גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מסע הרכישות של סאנגארד מתחיל עכשיו

החברה, שמפתחת תוכנות ומערכות פיננסיות, רכשה את מינט בשנה שעברה, ומשתמשת בחברה הנרכשת לרכישת חברות נוספות בישראל. היום היא מודיעה על קניית קרדו תמורת 7-5 מיליון דולר, וזו, לטענתה, לא העיסקה האחרונה ישראל כסופרמרקט

בשנה שעברה נרכשה מינט טכנולוגיות, חברה מקבוצת עוש"פ (Oshap), על-ידי חברת התוכנה האמריקנית סאנגארד (Sungard), שמתמחה בפיתוח מערכות תמיכה פיננסיות. סאנגארד שילמה אז 220 מיליון דולר, עבור חברה, שמחזורה השנתי עומד כיום על 35 מיליון דולר ומעסיקה כמאה עובדים. ועכשיו, החברה הנרכשת מתחילה לרכוש בעצמה. היום היא מודיעה על רכישת הסטרט-אפ הישראלי קרדו (Credo), שהוא הראשון בשורה של חברות, שהיא מתכוונת לקנות כאן.

על מה שילמה סאנגארד את הסכום הזה עבור החברה הישראלית? ובכן, סאנגארד, שעוסקת בפיתוח מוצרי תוכנה לתחום הפיננסי, התחילה לחוש אי נוחות מכך, שמוצריה, שמשמשים ברוב המוסדות הפיננסיים הגדולים בעולם, כגון UBS, דויטשה בנק, פדרל ריזרב, הבנק העולמי, מורגן סטנלי ורבים אחרים, אינם מתואמים ביניהם.

דווקא החברה הישראלית הקטנה ייצרה מוצר, שיכול היה לאפשר לה, במהירות ובקלות יחסית, לפתור את הבעייה הכואבת הזאת, של בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים, שנדרשים להתייעל ולהפוך את עבודתם למהירה הרבה יותר, ואינם יכולים לעשות זאת בלי התוכנה המתאימה.

בינתיים, שונה שמה של מינט לסאנגארד ביזנס אינטגרשן, ומספר עובדיה גדל, והוא עומד כיום על 220 בערך, מתוכם מחצית, בעיקרה אנשי פיתוח, בישראל.

חגי שפי, נשיא החברה בת של סאנגארד, לשעבר מינט, מתפאר בכך, שלמרות שינוי שמה של החברה, מוצר הדגל שלה עדיין נקרא מינט. ומי שמסתכל באתר הבית של חברת סאנגארד האם, יכול לראות, שהיא הכריזה בחודשים האחרונים על מספר רב של אירועים, שקשורים בביתה החדשה, כגון בנקים, שרכשו את הטכנולוגיה שלה. שפי עצמו מתחיל להוביל עכשיו אסטרטגיה של רכישות עבור סאנגארד בישראל.

כדי לחזק את יכולתה של סאנגארד לתמוך ביכולתן של לקוחותיה בקנייה ובמכירה של ניירות ערך על הרשת, למשל, היא צריכה מערכות נוספות, שיעזרו לה לעשות אינטגרציה כזאת. החברה, שמצאה סאנגארד, היא סטרט-אפ ישראלי קטנטן בשם קרדו.

ההוצאה על רכישת קרדו לא הייתה גדולה מדי, ובוודאי שלא הגיעה לסדרי הגודל, ששילמה סאנגארד עבור מינט. מדובר במיליונים בודדים בלבד. ההערכה היא שהרכישה עמדה על 5-7 מיליון דולר. סאנגארד סרבה לנקוב בסכום מדויק.

קרדו, שמונה בינתיים תשעה עובדים בלבד, והוקמה לפני כשלוש שנים, מנוהלת על ידי דימיטרי רוזמן. החברה מייצרת פלטפורמה לפיתוח ושילוב ישומים על גבי האינטרנט בהתבססות על טכנולוגיות XML ו-J2EE. שפי מספר: "לקרדו יש טכנולוגיה מאוד חכמה, שמשלימה את מה שאנחנו עושים, את מינט. קרדו תאפשר לסאנגארד להיכנס חזק יותר לתחום המסחר האלקטרוני, הקנייה והמכירה של ניירות ערך על הרשת".

"גלובס": הטכנולוגיה של קרדו ייחודית לתחום הפיננסי?

"לא. יש לה טכנולוגיה מאוד גנרית. לכן אנחנו עדיין שוקלים האם להשתמש בה רק לצורכי המסחר האלקטרוני של חברות פיננסיות בלבד, או להרחיב בשימושים שנעשה בטכנולוגיה שלה".

מה ההבדל בין הטכנולוגיה של קרדו לבין זו של מינט?

"אנחנו פיתחנו טכנולוגיה, שעושה אינטגרציה בין מערכות לא אינטרנטיות, מערכות לגסי. האינטגרציה שעושה קרדו היא בין מערכות אינטרנטיות".

העדפת את קרדו בגלל שהיא חברה ישראלית?

"לא. בחנו גם טכנולוגיה של חברות שונות ברחבי העולם, אבל למען האמת, קרדו מקדימה את כולן בפיתוח הטכנולוגיה שלה. ולמרות שהחברה כביכול מאוד קטנה, האנשים שם מאוד אינטליגנטים".

אם הטכנולוגיה כל כך טובה והאנשים כל כך מוכשרים, למה להם להימכר בכמה מיליונים בודדים? זאת לא נראית עיסקה כל כך טובה.

"החברה הזאת לא ממש ידועה, והיא נמצאת כיום במצב, בו היא צריכה להשקיע המון כסף בפיתוח התחום השיווקי ותחום ההפצה, שחסרים לה לגמרי.

לנו יש את כל אלה, וברגע שהיא תצטרף אלינו, היא תקבל מאיתנו את כל האפשרויות לגדול ולהתפתח ולהתפרש בכל העולם".

כפי שקרה למינט?

"נכון. זה בדיוק מה שקרה למינט. אנחנו זכינו בבת אחת בכמות אינסופית של לקוחות עצומים מכל העולם. קיבלנו צינורות הפצה ושיווק מיומנים, הכל מהמוכן. צריך לזכור גם, שהרבה חברות ישראליות נופלות בדיוק על הנושאים הללו, שאנחנו לא בדיוק מצטיינים בהם. לכן, עדיף להם, כפי שהיה עדיף לנו, להירכש על ידי ענק שפותח בפנינו אופציות אינסופיות".

ומה קורה כיום עם העובדים של מינט, שהפכו לעובדי סאנגארד?

"הדבר המדהים הוא, שאנחנו, החברה הישראלית הקטנה, הפכנו לליבה של סאנגארד, מהסיבה הפשוטה, שאנחנו עושים את האינטגרציה בין מוצרי החטיבות השונות של החברה הזאת.

"אבל בהתחלה, אני חייב להודות, זה לא היה פשוט. היינו צריכים להסתגל לדפוסי עבודה חדשים, ושונים מאוד מאלה הישראלים. זה היה קשה במיוחד לעובדים שנשארו בארץ. אבל עם הזמן, הם התחילו להבין את היתרון הגדול שבמצב הזה, והם גאים מאוד, לדעתי, במוצרים שהם מפתחים, ושנמצאים אצל הלקוחות הכי גדולים בכל רחבי העולם".

אבל היו, כמובן, גם קשיי הסתגלות, הוא מודה, להבדלי המנטליות ולסדרים והתהליכים המוקפדים שחברות ישראליות לא ממש רגילות אליהם.

מצד שני, הוא אומר, רק כך הם יכולים לגדול כפי שמכתיבה אסטרטגיית הצמיחה של סאנגארד העולמית, על ידי רכישות, בעוד שהביקוש למוצרי החטיבה שלהם בתוך סאנגארד הולך ועולה, וחמישים וחמש חברות בנות אחרות של סאנגארד משווקות, ישירות או בעקיפין, את מוצרי האינטגרציה של החברה הקטנה מישראל גם ללקוחותיהן.

ומה הלאה?

"אנחנו נמשיך לחפש הזדמנויות רכישה בישראל. הרכישה הזאת היא רק הסנונית הראשונה. ובהמשך, החברות שנרכוש יהיו גדולות יותר והסכומים יגדלו.

"כבר עכשיו אנחנו בוחנים הזדמנויות נוספות, לרכישה של חברות, שיחזקו את יכולת האינטגרציה שלנו. הרכישות שלנו יתמקדו בתחומים הטכנולוגיים, והן צריכות להיות רכישות אסטרטגיות עבורנו. בכל אופן, עכשיו זה חלק מהמדיניות שלנו".

מה אתם מחפשים פה, בדיוק?

"כאמור, יש כבר כמה חברות שאנחנו בוחנים די לעומק. זה לא אומר שמחר נודיע על רכישה, אבל ייתכן בהחלט שזה יקרה תוך חודש-חודשיים. הסוג הראשון של הטכנולוגיה שאנחנו מחפשים כאן עכשיו היא טכנולוגיה משלימה בתחום של תשתיות אינטרנט למסחר אלקטרוני, כי אנחנו רוצים להפוך למין 'דבק' בין אפליקציות, כך נוכל לתת יותר פתרונות למסחר בין בנקים.

באופן ספציפי יותר, אנחנו מחפשים אחרי תוכנות B2B. תוכנה כזאת תאפשר לנו לחזק את יכולת האינטגרציה שלנו. חלק גדול מהבנקים מקבלים שירותים מבנקים אחרים, כגון שירותי חתמות או הנפקות".

חברות נוספות ששפי היה רוצה לרכוש הן פשוט חברות שנותנות שירותים מקצועיים בתחום פיתוח התוכנה. זוהי דרך תחליפית טובה, הוא אומר, להגיע מהר לכוח אדם מיומן, שיודע לפתח תוכנה גנרית. זהו סוג הרכישות שעושה סאנגרד האם בכל העולם, ושפי אימץ אותו. רכישה כזאת בישראל היא נבונה עוד יותר, לדבריו, כיוון שהישראלים מהווים כוח אדם איכותי יותר, עם תפוקות יותר גבוהות.

סאנגארד - תעודת זהות

קבוצת סאנגארד, שממוקדת בפתרונות IT בתחום הפיננסים, מונה למעלה מחמישים חברות בנות, שכל אחת מהן היא מרכז רווח בפני עצמו. הקבוצה, שיש לה הכנסות של למעלה ממיליארד דולר לשנה, ממכירות ל-47 מ-50 המוסדות הפיננסיים הגדולים בעולם, הרוויחה 54.4 מיליון דולר ברבעון השני של שנת אלפיים, ומעריכה ששבעה טריליון דולר ו-70% מנפח המסחר בנאסד"ק מועברים כל יום על הרשתות שלה.

סאנגארד בינזס אינטגרשן היא חברה בת בבעלות מלאה של קבוצת סאנגארד. היא מספקת פתרונות אינטגרטיביים לשוק השירותים הפיננסיים, עם משרדים בניו-יורק, בוסטון, לונדון, פרנקפורט, ציריך ועוד כמה בארה"ב, אירופה ואסיה. מרכז הפיתוח שלה נשאר בישראל והיא מעונינת להרחיב אותו.

עוד כתבות

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

יציבות בוול סטריט; מיקרו־סטרטג'י יורדת ב-10%, שיאומי עולה ב-12%

סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר באנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית