גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קונצרן גד זאבי

גד זאבי אמור להחליט היום על עיסקת הרכישה של חברת כלל-סחר, כחלק ממדיניותו להרחיב מאוד את עסקיו בישראל. בהדרגה, למרות אי ההצלחה ברכישת בנק המזרחי, חברת פז והמשביר, הופכת קבוצת זאבי לקונצרן במונחים מקומיים

אמש (ד') נערך טקס צנוע בחדר המורים של בית הספר המקצועי "בסמות" בחיפה. הסיבה לטקס היתה תרומה שנתן איש העסקים גד זאבי, עבור מילגות לתלמידים מצטיינים. מקורביו מדברים על עשרות מיליוני דולרים שהעביר בשנים האחרונות למוסדות ולגופים שונים בארץ כתרומות. כפי שהוא מתרחק מכלי התקשורת בכל הקשור לעסקיו השוטפים, כך הוא גם אינו רץ לספר לחבר'ה על התרומות שהוא נותן.

זאבי שוהה בדרך כלל יותר בחו"ל מאשר בישראל. אבל לאחרונה הוא קיבל החלטה אסטרטגית ברורה, להגדיל באופן משמעותי את עסקיו בארץ, למרות המיתון הפוקד את המשק.

מקורבים אליו מסבירים, כי "אין הכוונה להיכנס לכל עיסקה אפשרית, אלא לבחור רק את ההזדמנויות העיסקיות המתאימות". מקורב אחר אומר: "זאבי הוא ציוני אמיתי. עם ההון שיש לו, הוא יכול למעשה לעשות עסקים גדולים רק בחו"ל, בעיקר במדינות המתפתחות או במדינות הגוש המזרחי באירופה, שם יש הזדמנויות אין ספור תמורת סכומי כסף נמוכים יחסית, אבל בכל זאת הוא החליט באחרונה להיכנס בגדול לפעילויות עיסקיות בארץ".

גולת הכותרת מבחינת זאבי, היא הניסיון בימים האחרונים, לרכוש את פעילויות חברת כלל סחר, תמורת כ-500 מיליון שקל. המו"מ עומד לפני סיום, ובעקבותיו תהיה לזאבי דריסת רגל הרבה יותר משמעותית בעסקים שונים בארץ. באחרונה הוא גם רכש %50 מהמניות של חברת יפאנוטו, יבואנית מכוניות סובארו, ובעלת עיסקי נדל"ן נרחבים בעלי פוטנציאל מניב. בשבוע שעבר גם פורסם כי בכוונתו להתמודד במיכרז להקמת תחנת הכוח הפרטית הגדולה ביותר, שתוקם בשנים הקרובות בארץ, ברמת חובב, בהשקעה של כ-250-200 מיליון דולר. זאבי גיבש קבוצה במשותף עם חברת הענק סימנס.

השושבין של עיסקאות סובארו ותחנת הכוח, הוא יוסי אנטורג, עד לאחרונה מנכ"ל דור אנרגיה. אנטורג גוייס לטובת עיסקי זאבי בתואר "יועץ", אך הוא יותר מכך. הוא מנהל כיום למעשה את עיסקי האנרגיה והרכב של קבוצת זאבי, ויש אומרים כי הוא מעורב גם בעיסקת כלל סחר.

כיאה לעיסקי זאבי, שומר אנטורג על שתיקה מוחלטת, להוציא מספר התבטאויות מועטות בעניין סובארו. האיש החזק באמת של עיסקי גד זאבי בארץ הוא יצחק אריאל, שתוארו הרשמי הוא "מנהל העסקים של קבוצת זאבי". הוא מתמקד בעיקר בפעילות חברת מיראג' הבורסאית, הפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן, אך מחפשת כל הזמן הזדמנויות עיסקיות גם בתחומים אחרים.

אריאל הוא היחיד שהסכים להתראיין בשמו לכתבה זו, והסביר את התנופה המחודשת של עיסקי זאבי בארץ: "לדעתי, מדובר בהצטברות של הזדמנויות עיסקיות מתאימות, וזאבי אכן קיבל החלטה אסטרטגית להרחיב את פעילותו בארץ. אסור לשכוח שגם עד היום הוא היה פעיל מאוד בארץ, למרות עסקיו הנרחבים בחו"ל. הוא אכן פעיל מאוד גם בתרומות, כגון לאוניברסיטת חיפה, לטכניון, לקרן ת"א ולבית החולים הדסה. כמו כן, אנחנו בקשר עם עיריית חיפה לגבי מתן תרומה משמעותית עבור קריית מוזיאונים חדשה, שתוקם בעיר בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים (הכוונה היא שקריית המוזיאונים תישא את שמו ואת שם אשתו, טליה - ד.ח.). זאבי מרגיש שזו הארץ שלו, והוא רוצה להשקיע בה. כל משפחתו מתגוררת כאן. יש לו זיקה למדינה בכלל ולחיפה בפרט. הוא גם מתגורר בחיפה".

גלובס: בשנים האחרונות היו מספר אכזבות, כגון אי רכישת בנק המזרחי ברגע האחרון, אי רכישת המשביר המרכזי גם כן ברגע האחרון, כישלון עיסקת רכישת פז.

אריאל: "מי אמר שהיתה אכזבה? ככה זה בעסקים: בוחנים כל עיסקה לגופה, אם היא מצליחה, אז בסדר. אם היא נכשלת, ממשיכים הלאה לעיסקה הבאה. לא מדובר כאן על אכזבות או תחושת קיפוח. הדביקו את הרגשות האלו לזאבי, אך הדבר לא נכון, כפי שהדביקו עליו את תווית האיש המסתורי, אך רוב עסקיו חשופים לחלוטין בפני הציבור, בין היתר באמצעות חברה בורסאית".

כיום, הפעילות של זאבי בארץ נאמדת במאות מיליוני דולרים, אבל עיקר עסקיו הוא בחו"ל. בחו"ל יש בבעלותו חברות תחנות דלק, המחזיקות במאות תחנות דלק - בפורטוריקו, ברומניה ובאירופה. בארה"ב מעורב זאבי בעיסקי נדל"ן, ובפורטוריקו הוא מעורב גם בעיסקי בתי זיקוק. זאבי יצא בשנים האחרונות מרוב עסקיו הפעילים באפריקה, אם כי נשארו בבעלותו נכסי נדל"ן שונים.

לפי הערכות שונות, המצב הפוליטי הדי מעומעורער במדינות רבות באפריקה, וההזדמנויות העיסקיות המעניינות יותר בחלקים אחרים בעולם, הביאו את זאבי לצאת משם. באפריקה היה זאבי פעיל בעיקר בקניה ובאוגנדה, והוא פעל באמצעות חברה בשם חירם-זאבי. מקורבים לעסקיו אומרים, כי תמיד ידע מתי לברוח בזמן מעסקים בלתי מוצלחים באפריקה, או מסיטואציות פוליטיות בעייתיות.

אנשיו של זאבי בארץ מקפידים שלא להתבטא לחלוטין בענייני עסקיו בחו"ל, גם משום שהם כנראה לא יודעים הכל, וגם משום שמדובר בעסקים פרטיים לחלוטין של זאבי.

בארץ, כאמור, עסקיו הרבה יותר חשופים: באחרונה, מלבד עיסקת סובארו, התפרסמה העיסקה במסגרתה מכר זאבי (באמצעות מיראג') אחזקות משותפות עם חברת מלונות ים סוף באלפי יחידות דיור להשכרה בארה"ב. העיסקה הניבה רווח של 8 מיליון שקל למיראג', תוך פחות משנתיים ממועד רכישת הדירות. זאבי מעורב באחרונה בהקמת אחד הפרוייקטים הנדל"ניים הגדולים ביותר בארץ - פרוייקט ה"גרנד קניון" בדרך רופין בחיפה, בהשקעה של כ-100 מיליון דולר. מדובר בפרוייקט שבו יהיו שטחי מסחר בהיקף של כ-40 אלף מ"ר, מאות יחידות דיור, אלפי מקומות חנייה ופארק שעשועים, שיוקם על ידי חברה בריטית ובו יושקעו כ-18 מיליון דולר.

זאבי חיפש במשך תקופה ארוכה משקיע נוסף לפרוייקט, ואף ניהל מו"מ רציני עם יולי עופר ותד אריסון, אך מו"מ זה נכשל. במקום זאת, לפחות בשלב זה, גייסה החברה המקימה את הפרוייקט הון בבורסה בת"א. את מניות סובארו רכש זאבי תמורת כסף קטן יחסית עבורו - סכום של כ-20 מיליון דולר. הכסף הגדול בארץ, מבחינת זאבי, התגלגל איפוא בעיקר בעיסקות נדל"ן.

מיראג' גם מעורבת בהקמת פרוייקט ה"סיטי סנטר" במושבה הגרמנית בחיפה, בשותפות עם אפריקה ישראל ושמואל גנץ. בפרוייקט מושקעים כ-50 מיליון דולר ויהיו בו שטחי משרדים ומסחר בהיקף של כ-30 אלף מ"ר. זאבי גם יקים באמצעות מיראג' פרוייקט של 1,000 יח"ד בכפר ביאליק, שליד הקריות, אחרי שרכש את הזכויות בקרקע מתושבי הכפר. בנשר, שליד חיפה, מתכנן זאבי, יחד עם אפריקה ישראל, להקים פרוייקט מגורים, בשיטת הבנייה הרוויה, שיכלול כ-1000-800 יח"ד. בשכונת דניה בחיפה יקים זאבי 700 יח"ד, גם כן על קרקע פרטית, בבנייה רווייה אך יוקרתית. באחרונה משלימה מיראג' בניית פרוייקט מגורים של 360 יח"ד בחדרה, ובעתיד בכוונתה לפתח פרוייקט תיירותי באזור רכס הכרמל (ליד הכפר הדרוזי עוספיה) על שטח של 40 דונם.

החברה האחרת על שם זאבי, "דירות עלית", מקדמת בימים אלה פרוייקט לבנייה של מאות יחידות דיור במרכז הכרמל, באחד השטחים היוקרתיים בעיר, הנמצא בבעלותה הפרטית. קבוצת זאבי מעורבת גם באחת משלוש הקבוצות שהגישו הצעות סופיות במיכרז הקמת הפרוייקט התחבורתי מינהרות הכרמל בחיפה, בו יושקעו מעל 120 מיליון דולר. למיראג' גם בית הורים יוקרתי, המוקם בכרמל, "מגדלי אלישע", הכולל 210 יח"ד, ש-%90 ממנו שווקו. זאבי גם מחזיק בבעלות על בית החולים הפרטי אלישע, שעבר באחרונה שיפוצים בהיקף של מיליוני שקל על מנת להפכו למודרני יותר. בית חולים זה גם יצר שותפויות עם בית החולים רמב"ם ושותפות במכון להפריה מלאכותית.

כניסתו של זאבי לפרוייקטים נדל"ניים בשנתיים האחרונות, היא הרבה יותר מואצת מבעבר. לדברי מקורבים לקבוצתו, גולת הכותרת בתחום הנדל"ן תהיה פיתוח שטחי נמל ת"א, שהזכויות עליהם נמצאות בידי זאבי מזה מספר שנים. מדובר על הקמתו של אחד מפרוייקטי הנדל"ן הגדולים בארץ.

בעבר קנה זאבי, יחד עם אחרים, את בנק הספנות, אך לאחר מספר שנים מכר אותו. כמו כן, הוא רכש %50 ממניות המשביר השקעות תמורת 40 מיליון דולר. הוא רצה, אך לא הצליח, לרכוש גם את בנק המזרחי. בשנת 82' רכש רבע ממניות חברת פז ב-35 מיליון דולר, ואחרי מאבקים משפטיים מכר את חלקו בפז לקבוצת ג'ק ליברמן. כעבור מספר שנים, ניסה שוב לרכוש את השליטה בפז ורכש את מניות הקבוצה הפולנית תמורת 65 מיליון דולר. בסופו של דבר, גם מניות אלו נמכרו בחזרה למשפחת ליברמן.

לזאבי יש בארץ גם עסקים נוספים, שמעטים שמעו עליהם. לדוגמא, הוא מעורב בבעלות על מפעל מוזאיקה הפועל בצפון הארץ; הוא מעורב בשותפות בחברת ההייטק החדשה אוראמיר שנמצאת גם בבעלות אר.די.סי, קרן תעוזה וקרן פיירצ'יילד; בבעלותו גם מבני תעשייה להשכרה באזורי פיתוח כגון משגב וקיסריה, בהיקף של אלפי מ"ר. הוא גם מחזיק במחצית ממניות הרדיו האזורי באזור חיפה, "רדיו חיפה" (יתכן שיצטרך לוותר על חלק ניכר מאחזקותיו ברדיו, אם חלקה של כלל סחר בזכיינית שידורי ערוץ 2, קשת, ייכללו בעיסקה לרכישת פעילות כלל סחר).

וחוץ מזה, אומרים גורמים מקורבים, היד עדיין נטויה, ונבדקות הזדמנויות נוספות. כעת עומדת על הפרק עיסקת כלל סחר, שפעילותה תגוון אף היא את עיסוקי זאבי לתחומים חדשים כמו מחשבים ושיווק קמעונאי (רשתות היפרשוק, אייס וקנה ובנה). יצחק אריאל: "מדובר בחברה שלדעת זאבי יש לה פוטנציאל התפתחות והוא מאמין שעל ידי שילוב רעיונות מתאים, ניהול דינמי יותר, ורה-ארגון - אפשר לתת לה תנופה". « «קונצרן גד זאבי «גד זאבי אמור להחליט היום על עיסקת הרכישה של חברת כלל-סחר, כחלק ממדיניותו להרחיב מאוד את עסקיו בישראל. בהדרגה, למרות אי ההצלחה ברכישת בנק המזרחי, חברת פז והמשביר, הופכת קבוצת זאבי לקונצרן במונחים מקומיים

עוד כתבות

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

זהו הרבעון הטוב ביותר ל-S&P 500 מאז 2019 ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע