדי להוסיף מידע שקשור לנתונים במסמך, המשתמש ייצא מוורד וייכנס לדפדפן או לכלים שהוא צריך. כדאי לדעת שמיקרוסופט מאפשרת לעשות כל מיני חיפושים בתוך וורד עצמו. אם תסמנו לדוגמה את הביטוי שאתם רוצים לקרוא עליו יותר, ותקליקו עליו בלחצן ימני, תופיע לכם אחת מבין שתי אפשרויות: "Smart Lookup" או "Search…", ואז בצד המסמך יופיעו לכם תוצאות חיפוש מגוגל או בינג.

נקודה נוספת: אם אתם יודעים שאתם צריכים תרגום נקודתי למשפט מסוים, מילה או פסקה, תוכלו לסמן אותם, להקליק עם העכבר על הלחצן הימני וללחוץ על "תרגם". גם כאן יופיע חלון בצד המסמך עם תרגום נקודתי.

פוקוס: איך אפשר למנוע הסחות דעת כדי לעבוד רצוף?

אנשים שעובדים הרבה על מסמכי וורד וצריכים לשמור על ריכוז לאורך זמן, יכולים למצוא כל הסחת דעת כבלתי נסבלת. לשם כך, בוורד מתאפשר להיכנס למצב "פוקוס". תחת לשונית "תצוגה" תוכלו להפעיל את מצב "פוקוס". בעת הקלקה "פוקוס", הרקע יוחשך, ועמודי הוורד יהיו היחידים שיישארו - כשכל תפריט האפשרויות, שורת המצב התחתונה וכל דבר נוסף שיכול להפריע - פשוט ייעלמו. 

מקרה מבחן: איך אפשר לבדוק גדלים וגופנים בלי להמציא סתם שורות?

לאלה שאוהבים לעצב אחרת את מסמכי הוורד שלהם, לרוב יש שלב מהותי כדי להחליט על הפונט, על הגודל ובכלל על מאפיינים שקשורים לתצוגת הטקסט. כדי לבחון מה הכי מתאים, צריך טקסט בסיס שאפשר לבצע עליו את הניסויים. לשם כך אפשר לכתוב את המחרוזת =Lorem() וללחוץ על אנטר.

כשתעשו את זה במסמך הוורד שלכם, יופיעו תשע שורות עם משפטים שטותיים בלי הרבה משמעויות. היתרון הוא שאפשר להריץ את הניסיונות של הגדלים והפונטים כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר, ואז למחוק תוך שניות את הטקסט הניסיוני.  

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

שר הביטחון יואב גלנט ורה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

רה"מ אישר: ראש השב"כ ייצא לשיחות בקהיר, ראש המוסד לקטאר

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה ● בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press, Nathan Howard

ארה"ב: מדד הליבה של ההוצאה לצריכה פרטית ירד ל-2.8%, כצפוי

מדד ה-PCE החודשי ירד ל-0.3% לעומת 0.5% בחודש שעבר ● מזרחי טפחות: "אי ההפתעה תומכת להערכתנו בתוואי הפד הנוכחי" ● היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ● מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8% ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים