גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

במקום הראשון: מילקי

ברוב גדול - כשהוא עטור שבחים על הומור, מוסיקה, בימוי ותסריט - גבר סרטון "מילקי הורס" על מתחריו, ונבחר על-ידי הפירסומאים ליקיר הקמפיינים של 97' * אחריו מזדנבים, אחר כבוד, מסעות הפירסום ל"אר.סי קולה" ו"הארץ"

למרות, ואולי דווקא משום שעל שנת 97' ריחפה עננה כבדה של מיתון, ומפרסמים רבים שיחררו אך בקושי את תקציבי הפירסום, הקו המכירתי לא היה נותן הטון בפירסום. השנה היתה עמוסה, איפוא, בקמפיינים תדמיתיים, עם דגש רב על קריאטיב. חלקם היו עתירי תקציב ונשענו על הפקות שמנות וארטילריה כבדה במדיה, בעיקר בטלוויזיה, וחלקם הרוויחו אהדה רבה דווקא בזכות רעיונות קטנים, מבריקים ומדוייקים.

בסימן סיום שנת 97' יצא "גלובס" להתחקות אחר הקמפיין הנבחר לשנת 97'. משאל "גלובס" בקרב מנהלי קריאטיב של 35 משרדי פירסום מעלה בחירות מעניינות ביחס לקמפיינים שבלטו השנה.

הקמפיין הנבחר על פי משאל "גלובס" השנה הוא הקמפיין "מילקי הורס" לשטראוס של טמיר-כהן, בבימויו של משה יום טוב ובכיכובה של סנדי בר. (8 קולות) המילקי מאניה, מסתבר, לא השאירה את אנשי הענף אדישים והרוב הגדול הכריע לטובת הסרט, שעלה בפברואר 97' אחרי כחצי שנה של עבודה, בהפקה שמנה של כ-160 אלף דולר.

במקום השני, אחרי מילקי, דירגו הפירסומאים את קמפיין אר.סי.קולה ליפאורה-תבורי, מבית היוצר של ראובני-פרידן. (6 קולות). במקום השלישי (עם 5 קולות) דורג הקמפיין לעיתון "הארץ" של ערמוני-מורדי-אוחיון (שותפות שהתפצלה בינתיים ל-2 משרדים).

רק חלק קטן ממסעות הפירסום התייחסו לכלל ערוצי המדיה באופן שלם. רוב הקמפיינים הבולטים התרכזו רק בטלוויזיה כמדיום מרכזי.

גם בשנה הקודמת זכה סרט של טמיר-כהן - "מנגו" לפלאפון - בתואר קמפיין השנה של "גלובס", בחירה שקיבלה משנה תוקף עם זכייתו של הקמפיין בתחרות הפירסום השנתית. כמה וכמה מן הקמפיינים של משרד קשר-בראל זכו השנה לשבחים מפי הקולגות: חיתולי "האגיס" ו"קרלו" שהוחדרו השנה וכן "מטרנה".

גם גיתם BBDO בלט, עם קמפיין החלב בחלל ומסע הפירסום ליוגורט אמי. משרד צ'יסמריו-שן-נפתלי צויין לשבח על הקמפיין לוולוו, ופוגל-לוין - על קמפיין התדמית של בזק.

ראוי לציין את הבמאי משה יום טוב, שאחראי לרוב הפירסומות שמועמדות לתואר קמפיין השנה: מילקי, אמי, קמפיין החלל, ובזק תדמית.

"אר.סי קולה הוא הקמפיין הנבחר לדעתי. היו בו הרבה הומור ואלמנטים של פירסום תחרותי מבלי לפחד להזכיר שמות מתחרים. זה קמפיין מתקדם בכך שהוא מזכיר מתחרים ומפגין בכך חוזק. אני בעד פירסום תחרותי, שמקצין את הפירסום לכיוונים יותר בריאים ומגרים".

"אמי הוא קמפיין מושלם. מאוד קשה להגיע לכזו הרמוניה בין מוזיקה שמיימית, שדוחפת את השם, לבין תמונות כל כך חזקות. אי אפשר לברוח מהאמי הזה, בזכות הקומבינציה החכמה. במיוחד שלקחו נושא בנאלי שכבר חזרו עליו אינספור פעמים והצליחו להוציא אותו מנצח".

"מילקי הוא סרט השנה. יש בו השילוב האידיאלי בהיותו גם מבדר, גם מלא אקשן וגם מוכר. אתה מת לראות את הסרט עוד פעם ועוד פעם, ובכל פעם אתה מגלה דברים שלא ראית קודם. זאת להבדיל מסרטים מבדרים שנמאס לך מהם אחרי צפיה אחת. בסופו של דבר, בא לך כצופה, חוץ מאשר על סנדי בר, גם על המילקי".

"מילקי הוא קמפיין השנה. הפירסום הצליח לעמוד באתגר הגדול - אחרי שנים שגונבים את המילקי הוא מצליח לשמור על האסטרטגיה ובכל זאת להדהים ולהפתיע. הקטע של מקרנה, המילקימניה ובית המשפט הצליח בתוך הגבולות הנוקשים של האסטרטגיה, ועל זה מגיע לו הפרס. זה אותו משרד כבר שנים, עם אותה אסטרטגיה ואותו מוצר והם בכל זאת מצליחים לשבור את מה שמצפים מהם".

"מילקי הוא הבחירה שלי. השתמשו בחומרים עם הרכב מנצח, השימוש בקונצנזוס כמו סנדי בר ומקרנה. זה היה הקמפיין הכי זכיר ובולט השנה. אחרי שיום אחד אכלנו באיזו שווארמה ביוקנעם צפון והפועלים שם שרו את השיר של מילקי-מקרנה הבנו שאין מה לעשות".

"קרלו הוא הקמפיין הנבחר של השנה. אני מאוד אוהב את ה"ברנד קרקטר" (אישיות המותג) שנתנו לו. אני חושב שהגיע הזמן, שנושא אישיות המותג אצלנו יתעדכן עם הזמן.

"הדמות המרושעת שנתנו לקרלו היא חביבה, ומקנה בידול יפהפה ומעורר הזדהות בקרב קהלי היעד. המוצר הוא בדיוק כמו דני, אבל ההצלחה של המוצר מלמדת, שבקמפיין הזה הדמות היא המנצחת".

"קמפיין 'הארץ' הוא הקמפיין האהוב עלי. זה קמפיין מאוד אינטליגנטי, שמשתמש באיורים טובים ומקוריים בצורה מעניינת".

"אר.סי. קולה הוא הקמפיין המוצלח של השנה. אני שופט קריאטיבית ולא שיווקית. התסריט הוא סרט הפירסומת הטוב בותר שנעשה בארץ עד היום. הוא נועז, מתוחכם, אבל ברור, אהוב ומעביר מסר די בנאלי בצורה שלא הועברה אף פעם קודם לכן. יש פה גם הצדעה ללקוח, יפאורה-תבורי, על אומץ לב. לא הרבה לקוחות היו מוכנים ללכת על סרט כזה"

"קמפיין 'הארץ' הוא הקמפיין הטוב ביותר מכל הבחינות. קונספטואלית, קריאטיבית וביצועית. הכל סגור בו מכל הפינות. השימוש באמן חנוך פיבן עצמו הוא למעשה שימוש בנכסים של העיתון עצמו. יש בקמפיין הצהרה מאוד חזקה. מבחינת הישג בפירסום, קמפיין החלל ראוי לציון. זו היתה הפקה פנטסטית שהצליחו להרים, אם כי הקריאטיב בקמפיין לוקה בחסר".

"אמי הוא הקמפיין האהוב והזכור של השנה. זו אמנם גם פונקציה של הפריסה, שהיתה רצחנית, אבל מעבר לכך הוא הביא גישה של רעננות וחדשנות בדרך שהוא שיחק בסרטים ברעיון הלבן על לבן. הקמפיין ישאיר את טעמו ומישקעיו למשך זמן רב".

"האגיס הוא הקמפיין הטוב של השנה. ההצלחה שלו נעוצה בכך שהמוצר הוחדר לשוק שלכאורה היה רווי, ולמרות זאת הצליח. למרות שכבר ראינו את כל הפעלולים בתחום החיתולים, הוא הביא הופעה מעניינת ורעננה, שמצליחה להיות שונה".

"קמפיין החלב בחלל הוא המוצלח מכולם. אני מעריך את המאמצים יוצאי הדופן שאנשים עשו כדי ליצור את הקמפיין. התוצאה היתה מאוד מרשימה, ואף זכתה להירשם כשיא גינס".

"הקמפיין לבנק איגוד, בכיכובו של ג'ון קליז, הוא הקמפיין שמצא חן בעיני יותר מכל קמפיין השנה. נעשה בו שילוב יפה של סלבריטי בינלאומי שלא מדבר עברית והצליח להעביר לך תחושות מבלי לדבר, בצורה כל כך נקיה, חלקה ומדוייקת. לא צריך מיליון אפקטים כדי ליצור קמפיין יוצא דופן וייחודי. הקמפיין הצליח ליצור בידול לבנק, כבנק שנותן יחס ושירות יותר טוב מאחרים".

"הקמפיין הטוב עיני הוא קמפיין התדמית של בזק. בגלל התעוזה והאומץ, בגלל החיבורים הבלתי אפשריים, הקריאטיב, הרעיון והבימוי המצויין. כל הכבוד ללקוח שהלך על זה".

קמפיין וולוו הוא הקמפיין יוצא הדופן שראוי לשבח השנה עבור התעוזה. הקמפיין מציג זוג המחכה בנמל (תחת הסיסמה 'יש אנשים שלא יכולים להתאפק עד שיגיעו דגמי וולוו החדשים'). הוא מאוד מרענן בגישתו, ובפינות יש בו יסודות נאיביים בהתחשב בשוק הישראלי. אבל הוא מדבר בשפה שלי, והייתי נותן לו את פרס התעוזה".

"הסרט הנפלא של השנה הוא אמי של תנובה. כל סידרת הסרטים דיברה באותה שפה מלאת עוצמה. אמי הוא הקמפיין שהכי נחרת בזיכרון והכי עבד השנה. היה לו ג'ינגל נפלא, לוק מצויין, והוא ניצח בגדול את כל הדנונה למיניהם, שניסו לזנב בו. זה היה ללא ספק הקמפיין הכי טוב והכי נכון למוצר".

"אר.סי. קולה הוא הסרט המקורי של השנה. הוא עשוי עד הסוף באופן לא שיגרתי. הוא מדלג על כל הקונוונציות של קוקה קולה, שמציגה צעירים רוקדים לצלילי מוזיקה קצבית עם הקלישאה של מרענן וצעיר. זו הסיבה, לפי דעתי, שאר.סי. קולה הוא סרט טוב".

"קמפיין התדמית הנוכחי של בזק הוא חריג ויוצא דופן. הוא מלמד על מחשבה חדשה בבזק. הוא הצליח לחבר אנשים, שאף אחד לא האמין שאפשר לחבר אותם, והדבר יוצר עניין. זה הפך לנושא שיחה מעבר לעולם הפירסום, וזה מה שאתה רוצה כמפרסם להשיג - שידברו על בזק, וידברו טובות".

"המועמד לזכות בתואר של קמפיין השנה הוא מילקי. הוא עשה את העבודה, היו בו כל המרכיבים הנכונים של מוזיקה וקאסטינג והוא פונה למכנה משותף גדול מאוד".

"הסרט הטוב ביותר הוא לאר.סי קולה. זה סרט עדין ורגיש והוא מדיף ניחוח של חו"ל. יש בו יציאה שעושה קמפיין למשהו חריג. היה בו השקט שחימם לכל אחד את הלב וקירב אותו למשקה. היציאה הזו גם חרגה מהקו הפירסומי של אר.סי קולה, שהולכת על מבצעים ותותחים, וזאת בעיצומו של מבצע הפקקים של קוקה קולה. בעקבות הקמפיין הזה קניתי אר.סי קולה, מה שלא עשו לי כל המבצעים הקודמים".

"מילקי ריגש אותי השנה בכל צפייה מחדש. ההפקה הזו, מכל ההיבטים, בוצעה יפה מאוד. זו הפירסומת היחידה שאהבתי לשמוע ולראות שוב ושוב. אני גם חושב שההפקה היתה כל כך חזקה, שלא משנה איזו שחקנית היתה מלוהקת. דווקא הדמות והביצוע של השופט היתה מצויינת בעיני".

דני זילברמן, מנהל קריאטיבי, גלר-נסיס: מילקי

"מילקי הוא הקמפיין הטוב של השנה. יש בו כל מה שצריך להיות בפירסומת. באותם שלושים שניות שאתה רואה בטלוויזיה אחרי יום עבודה זה עושה לך כיף, עוד לפני כל המסרים והאסטרטגיות. הקמפיין בנוי בצורה סופר-הרמטית סביב למוצר. זה קמפיין מאוד ממוקד, שהתפתח לאורך השנים בצורה מאוד מעניינת. בכל סרט שנעשה למילקי היתה התפתחות חדשה, שאינה חורגת מהקו הפירסומי הבסיסי. הפעם המחזמר כולו היה יציאה חזקה".

"קמפיין הארץ הוא קמפיין מדהים בעיני. הוא מעלה נושא פוליטי, שמגיע למיצוי חזק ומקורי. השימוש החכם בחנוך פיבן, שעיצב את הדמויות, עושה את כל הקמפיין. השאלה היא אם יש משהו מאחורי המסר, אבל זו כבר שאלה אחרת".

"קמפיין השנה הוא קמפיין אר.סי קולה. זה סרט קטן, עם רעיון חכם, מפתיע ומדוייק, שמבוצע נפלא ומעורר תחושה שאפשר גם בלי הרבה שעות ומנוף באורך של מיג ושבע מאות סטסטיסטים מרקדים ושרים. הוא עובר בהצלחה את המבחן הקובע של רלוונטיות למוצר ויצירת הפתעה. זה קמפיין שדורש אומץ".

"מילקי הוא קמפיין השנה. הוא דיבר לכולם בגובה העיניים בלי להיות מתוחכם מדי. הוא עשוי טוב מבחינת בימוי, והיו בו כל האלמנטים שתמיד עובדים: סקס, מוזיקה טובה, דרמה. הכי טוב שאפשר לעשות למכנה משותף רחב ביותר".

"קמפיין וולוו הוא הנבחר בעיני. הוא טוב משתי סיבות: בתוך ים מותגי הרכב, כל החברות חוטאות בכך שהן לא בונות מותג. רוב המודעות הולכות על מחיר. וולוו הרימה את הכפפה ויצרה נכס למשך שנים. למרות שהיא פונה לאוכלוסיית יעד קטנה יחסית של מנהלים, היתה לחברה התעוזה ללכת על מדיום פופוליסטי כמו טלוויזיה. הקמפיין יצר גירוי וסקרנות אצל הצופים לגבי המראה של המכונית החדשה, ומצד שני חיזק את קהל המשתמשים".

"מילקי הוא הקמפיין הטוב של השנה. יוצריו השכילו לקחת להיט ('מקרנה') ולנצל אותו בזמן שהיה בשיאו, כמו גם להשתמש בכוכבת אהובה ופופולרית, סנדי בר. הקמפיין היה צעד מפתיע, למרות שהמשיך קו קיים. הוא עשוי היטב, ומשתמש בנכסים של מילקי מקמפיינים קודמים (מוטיב הגניבה)".

"ישראכרט הוא המועמד שלי לקמפיין השנה. הוא מתבסס על סיטואציות מההווי הישראלי, ובכך הוא מבטא יותר חשיבה ומקוריות מבחינת הקונספט השיווקי, מאחר והוא מגדיר מיצוב מחודש לכרטיס אשראי, בניגוד למגמה השלטת שמנסה לשוות לכל דבר בינלאומיות, ולתת לו ניחוח של חוצלארץ".

"מילקי הוא הקמפיין הטוב של השנה, זה BASIC. השיר מצויין, ועושה חלק גדול מהעבודה. הרעיון הוא און ליין עם ההיסטוריה הרפואית של המותג. "הוא ממשיך את הפוזישנינג של מילקי כמוצר ששווה להילחם עליו, ובעבורו מוכנים אפילו לגנוב. הסרט עצמו, שעונה לבריף של הפוזישנינג, מבוצע ומבויים טוב מאוד".

"הארץ הוא הקמפיין המועדף בעיני. מאוד אהבתי את השימוש בדמויות המאויירות. לפעמים יש קריאטיב מתוחכם שלא מתאים לקהל המטרה. במקרה הזה היה קריאטיב מתוחכם להפליא, המתאים כמו כפפה לקהל המטרה".

"אחד הסרטים שהכי אהבתי השנה הוא הסרט לאר.סי קולה. זה סרט חכם מאוד, שעשוי היטב".

"הקמפיין הטוב ביותר השנה היה של מטרנה 'מי גאון של אמא?'. זה קמפיין אינטליגנטי, המיישם תפיסה מיוחדת ומקורית לגבי מזון תינוקות והיתרון היחסי של החברה המפרסמת. הפירסום ניגש ליתרון האובייקטיבי של מטרנה מזווית מאוד קריאטיבית, באמצעות התייחסות לגאונים הגדולים של המאה - פרויד, גייטס ואיינשטיין דרך ילדותם. זה קמפיין שמגיע הרבה קרדיט למי שעשה אותו".

סירב לציין את הקמפיין הנבחר בעיניו. "אני מאמין שהבחירה של 300 שופטים בתחרות הפירסום השנתית צריכה להיות נקיה ונטולת השפעות מוקדמות. איני חושב שבחירתם של 15 מנהלי קריאטיב על סמך זיכרונם והעדפותיהם צריכה להשפיע על החלטתם של 300 שופטים בתחרות".

"קמפיין הארץ הוא בעיני קמפיין מאוד מוצלח - קריאטיבי, נועז וצבעוני. הוא ריענן את תדמית העיתון שנתפס במשך שנים כאפור ורציני והפך אותו לעיתון שיכול להיות לכל אחד".

"הקמפיין של אמי הוא הקמפיין של השנה. הקמפיין היה מאוד קריאטיבי, וכלל צילומים מדהימים ועריכה מעולה. היתה אפילו האנשה של המוצר בהעברת המסר בוויזואל. "היית יכול לחוש בקרירות של המוצר דרך הוויז'ואלים בעיקר בקמפיין הטלוויזיה. גם הסלוגן ישב טוב בתוך הקמפיין ('אמי פיסגת היוגורט') והשלים את התמונה הכללית". «מאת ורד שרון-ריבלין «במקום הראשון: מילקי «ברוב גדול - כשהוא עטור שבחים על הומור, מוסיקה, בימוי ותסריט - גבר סרטון "מילקי הורס" על מתחריו, ונבחר על-ידי הפירסומאים ליקיר הקמפיינים של 97' * אחריו מזדנבים, אחר כבוד, מסעות הפירסום ל"אר.סי קולה" ו"הארץ"

עוד כתבות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

אולם תצוגה של קבוצת צ'אנגן בסין / צילום: Reuters, Stringer

לקראת כניסה לישראל: משלחת של קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין נפגשה עם יבואנים

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

יציבות בוול סטריט; רדיט יורדת ב-7%, טסלה ב-2.5%

נאסד"ק עולה ב-0.1% ● הצמיחה השנתית בארה"ב עמדה ברבעון האחרון על 3.4%, יותר מהצפוי ● האסטרטג של ג'יי.פי מורגן מזהיר: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר נוספים בחברת ה-AI אנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות בעולם

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • עדכונים שוטפים

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל