מירוץ שלו?

האם חברי הילדות והנפש, פרופ' גבריאלה שלו ועו"ד אלי זהר, יתחרו ביניהם על תפקיד היועץ המשפטי לממשלה?

פרופ' גבריאלה שלו, אשת אקדמיה מוערכת, קיבלה הצעה מראש הממשלה, אריאל שרון, להתמנות כיועצת משפטית לממשלה. הצעה, זה אולי קצת מוגזם לומר, אבל בהחלט בדקו איתה את השטח.

שלו לא נתנה תשובה חד-משמעית. מבחינתה, הנושא עדיין לא רלוונטי, מאחר ששר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, החליט לעכב את מינויו של היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי לבית המשפט העליון, עד שרובינשטיין יסיים את חקירות הבכירים - פרשת העמותות של שרון, ובה פרשת סיריל קרן, ופרשת האי היווני.

שלו, יש האומרים בקהילה המשפטית, ימנית בהשקפתה. בעברה, היא שימשה דווקא כיו"ר האגודה לזכויות האזרח, המזוהה יותר עם השמאל הישראלי. בנוסף לתפקידה כנשיאת הקריה האקדמית בקרית אונו, נוהגת שלו לפרסם, מעת לעת, מאמרים פובליציסטים בעתונות.

מקורבי שרון מספרים, כי ראש הממשלה היה שבע רצון ממאמרים שפירסמה באחרונה. בפרט מאמר שפרסמה בעקבות פרשת הפרקליטה המדליפה, ליאורה גלאט-ברקוביץ'. עוד נקודת חיבור: בעלה ז"ל של שלו, שנהרג במלחמת יום כיפור, היה מג"ד שלו.

מועמד מוביל אחר לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, הוא עו"ד אלי זהר, אחד מעורכי הדין המסחריים הבולטים. זהר הוא עורך דין שתחומי עיסוקו רבים ומגוונים. אין כמעט נושא חשוב שלא טיפל בו: החל מתיקים מסחריים, דרך תיקי אנשי צבא ומשטרה, וכלה בתיקי צווארון לבן.

כעת, למשל, הוא אחד הנאמנים של ערוץ 10. זהר היום בן 62. תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, הוא ללא ספק תפקיד ציבורי מוצלח לקנח בו קריירה מקצועית מגוונת.

צחוק הגורל הוא, ששני המועמדים המובילים, במקרה או שלא במקרה, הם גם חברים טובים. טובים זו לא מילה. חברי נפש: הם מכירים מהתיכון, הם מקיימים קשר יומיומי, מבלים, מתארחים ונוסעים יחד לחו"ל.

רובינשטיין יסיים מתישהו את חקירות הבכירים ויתן החלטות. עוד כמה חודשים, בסוף השנה, אפילו בשנה הבאה. ומה יהיה אז?

האם זהר ושלו, החברים הטובים, יתמודדו אחד מול השני על התפקיד? החברים של זהר ושלו, אומרים שאם אחד מהם יקבל את התפקיד, השני ישמח בשמחתו וירצה בהצלחתו, ולא מן הפה אל החוץ.