גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המאתר

עד לפני שנה עמד לואיס אנמון בראש משטרת ניו-יורק - זו שראש העיר ג'וליאני השתמש בשירותיה כדי לנקות את העיר מרוצחים, שודדים וסתם הומלסים שלא נראים טוב. לפני כחודשיים, הוא מונה למנכ"ל איתוראן ארה"ב, השלוחה האמריקנית של חברת האיתור הישראלית. האיש שהפעיל 40 אלף לובשי מדים, יתקשר עכשיו למשטרה בכל פעם שיגנבו מכונית. ואיתוראן? היא בכלל רוצה להפוך לחברת תקשורת

השוטרים בניו-יורק עדיין קוראים לו צ'יף אנמון. כאשר הוא עוצר מונית, הנהגים מתייחסים אליו ביראת כבוד. שוטרי הניידות של NYPD עוצרים ללחוץ את ידו ברחוב. למרות העובדה שלואיס אנמון (Anemone) פרש ביולי שעבר מתפקידו כמפקדם של 40 אלף שוטרי ניו-יורק (Chief Of Department - הדרגה הבכירה ביותר של שוטר "לובש מדים"), הוא עדיין אחד האנשים המוכרים ביותר בעיר.

אנמון היה אחראי לאכיפת מדיניותו הקשוחה של ראש העיר, רודולף ג'וליאני, שהצליח להפוך את ניו-יורק מאחת מערי הפשע הגדולות לעיר שניתן להסתובב ברחובותיה, כמעט ללא חשש.

חסידיו של ג'וליאני מוקירים לאנמון תודה. מתנגדיו זוכרים לו את היד הקשה מדי, לטעמם, אותה נקט בדרכו למיגור הפשיעה ואת האגרסיביות של השוטרים, במיוחד כלפי חסרי הבית, שנעלמו מרחובות העיר.

היה מי שאמר, שפרישתו של אנמון נבעה כתוצאה מחודשים ארוכים של ביקורת על דרכי הפעולה של המשטרה בפיקודו. הוא מעדיף לומר שפרש, כיוון ש"התפקיד מאוד שוחק, ורציתי לשנות".

השינוי של אנמון היה מינויו, לפני כחודשיים, למנכ"ל איתוראן ארה"ב.

הקול קול ג'וליאני, הידיים ידי אנמון אנמון (53) נולד בברוקלין, והוא בעל תואר ראשון מאוניברסיטת ניו-יורק ותואר שני מאוניברסיטת קליפורניה. 34 שנים שירת במשטרת ניו-יורק, ארבע וחצי מהן כמפקדם הישיר של שוטרי העיר.

הוא נמנה עם מעריציו הגדולים של ג'וליאני, שלאחרונה פרש מההתמודדות מול הילארי קלינטון על מקום בסנאט מטעם מדינת ניו-יורק, לאחר שחשף את דבר היותו חולה בסרטן הערמונית, כמו גם את בעיותיו המשפחתיות. את תקופת עבודתם המשותפת זוכר אנמון כ"תקופה מפוארת, בה ירדה רמת הפשיעה בעיר ב-54%, ומספר מקרי הרצח ב-66%. זה כמו ההבדל בין לילה ליום, כמו לעבור ממצב של מבוכה למצב של הבנה והארה.

"ג'וליאני נתן לנו מנהיגות. הוא היה מגדיר משימות ונותן לנו כוח וסמכות, בלי להתערב בעבודה שלנו. היה היגיון בעבודה של ג'וליאני, הוא רצה תוצאות. השורה התחתונה היתה ירידה בפשיעה".

ג'וליאני הצליח לבער גם את השחיתות במשטרה?

"הניסיון שלי בעיר מלמד, שהסיבה העיקרית לשחיתות במשטרה היתה סמים - שימוש, גניבה ומכירה של סמים. גם שוטרים עשו את זה".

ומה קרה?

"המדיניות של ג'וליאני ושלי היתה חוסר סובלנות לחריגות בתחום הזה. אם נלחמים בנגע הזה אצל האזרחים, חייבים להילחם בו גם בתוך המשטרה".

וזה הצליח?

"מספר התלונות של אזרחים על שוטרים ירד בתלילות מדי שנה. זה המדד היחיד שהיה לנו. צריך להבין, שבארגון שבו 40 אלף שוטרים, תמיד יהיו מקרים חריגים, אבל הירידה נמשכת עד היום".

- משטרת ניו יורק לא תהיה לקוח איתוראן עוסקת בעיקר בשיווק ותפעול של מערכות לאיתור מדויק של כלי רכב, אנשים וציוד (ראו מסגרת). החברה החלה לפעול ב-1994 כחברה בת של תדיראן, שקיבלה את הזכויות לשימוש בטכנולוגיות שפיתחה חברת פקטל סלולר (שלימים שינתה את שמה לאיירטאץ', ולאחר עוד כמה גלגולים הפכה לחברת הסלולר הגדולה בעולם).

תדיראן השקיעה באיתוראן 15 מיליון דולר, אך לא חזתה לה עתיד ורוד. ב-1995 מכרה תדיראן את איתוראן לקבוצת משקיעים בראשות איזי שרצקי, תמורת 250 אלף דולר והתחייבות לרכוש מוצרים מתדיראן בהיקף של כחמישה מיליון דולר.

בארה"ב היו זכויות ההפעלה והשימוש בטכנולוגיית האיתור בידי חברה בשם טלטרק, שרכשה אותן מאיירטאץ'. אלא שטלטרק פשטה את הרגל, וביולי 1999 רכשה ממנה איתוראן את התשתית שהקימה ואת זכויות ההפעלה והשיווק של הטכנולוגיה של איירטאץ' במדינות וושינגטון וניו-יורק ובאזורים נוספים בחוף המזרחי, תמורת מיליון דולר.

אז נשלח אפי צדוק (שבעבר הקים את חברת קוברה, מתחרה של איתוראן), להקים את האופרציה של החברה בארה"ב, וכיום הוא משמש כמנהל איתוראן ניו-יורק. בהמשך שילמה איתוראן עוד 1.9 מיליון דולר תמורת התשתית והזכויות של טלטרק במיאמי ואורלנדו שבפלורידה, והביאה את אנמון, שישמש כמנכ"ל איתוראן ארה"ב.

למה דווקא אותך?

"ההיכרות שלי עם העיר ועם הפשיעה בה, והקשרים שלי עם כל הגורמים, עוזרים לנו", עונה אנמון. "אני חושב, שבעלי איתוראן מכירים בזה ולכן שכרו אותי".

אז יש לך ניסיון עם מכוניות גנובות. איך הוא עוזר לך בחברה שאמורה לאתר אותן לאחר שהמשטרה נכשלה בתפקידה?

"באמריקה יש לנו שוק גדול, והוא לא רק באיתור מכוניות גנובות. יש לנו גם עיסוקים אחרים, כמו שירותי מוניות ושירותי ההסעה, במיוחד באזורים מסוכנים. נהגים שמספקים שירותים לקהילה מותקפים לעיתים קרובות, ואנחנו מספקים להם לחצני מצוקה. אני מכיר את הבעיות האלה והמוצר שלנו מסוגל לתת מענה. אין מוצרים אחרים כאלה".

כמה חברות הן לקוחות שלכם היום?

"כמה מאות לקוחות".

גם משטרת ניו-יורק היא לקוח?

"לא, אני לא רואה אותה כלקוח, אלא כגורם שישתף איתנו פעולה. יש לנו קשרים עם המשטרה, והם יודעים, שכאשר אנחנו מזעיקים אותם, זה אמיתי".

כמה כלי רכב יש למשטרת ניו-יורק?

"8,000, אבל לא גונבים אותם".

אני לא מדבר על גניבות, אלא על ניהול ציי רכב. זה הכיוון החדש שלכם, לא?

"כמפקד משטרה לשעבר, אני לא רואה אותם הופכים ללקוח שלנו. אבל לעולם אין לדעת".

מסביב מכוניות, מלמעלה אנמון בישראל עבדה איתוראן בעיקר בשוק הביטוח, בה מערכות המיגון שלה נעשו דרישה של חברות הביטוח. כאשר אפי צדוק החל להקים את החברה בארה"ב, במקביל לעיבוי התשתיות, הוא חתם הסכמים עם חברות ביטוח אמריקניות, להתקנת מיגון מפני גניבת מכוניות.

"לפני כן לא היה כאן דבר כזה", אומר צדוק. "יש חברה אחת בשם לו-ג'ק, שמחפשת רק לאחר הגניבה. אנחנו מקבלים איתות בזמן הגניבה בחדר בקרה, מזעיקים את המשטרה ויודעים לעקוב אחר הרכב בכל מקום. זה עושה את ההבדל".

שירות נוסף שמציעה איתוראן ארה"ב הוא ניהול ציי רכב. עם לקוחותיה נמנים כבר חברות כ-UPS, פדקס וברינקס. "אנחנו מציעים גם איתור וגם תקשורת ב-70 דולר לחודש", אומר צדוק.

"נקסטל, שמציעה רק איתור, גובה 100 דולר בחודש".

השירות השלישי, החדש ביותר שמציעה החברה, הוא Cargo Security - מעקב אחרי מטענים באמצעות יחידת האיתור החדשה, ה-PAL, המסוגלת לאתר מטענים גם בתוך מקמות סגורים.

"השוק האמריקני סובל מאוד מגניבה של מטענים", אומר צדוק. "הפתרון של איתוראן הוא היחיד שאינו מבוסס על תקשורת לוויינים (GPS), שלא מסוגלת לאתר במקומות סגורים".

כמה מלים על הטכנולוגיה. בשונה מחברות האיתור האחרות בעולם, המשתמשות בטכנולוגיית GPS, הטכנולוגיה שפיתחה איירטאץ' מבוססת על תקשורת אלחוטית רגילה. האיתור והמיקום המדויק נעשים בעזרת טריאנגולציה (חישוב משולש) של אותות שנשלחים אל יחידת האיתור משלושה אתרים שונים, וכך מתאפשר איתור גם במקומות סגורים.

המוצר הקיים של איתוראן, המותקן ברכב ומזעיק את המוקד בעקבות כניסה בלתי מורשית, נקראת VLU. המוצר החדש, PAL, הנמכר כבר בארץ, קטן בהרבה וניתן לנשיאה, כך שהוא משמש למעשה כיחידת איתור אישית, שניתן לאתר באמצעותה גם מטען וגם אנשים - חולים וקשישים, למשל.

אחת המטרות של איתוראן ארה"ב היא חוק "E-911", שעתיד להיכנס לתוקף ב-2001, ויחייב את כל מפעילי הטלפונים הסלולריים לספק מידע על מיקום מדויק של מנוי הנמצא במצוקה (זאת לאחר שהתברר ששיחות חירום רבות נעשות באמצעות הטלפון הסלולרי). איתוראן וחברת הבת שלה, תדיראן טלמטיקס, שפיתחה את ה-PAL, משתתפות במכרז על הטכנולוגיה שישתמשו בה במסגרת החוק החדש.

כשצדוק מסתכל סביבו, הוא מתמלא אופטימיות. "רק באזור ניו-יורק יש לי שוק של 25 מיליון מכוניות. בארץ יש לאיתוראן 120 אלף לקוחות, מתוך מיליון וחצי מכוניות, כך שהפוטנציאל כאן הוא של מיליוני לקוחות".

וכשצדוק מסתכל למעלה, הוא רואה שם כיום את לואיס אנמון. עם הניסיון, הקשרים והדבקות במטרה של אנמון, מקווה צדוק, חלום מיליוני הלקוחות יגיע מוקדם יותר.

איתוראן: בדרך להפוך לחברת תקשורת איתוראן עוסקת בעיקר בשיווק ותפעול של מערכות לאיתור מדויק של כלי רכב, אנשים וציוד. לדברי איזי שרצקי, המנכ"ל ובעל המניות העיקרי בחברה, היא שולטת בכ-70% משוק האיתור בארץ. 120 אלף הרכבים בישראל בהם מותקנות מערכות שלה הופכים אותה, לטענת שרצקי, לחברת האיתור הגדולה בעולם. עם לקוחותיה הגדולים נמנים קוקה קולה, מקורות, עלית וחברת החשמל, ובימים אלה מבצע הממונה על ההגבלים העסקיים, דוד תדמור, בדיקה של שוק האיתור בישראל, כדי לקבוע האם יש להכריז על איתוראן כמונופול.

אחת מחברות הבת של איתוראן בארץ היא תדיראן טלמטיקס, שהשליטה בה (90%) נרכשה לפני כ-5 חודשים תמורת 7.5 מיליון דולר, והיא מייצרת חלקים ניכרים מהציוד שמשווקת איתוראן. חברת בת נוספת היא הוטאס, שבמארס האחרון רכשה איתוראן 74% ממניותיה, תמורת 2.25 מיליון דולר והתחייבות להשקיע בחברה שני מיליון דולר נוספים. הוטאס הוקמה ב-1996 בידי לאון אטינג (מנכ"ל החברה), יוסי אוטיקר ויאיר גלפר. המוצר שפיתחה משמש דיבורית לטלפון סלולרי ברכב, המחוברת גם למערכות החיוניות של הרכב - מד המרחק, המצבר, נוריות האזהרה, מערכת האזעקה ועוד - ומעבירה למוקד מידע בזמן אמת על מצב הרכב.

גם תדיראן טלמטיקס וגם הוטאס מוחזקות על-ידי חברה בת של איתוראן, הנקראת איתוראן טכנולוגיות, שמחזיקה גם ב-20% ממניות חברת אי-קום, המפעילה את אתר הסחר האלקטרוני שופי (בשותפות עם קבוצת עורק), וב-17% ממניות חברת האינטרנט הסלולרי פסקול, שפיתחה טכנולוגיה של הסבת אתרי אינטרנט רגילים למצב בו ניתן לגלוש בהם מטלפונים סלולריים. שרצקי אומר, כי בהחלט ייתכן שפסקול תשאיר את איתוראן הרחק מאחור מבחינת שווי חברה, לאחר שתונפק בבורסה.

פרויקט חדש, משותף לפסקול ולהוטאס, עוסק בטכנולוגיה ייחודית, שאמורה לאפשר גלישה באינטרנט מהרכב באמצעות הרשת הסלולרית, אבל אף אחד בקבוצת איתוראן לא מוכן לפרט בעניין זה.

בתום משא-ומתן ארוך, הודיעו השבוע איתוראן וסימנס, שאיתוראן תקבל את הזיכיון לשיווק המוצרים הסלולריים של סימנס בארץ, כולל הטלפונים הסלולריים ומנועי GSM של סימנס למערכות ניווט ואיתור. לצורך כך הוקמה איתוראן תקשורת סלולרית, בניהולו של מנחם אקרמן, שתחזיק תחתיה כנראה גם את רשת חנויות ההתקנה הסלולרית של החברה, ואת האחזקות בהוטאס ובפסקול.

המהלכים האחרונים, מצביעים על רצונה של איתוראן להפוך לחברת תקשורת לכל דבר. לא בכדי נבחר דווקא אקרמן, שהגיע מטלרד וניהל בעבר את חברת הכבלים גוונים, לנהל את איתוראן תקשורת סלולרית.

את 1999 סיימה איתוראן, הנסחרת בבורסה בתל-אביב, עם הכנסות של 174.8 מיליון שקל לעומת 106.34 מיליון שקל ב-1998, ועם רווח של 13.4 מיליון שקל, לעומת 9.7 מיליון שקל ב-1998. ברבעון הראשון של 2000 דיווחה איתוראן על הכנסות של 45.2 מיליון שקל, לעומת 37.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה סיימה את הרבעון בהפסד של 2.04 מיליון שקל, לעומת רווח של 3.34 מיליון שקל באותו רבעון בשנה שעברה. שווי השוק של איתוראן, נכון לסוף השבוע שעבר, הוא כ-650 מיליון שקל, והחברה מתכננת הנפקה בנאסד"ק.

לאיתוראן חברות בנות נוספות בארה"ב, אירופה ודרום אמריקה. נוסף על ישראל וארה"ב, יש לה כבר זכויות על תדרי איתור בברזיל ובארגנטינה, והיא מתחילה להקים שם רשתות. במקביל היא נמצאת במשא-ומתן לרכישת תדרים במקסיקו, הונגריה ופולין. ביוון לאיתוראן גם הסכם עם פנאפון, חברת הסלולר היוונית, להקמת מיזם משותף.

בחורינו הטובים מאתרים מכוניות אנמון, שהגיע לאיתוראן היישר ממשטרת נו-יורק, איננו איש הביטחון הראשון שעובר לתפקיד בכיר בחברות איתור. לעיתים נדמה, שעבור החברות האלה, כוחות הביטחון משמשים בעיקר ככר לגידול מנהלים פוטנציאלים.

גדעון עזרא, סגן ראש השב"כ בעבר, כיהן כיו"ר איתוראן, עד לבחירתו לכנסת מטעם הליכוד ב-1996. עזרא התפטר מתפקידיו באיתוראן, אם כי יש לו עדיין אחזקות בה. סגן ראש שב"כ נוסף בדימוס עובד גם כיום באיתוראן.

גם כשאסף חפץ פרש מתפקידו כמפכ"ל משטרת ישראל, הוא צנח לתפקיד נשיא חברת מובילטל, מפעילת מערכת האיתור שיטורית. החברה, שביקשה להתחרות באיתוראן ולא הצליחה במיוחד, נמכרה לפלאפון ומטרוקום, וידועה כיום כסייפקום. חפץ, מכל מקום, כבר לא בעסק.

המתחרות: מיזוג מול איתוראן?

שתי המתחרות הבולטות של איתוראן בארץ הן סייפקום ועדן טלקום. והחדשה הלוהטת היא אפשרות למיזוג בין השתיים.

סייפקום היא שותפות בין פלאפון לבין מטרוקום, שבשליטת מוזי ורטהיים. סייפקום רכשה לפני כחצי שנה תמורת 8.5 מיליון דולר את חברת מובילטל, שהפעילה את מערכת שיטורית. היום נקראת המערכת בשם קונטאק. החברה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם אזימוט טכנולוגיות, המתמחה במערכות המשלבות תקשורת נתונים וניווט לווייני, לקראת הקמת מערכות איתור בסין, צ'כיה ומקסיקו. מנכ"ל סייפקום הוא יוסי אורבך, בעבר מנכ"ל טלכלל.

עדן טלקום הוקמה במרס השנה בהשקעה של 5 מיליון דולר על-ידי מוטורולה (33%), פועלים השקעות (25%), כלל (25%), ונקסוס מקבוצת BVR (‏17%). הטכנולוגיה שלה - פוינטר - היא של עדן, חברה-בת של נקסוס, שתמשיך לעסוק בפיתוח המוצרים. מנכ"ל החברה הוא גיורא ענבר, שהיה בעבר מפקד כוחות צה"ל בלבנון.

מיזוג בין שתי החברות יעמיד מול איתוראן מתחרה חזקה יותר מאלה שנאלצה להתמודד מולן עד כה. בנוסף לשתי חברות אלה, פועלות בשוק כמה חברות, שלכל אחת נתח שוק קטן מאוד.

עוד כתבות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"