העליון: בקשה לתובענה ייצוגית נגד בזק בינ"ל תידון שוב במחוזי

חוות דעת של הממונה על ההגבלים קבעה, כי "החברה הטעתה הציבור"

בית המשפט העליון קיבל את ערעורו של עו"ד יובל שטנדל מבאר שבע, על החלטת ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, לדחות בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת בזק בינלאומי.

בהחלטתם ביטלו השופטים את פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי. בית המשפט העליון קיבל את טיעוניו של עו"ד שטנדל, לפיהם נשללה ממנו שלא כדין זכות הטיעון.

עו"ד שטנדל ייצג לקוחות בזק בינ"ל שטענו שהחברה גבתה תעריפים ביתר. התובעים הצטיידו בחוו"ד של הממונה על ההגבלים העסקיים לפיה "חברת בזק בינלאומי ניצלה לרעה את מעמדה בשוק השיחות הבינלאומיות ונקטה מדיניות מכוונת שבאה להטעות את הציבור בקשר לעלות השירותים שהיא מספקת".

לאחר הוצאת חוו"ד של הרשות הפסיקה החברה לגבות תעריפים אלה. ביהמ"ש המחוזי דחה את הבקשה לייצוגית בעקבות פעולה זו של החברה. על החלטה זו ערער עו"ד שטנדל.

עו"ד שטנדל, שיוצג בבית המשפט העליון על-ידי עו"ד אמיר זולטי, טען כי יש להחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי על מנת שידון בבקשה לאישור התובענה הייצוגית על התקופה שנמשכה עד להוצאת חוו"ד של שטרום. עו"ד יעקב וינרוט, שייצג את חברת בזק בינ"ל, התנגד לטיעון וטען שהתקיים דיון לגופו של עניין.

בהיבט המשפטי ניתנה בתיק זה החלטה קודמת, תקדימית מסוגה, בה קיבל בית המשפט העליון את עמדתו של עו"ד שטנדל, לפיה במקרה בו נדחתה בקשתו של המבקש לאשר תובענה ייצוגית הוא רשאי להגיש ערעור בזכות על ההחלטה ואין צורך בבקשת רשות ערעור.

עתה קבע בית המשפט העליון, לגופו של הערעור, שאכן יש לקבל טענתו של עו"ד שטנדל כי ניטלה ממנו זכות הטיעון. בית המשפט העליון הורה להחזיר את התיק למחוזי בבאר שבע לבירור הבקשה לאישור התובענה הייצוגית לגופה.

(ע.א 7346/01).