מרכזי קניות בלאס וגאס - להיט של נדל"ן מסחרי

ה"פורום", שנפתח לפני שבועיים בסיזרס פאלאס, מכניס פי-5 מהממוצע הארצי לרגל רבועה. כל העיר בתנופת בניית מולים

בשבוע שעבר נפתחה רישמית ההרחבה של הפורום, מרכז הקניות המפואר במלון סיזרס פאלאס בלאס וגאס. לתוספת בת 250 אלף סקוור פוט (23 אלף מ"ר) של חנויות, תתווסף בקרוב גם אטרקציה מרהיבה, ובה תשוחזר שקיעת יבשת אטלנטיס האגדתית.

היזמים, סימון דה ברטולו גרופ קורפ, השקיעו 90 מיליון דולר בהקמת הפורום, ו-90 מיליון דולר נוספים בהרחבתו. ההשקעה התבררה כמוצלחת ביותר, והמרכז שמאכלס חנויות של מיטב המעצבים והיצרנים, מכניס 1,300 דולר לסקוור פוט בהשוואה ל-278 דולר לסקוור פוט במרכז קניות ממוצע.

היזמים נערכים כבר למרכז קניות נוסף בסיזרס פאלאס, שייקרא "סיזרס מקסימוס", ויעוצב כעיר רומאית על פיסגת הר.

הפורום לא היה מרכז הקניות הראשון בווגאס. הכבוד נפל בחלקו של ה-FASHION MALL בסטריפ, שנפתח ב-1981. אז טענו יודעי דבר, שהמבקרים בעיר ההימורים לא יהיו מעוניינים לערוך קניות, ובוודאי שלא במרכזי קניות נוצצים וראוותניים. היזמים, TRIZECTHAHN, לא שעו לאזהרות ונתנו לו ב-92' גוון נוצץ עוד יותר, שהזניק את המכירות ב-%10.

כעת הם מתעתדים להשקיע 215 מיליון דולר בהקמת מרכז קניות ענק חדש - דזרט פאסאג' - בהיקף 450 אלף סקוור פוט (41 אלף מ"ר), שיהיה חלק ממלון וקזינו אלאדין החדש.

למעשה, כל לאס וגאס נמצאת בתנופת פיתוח של מרכזי קניות חדשים, בהיקף כולל של 2.6 מיליון סקוור פוט (235 אלף מ"ר) שיתווספו ל-1.2 מיליון סקווט פוט שכבר פועלים.

ישנם כאלה הגורסים שהגידול המואץ עשוי להחריף את התחרות (על 30 מיליון המבקרים בעיר) ולאיים על היציבות הכלכלית של ענף המסחר בווגאס. אך ראנדי ברנט, נשיא גורדון גרופ, הקבוצה השותפה בהקמת המרכזים בפורום, טוען שאיש אינו יודע עדיין מה נקודת הרווייה של הענף, וממילא אף אחד לא מוכן לוותר על נתח מכספם של המבקרים בעיר ההימורים הפופולרית. « «מרכזי קניות בלאס וגאס - להיט של נדל"ן מסחרי «ה"פורום", שנפתח לפני שבועיים בסיזרס פאלאס, מכניס פי-5 מהממוצע הארצי לרגל רבועה. כל העיר בתנופת בניית מולים