יצרנית מעמדים טוענת להעתקה בידי עלית וברקן

ארטיים פנתה לביהמ"ש המחוזי בת"א בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על עלית ויקבי ברקן לפרסם ולשווק בקטלוג המתנות המשותף שלהם את המוצר המכונה "מעמד שלטים"

חברת ארטיים (2002) מקיבוץ ניר אליהו, העוסקת בייצור הרכבה ושיווק של מוצרי עץ לבית ולמשרד, טוענת, כי עלית ויקבי ברקן הפרו את זכויותיה במעמד שלטים מעוצב להצבת מספר שלטים של מכשירי אלקטרוניקה ביתיים.

ארטיים פנתה לביהמ"ש המחוזי בת"א בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על עלית ויקבי ברקן לפרסם ולשווק בקטלוג המתנות המשותף שלהם את המוצר המכונה "מעמד שלטים", והמהווה לדבריה העתקה ברגל גסה של המוצר פרי פיתוחה.

בפנייה לביהמ"ש, באמצעות עו"ד ניצן שי נאמר, כי ארטיים העבירה לידי המשיבות דוגמאות של המוצר, על מנת שאלה ישקלו את הזמנתו ממנה כדי לשווקו במסגרת המתנות לחג, ולהציעו בקטלוג המשותף לעלית וברקן. לדברי ארטיים, לפני שמונה חודשים עלית אף רכשה 100 יחידות כמתנת יום הולדת לעובדיה.

ארטיים טוענת, כי המשיבות ניצלו את תמימותה ומעלו באמונה, בכך שכללו את המוצר בקטלוג המתנות שלהן לראש השנה, במחיר הנמוך באגופן משמעותי מהמחיר הקבוע ללקוחותיה של ארטיים. לדברי ארטיים, השינויים שביצעו המשיבות בגרפיקה של ציור העלים המזוהה עם מוצריה, הם פעוטים וחסרי חשיבות.

השופט יהודה זפט קבע, כי הבקשה תידון במעמד הצדדים. טרם הוגש כתב הגנה (ת.א 1836/03).