לני רקנאטי: הבנק הבינלאומי מאיים לעצור את קו האשראי ליקבי רקנאטי

מבקש מביהמ"ש להורות לשותפיו להזרים הון לחברה או לאפשר לו לדלל אותם כנגד הזרמה מצידו

לני רקנאטי מבקש מביהמ"ש המחוזי בת"א לחייב את האחים שלומי ומשה בן-ארי, שותפיו בחברת יקבי רקנאטי, לשאת בנטל מימון החברה או לפחות לאפשר השקעה ע"י בעלי המניות המוכנים להשקיע בחברה, הזקוקה לדבריו באופן דחוף להזרמת כספים להמשך מימון פעילותה.

לני רקנאטי מחזיק ב-47.5% מהמניות, האחים בן-ארי ב-35%, ואורי שקד המפיץ של יינות החברה - 17.5%. לדבריו, בלא המימון האמור, החברה את תעצור התקדמותה ולא תוכל להמשיך בפעילותה.

בין בעלי המניות קיימת מחלוקת בשאלה מה ראוי לעשות במצב בו אין כל אפשרות מעשית להשגת מימון חיצוני. רקנאטי טוען, כי במצב כזה יש שתי אפשרויות. האחת: כל בעלי המניות יזרימו לחברה את הסכום הנדרש באופן יחסי לאחזקותיהם, ולדבריו גם ישנה חובה חוזית לכך. השנייה: אם מי מבעלי המניות אינו מאמין בחברה או שאינו מסוגל להשקיע כספים, יש להקצות מניות נוספות לבעלים האחרים כנגד השקעתם.

לדברי רקנאטי, המיוצג בידי עו"ד אפי אברמזון, האחים בן-ארי מתכחשים לחובתם החוזית להשקיע בחברה, ואף מסרבים לאפשר לבעלי המניות האחרים להשקיע בחברה שכן בכך ידוללו אחזקותיהם. עם זאת, אין בפיהם הצעה מעשית וקונקרטית לפתרון בעיית המימון.

לדברי רקנאטי, אם תתקבל עמדתם זו של האחים בן-ארי, הדבר יוביל את החברה לקריסה. לטענתו, בן-ארי מבקשים לנכס לעצמם את הצלחת החברה בייצור יין איכותי, ומאידך גיסא הם מבקשים להתנער כליל מאחריותו של שלומי בן-ארי לניהולה הכושל בצד הכספי.

עוד נטען, כי לכל אורך פעילותה של החברה הביעו נציגי הבנק הבינלאומי את מורת רוחם מהפסדיה הנצברים, מאי עמידתה בתוכניותיה העיסקיות ומחריגותיה מתקציביה.

לאחרונה אף פנה הבנק לחברה וביקש, לאור הפסדיה הנמשכים, למצוא בנק אחר שיממן את פעילות החברה. רק בזכות מאמציהם וקשריהם של לני רקנאטי וג'ון בוק, דירקטור בחברה, נמנע עד כה הבנק מנקיטת פעולות נגד החברה. רקנאטי טוען, כי ללא פתרון של ממש, מבקש למעשה הבנק לסגור כליל את קו האשראי של החברה.

לדברי רקנאטי, הוא הזרים לחברה 1.3 מיליון דולר ואילו הנתבעים לא תרמו דבר. בנסותם להתחמק מחובתם לנשיאה בנטל מימון החברה, הם דרשו ממנה להדיח אותו עצמו, אך הדירקטוריון דחה דרישה זו.

רקנאטי מציין עוד, כי השנה תזדקק החברה ל-3.2 מיליון שקל, אולם הנתבעים הבהירו, כי יחסמו באמצעות הווטו הנתון להם כל אפשרות להזרמת כספים כנגד הקצאת מניות. רקנאטי מדגיש, כי הוא לא ימשיך לממן לבדו עד אין קץ את פעילות החברה.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1846/03).