אמיתי הגישה למשטרה תלונה נגד גדות והדירקטורים אפרתי, אריאב, אלדר וברוס

בחשד לכאורה לקבלת ואישור כספים באופן בלתי תקין

עמותת אמיתי הגישה היום (ב') ליחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה תלונה נגד יו"ר מפעל הפיס לשעבר, גדעון גדות, וארבעה חברי דירקטוריון: יעקב אפרתי, מנחם אריאב, עדי אלדר, ויהודה ברוס. התלונה הוגשה בחשד לכאורה לקבלת ואישור כספים, באופן בלתי תקין ובניגוד להוראות הדין.

הארבעה מכהנים או כיהנו בתפקידים שונים ברשויות מקומיות שונות, ולטענת אמיתי, עיריות אלו נהנו מכספי מפעל הפיס. אמיתי טוענת, כי בעת אישור הסכם השכר של גדות, אפרתי שימש כחבר דירקטוריון, וכן כגזבר עיריית ירושלים. בתקופת כהונתו, לטענת אמיתי, נהנתה עיריית ירושלים מהקצאות של מפעל הפיס.

לגבי אריאב, טוענת אמיתי, כי עיריית נצרת, בראשה הוא עומד, מקיימת יחסי גומלין עם מפעל הפיס. כך נטען גם לגבי אלדר, המשמש כראש עיריית כרמיאל, ולגבי ברוס, ראש עיריית יבנה.

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה לתלונה שהגישה עמותת אמיתי, כי רמת השכר, ובכלל זה הפנסיה, של גדות נקבעה בשנת 1992 על ידי הדירקטוריון באותה התקופה. "כשיצא גדות לפנסיה, קיבלו הדירקטורים, ובכלל זה יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, חוות דעת מהיועצים המשפטיים של מפעל הפיס. חוות הדעת אישרה כי הפנסיה הנ"ל היתה חוקית וכשרה", מסרו. יו"ר מרכז השלטון, עדי אלדר, מסר, כי אין לו התנגדות למסור אינפורמציה למשטרה, אם תיפתח חקירה בעניין. «מאת הדס מגן ודרור מרום «אמיתי הגישה למשטרה תלונה נגד גדות והדירקטורים אפרתי, אריאב, אלדר וברוס «בחשד לכאורה לקבלת ואישור כספים באופן בלתי תקין