ידידים של העיתונאי לשעבר רז זמצקי טוענים שהוציא מהם מיליוני שקלים

בקשה למנות כונס זמני לנכסיהם של זמצקי ורעייתו; זמצקי: "גובש הסדר נושים שטרם נחתם"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אסר זמנית על בני הזוג רז וחניתה זמצקי לעשות כל דיספוזיציה בנכסיהם, בנוגע לעסקאות שעניינן משכון, מכר או העברת בעלות. זמצקי, לשעבר עורך המקומון "תל-אביב" של ידיעות תקשורת, עזב לאחרונה את הארץ, כשהוא מותיר אחריו חובות של 20-15 מיליון שקל.

כפי שפורסם ב"גלובס", ככל הידוע נטל זמצקי הלוואות ממקורבים, חלקם דמויות ידועות במגזר העיסקי, לצורך השקעות שביצע, בין היתר בנאסד"ק. אלא שעם נפילת הבורסה, החלו השקעות אלו לרשום הפסדים כבדים. פרקליטו, אודי שוכטוביץ, מסר לפני חודש, כי מתקיימים מגעים להשגת הסדר נושים.

הצו הוצא לבקשתם של ליאור שכטר ורון ברונשטיין, שביקשו למנות לבני הזוג זמצקי כונס זמני במעמד צד אחד, למנוע את אישורו של הסכם יחסי הממון ביניהם, ולהסמיך את הכונסים לתפוס את כל נכסיהם.

לדברי המבקשים, הם היו חברים טובים של בני הזוג זמצקי, ורז זמצקי פנה אליהם מפעם לפעם בבקשה לקבלת הלוואות לתקופות קצרות, אותן החזירו בני הזוג כעבור חודשים מספר. ואולם, לבסוף מסר להם רז זמצקי צ'קים מעותדים כבטוחה להשבת ההלוואות, הבטיח שיקבלו תשואה בגין כספם, אולם לא השיב להם אפילו את סכום הקרן.

רו"ח שכטר טוען, כי החוב כלפיו מסתכם ב-7 מיליון שקל. ברונשטיין, מנכ"ל ונשיא תמיר-פישמן-זינגר-ברנע ניהול השקעות, טוען, כי הוא אוחז בצ'קים בסך 3 מיליון שקל.

הצ'קים היו אמורים להיפרע מנובמבר 2001, אך המשיבים הודיעו למבקשים, כי הצ'קים לא ייפרעו. לפי הידוע למבקשים, נקט רז זמצקי בהליכים לסגירת החשבון ממנו נמשכו הצ'קים.

ב-25.10.01 קיבלו המבקשים, לדבריהם, הודעה משותפו של זמצקי בחברה שבבעלותם, לפיה הוא עזב את הארץ במטרה להימלט מנושיו, ואיננו יכול לשלם את חובותיו.

בפנייה לביהמ"ש נאמר, כי בני הזוג זמצקי היו מצויים בחובות שנים מספר, אולם כדי להסתיר זאת ולטעת אמון בחבריהם, חיו בפזרנות עצומה כשועי הארץ, הירבו בנסיעות לחו"ל, ברכישת פריטים יקרי ערך, כלי רכב יקרים וחדשים. כל זאת נעשה, מסתבר כעת, על חשבון הנושים ומכספם, וזאת כאשר חניתה זמצקי היא גרפיקאית ב"מעריב" ומשתכרת אלפי שקלים בודדים בחודש.

לדברי המבקשים, בני הזוג זמצקי הגיעו להסכם יחסי ממון, לפיו יועברו לרשותה של חניתה זמצקי רוב הנכסים והכספים. לדבריהם, מההסכם עולה, כי חניתה זמצקי ידעה על מצבו הכספי של בעלה ועל כוונתו, וכל כולו של ההסכם ביניהם הוא הברחת נכסים.

עוד נטען בפנייה, כי המשיבים נטלו מחברים שונים 4 מיליון דולר, אך למעשה היה מדובר ב"עוקץ" של ממש. שם נוסף שעלה, הינו שמה של תמי מוזס בורוביץ, מבעלי השליטה בחברת התקשורת מפל ולשעבר מבעלי השליטה ב"ידיעות אחרונות", לה חייב זמצקי על-פי התביעה כ-550,000 שקל.

רז זמצקי הגיש התנגדות לבקשה למנות לו כונס זמני במעמד צד אחד, בנימוק שהיא הוגשה בניגוד להתחייבות מפורשת שלא לנקוט בהליכים משפטיים, נוכח מו"מ להסדר שמתנהל עם נושיו, וביניהם המבקשים. לדבריו, כבר גובש הסדר סופי לסילוק חובותיו, אשר טרם נחתם מסיבות התלויות בעיקר בצדדים שלישיים.

לדבריו, חניתה זמצקי אינה חייבת כסף לאיש, ומקורם של חובותיו בפעילות עסקית בלבד, לה היא לא היתה מודעת כלל, וכל שכן שלא היתה צד לה.

חניתה זמצקי ביקשה אף היא לדחות את הבקשה למנות לה כונס נכסים זמני, בנימוק שמעולם לא היתה מעורבת בעסקיו של בעלה, אשר מבחינתה הסתכמו בשנים האחרונות בהיותו מנהל בחברה שעסקה בפרסום ובשיווק. (פש"ר 2073/4/01).