סלקום השיקה טלפון סלולרי לכבדי שמיעה ולחירשים

השירות ייתכן בזכות תוכנה ייחודית פרי פיתוח ישראלי בשם LipCcell, שסלקום וחברת SpeechView השיקו במשותף

סלקום וחברת SpeechView השיקו היום תוכנה ייחודית פרי פיתוח ישראלי בשם LipCcell, המאפשרת לחרשים וכבדי שמיעה לנהל שיחת טלפון בסלקום שלהם.

התוכנה מתרגמת, בזמן אמיתי, קול אנושי לאנימציית פנים תלת מימדית אשר מופיעה על מסך המחשב (הנייח או הנייד) מיד עם קבלת השיחה והפעלת התוכנה. מקבל השיחה יכול לקרוא את תנועות השפתיים המונפשות וכך לתקשר עם המטלפן. מנוע זיהוי הקול של SpeechView מהיר יותר מכל מנוע המרת קול לטקסט, ומאפשר לקיים שיחת טלפון בזמן אמיתי בין בני אדם שלא יכלו קודם לכן להיעזר בתקשורת טלפונית-סלולרית.

הטכנולוגיה הייחודית של חברת SpeechView מבוססת על אבני היסוד של רוב השפות בעולם: פונמות. טכנולוגיית ה - Speech To Animation, מאפשרת לחרשים וכבדי שמיעה להיות צרכני תקשורת ומדיה המבוססות על קול אנושי. הצרכנים החדשים מתרגמים את הנאמר על-ידי קריאת השפתיים. לבני אדם עם בעיות שמיעה, קריאת שפתיים היא כלי עזר ליצירת תקשורת ולהבנה. לחלקם זהו כלי התקשורת היחידי.

ההיתרונות בטכנולוגיית STA של חברת SpeechView הם: דיאלוג טלפוני המבוסס על דיבור, אינטראקציה בזמן אמיתי, העלאת רמת הבנת הדובר על-ידי השוואתה לשיחת פנים אל פנים.

ממציא התוכנה ומייסד חברת ספיצ'וויו הוא ד"ר נחשון מרגליות מומחה בתחום טכנולוגיית המידע, בעל תואר שני ושלישי בפקולטה לניהול, אוניברסיטת תל-אביב.