אודיוקודס עקפה בסנט את תחזית ההפסד ורשמה צמיחה רבעונית של 24%

צופה גידול של 10% בהכנסות ברבעון השלישי * דוחה את המעבר לאיזון מהרבעון הרביעי של 2003, עד לא יאוחר מהרבעון השני של 2004 בעקבות רכישת UAS

חברת אודיוקודס , המפתחת ומשווקת מוצרים בטכנולוגיה של העברת קול ברשתות מיתוג מנות, פירסמה אמש לאחר המסחר בוול-סטריט דו"חות כספיים מצויינים לרבעון השני של 2003. מהדוח"ות עולה, כי בהכנסות החברה, שהסתכמו בכ-10.46 מיליון דולר, נרשמה צמיחה שנתית של כ-57% (לעומת הרבעון המקביל אשתקד), וצמיחה רבעונית של כ-24%.

בשורה התחתונה עקפה החברה את תחזית האנליסטים בסנט אחד. ההפסד הנקי של אודיוקודס ירד בכ-40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והוא מסתכם כעת בכ-2.2 מיליון דולר או 6 סנט למניה (תחזית האנליסטים עמדה על הכנסות של כ-10 מיליון דולר והפסד של כ-7 סנט למניה). אמש נסגרה המניה במחיר של כ-5.95 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-222 מיליון דולר.

היקף המזומנים בקופת החברה ירד ברבעון השני בכ-5 מיליון דולר, לרמה של כ-103.4 מיליון דולר. בסעיף "הוצאות אחרות" רשמה אודיוקודס הוצאה של 220 אלף דולר, בגין השקעה בחברה שפועלת בענף הטכנולוגיה. סעיף זה משקף את חלקה של אודיוקודס בהפסדי החברה (שבה השקיעה). עם פירסום הדו"חות, הודיעה אודיוקודס על מינוי יוסף טנא לדירקטור (טנא הוא שותף במשרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן).

"אנחנו שמחים לדווח על רבעון שביעי ברציפות של עלייה בהכנסות וירידה בהפסדים", אמר שבתאי אדלסברג, יו"ר, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס, עם פירסום הדו"חות. "ברבעון השני רשמנו צמיחה חזקה בהכנסות ממכירות קו מוצרי הטכנולוגיה שלנו, ובהכנסות ממכירת מערכות. מכירות המערכות ברבעון, היוו יותר מ-20% מסך ההכנסות.

"עלייה זו נובעת בצורה ישירה מאימוץ מוצרי המערכות, מהמשך ההשקעה במו"פ בשרתי מדיה, ומתרומת הרכישה של חטיבת Universal-Audio-Server מנורטל נטוורקס. מאז רכישת יו.איי.אס השלמנו בהצלחה את האינטגרציה של צוות המו"פ של החטיבה, באודיוקודס. כמו כן, ברבעון השני היו לנו כמה זכיות חדשות בעסקאות למכירת שער הגישה האנלוגי (CPE מדיה), לספקי פתרונות VOIP מובילים, שפועלים בשוק הארגונים.

"למרות התנאים המאתגרים שנובעים מהסביבה הכלכלית ומצבו של שוק הטכנולוגיה, המשיכנו לרשום התקדמות רבה לעבר המטרה העיקרית שהצבנו לעצמנו: הגברת החדירה לשוק ה-VOIP. כתוצאה מכך, השגנו רצף מכירות בעלות שולי רווח גולמי גבוה, והקטנת ההפסד הרבעוני".

במסגרת התחזית הודיעה הנהלת אודיוקודס, כי היא צופה שהכנסותיה ברבעון השלישי יגדלו ביותר מ-10%, וההפסד למניה יעמוד על כ-6 סנט. כן הודיעה הנהלת החברה, כי בעקבות רכישת הפעילות של חטיבת UAS מענקית ציוד התקשורת נורטל, היא דוחה את מועד המעבר לאיזון (בשורה התחתונה) מהרבעון הרביעי של 2003, עד לא יאוחר מהרבעון השני של 2004.

"בעקבות רכישת חטיבת יו.איי.אס מנורטל, הצטרפו אלינו 20 מעובדיה, ולכן חל גידול מהותי בהוצאות הפיתוח של החברה", מסביר מייק לילו, סמנכ"ל הכספים של אודיוקודס. "במקביל, הסביבה העסקית שאנחנו פועלים בה, ממשיכה להיות קשה. למרות הגידול בהכנסות בכל רבעון, בשוק שאנחנו פועלים בו אין עדיין ראות קדימה, משום שההזמנות הן עדיין לטווחים של כמה שבועות בלבד. לכן, אנחנו לא יכולים לצפות את קצב גידול המכירות ברבעונים הקרובים. בהינתן כל הגורמים האלה, ומאחר שכדי להגיע לאיזון יש כעת צורך ברמת הכנסות גבוהה יותר, נאלצנו לדחות את מועד המעבר לאיזון".

- ממה נבע הגידול בהכנסות הרבעון השני?

"ראשית, העיסקה עם נורטל משדרגת את רמת ההכנסות של אודיוקודס באופן ישיר, על ידי הכנסות מנורטל, ובאופן עקיף, על ידי הכנסות מגופים אחרים, שיגיעו בעקבות העיסקה. במקביל, מגדילה העיסקה את פוטנציאל צמיחת ההכנסות גם ברבעונים הבאים. פרט לעובדה שעיסקה זו פותחת הרבה מאוד אפשרויות בפני מוצרי אודיוקודס, היא גם מספקת לנו נוכחות בשוק, שכן היא חושפת אותנו להרבה מאוד גופים אחרים.

"למעשה, ברבעון השני איחדנו את תוצאות הפעילות של יו.איי.אס באופן חלקי בלבד. מאחר שהעיסקה הושלמה בתחילת מאי, איחדנו בדו"חות רק חודשיים של פעילות. במקביל, ראינו גידול מרשים בהכנסות ממוצרי הליבה של אודיוקודס עצמה.

"גורם נוסף שהביא לגידול בהכנסות הרבעון, הוא הפירות הראשונים של ההשקעות שלנו במכירות ושיווק. תהליכי המכירה של אודיוקודס הם מאוד ארוכים, ולכן, ההשקעות שלנו במכירות ובשיווק, מתחילות לתת את אותותיהן רק עכשיו".

- איך מתקדם המיזוג עם יו.איי.אס?

"עובדי יו.איי.אס עברו ביולי למתקן החדש של אודיוקודס בצפון קרוליינה. יש להם הרבה מוטיבציה, וחלק מהעובדים והמנהלים של הקבוצה כבר ביקרו בארץ, לצורך תיאומים. בארבעה הרבעונים הקרובים נמשיך למכור את מוצרי יו.איי.אס במסגרת המוצר הקיים, ורק לאחר מכן נתחיל למכור אותם על בסיס מוצרי הליבה של אודיוקודס.

"תהליך שילוב מוצרי יו.איי.אס באודיוקודס כולל מעבר מהארכיטקטורה הקיימת של נורטל, לארכיטקטורה שלנו. כדי לעשות זאת, יש לבצע שינויים בתוכנה. אנחנו משפרים את התוכנה הקיימת, ומתאימים אותה לחומרה של אודיוקודס. עיקר העבודה כרגע, מושקעת בעמידה בלוחות הזמנים, להשלמת פיתוח המוצר החדש שאמור לצאת לשוק בעוד כשנה. נכון לעכשיו, פיתוח המוצר עומד בלוחות הזמנים שהתחייבנו להם".

- איזה שיעור מתוך הכנסות הרבעון הגיע מיו.איי.אס?

"אנחנו לא מפרידים בין מכירות יו.איי.אס למכירות מוצרי הליבה של החברה".

- מהם הגורמים לירידה בהיקף המזומנים?

"הירידה בהיקף המזומנים נבעה מההפסד, מהשקעות בציוד קבוע, וכתוצאה מפעולות מול נורטל, בעקבות הרכישה".

- מהו היקף צבר ההזמנות שלכם בסוף הרבעון השני?

"בעיקרון, אנחנו לא מספקים נתונים לגבי צבר ההזמנות. אבל ניתן לומר שקצב הגידול בו, דומה לגידול שחל ברבעונים הקודמים".

- איך מתפלגות הכנסות הרבעון השני בין האיזורים הגיאוגרפים?

"הכנסות החברה מצפון אמריקה היוו ברבעון השני כ-56% מסך ההכנסות, לעומת כ-36% ברבעון הקודם, ההכנסות מאסיה פאסיפיק היוו ברבעון השני כ-25% מסך ההכנסות, לעומת כ-35% ברבעון הקודם, ההכנסות מאירופה היוו כ-11% מסך ההכנסות, לעומת כ-18% ברבעון הקודם, וההכנסות מישראל היוו כ-8% מההכנסות, לעומת כ-11% ברבעון הקודם. גידול משקל ההכנסות מצפון אמריקה נובע בעיקר ממכירות לספקי ציוד התקשורת הגדולים שם".

- איך מתפלגות ההכנסות בין המוצרים?

ההכנסות ממכירת מערכות, היוו ברבעון השני כ-26% מסך ההכנסות, לעומת כ-9% מההכנסות ברבעון הקודם. חלק מהגידול נובע ממכירת מערכות של יו.איי.אס לנורטל. בשלב זה קשה לצפות האם קצב הגידול של מכירות מערכות אלה ישמר בטווח הקרוב, שכן הן נמצאות רק בראשית הדרך. יתכן שבטווח הקצר יחולו שינויים מסויימים, שיגרמו לשינוי בשיעורי ההכנסות ממכירת מערכות אלה, בסך ההכנסות.

"הכנסות החברה ממכירות תתי-מערכות היוו ברבעון השני כ-57% מסך ההכנסות, לעומת כ-68% ברבעון הקודם. ההכנסות משבבים היוו כ-15% מההכנסות, לעומת כ-21% מהכנסות הרבעון הקודם, וההכנסות ממוצרים אחרים היוו כ-2%, בדומה לרבעון הראשון".

- כמה עובדים מעסיקה כיום אודיוקודס?

"החברה מעסיקה כיום כ-315 עובדים, לעומת כ-291 ברבעונים הקודמים. עיקר הגידול במספר העובדים נובע מהצטרפות אנשי הפיתוח בצפון קרוליינה".

- למה ירדו שולי הרווח הגולמי ברבעון?

"הירידה בשולי הרווח הגולמי נובעת מכך, שמוצר יו.איי.אס הנוכחי שאודיוקודס מספקת לנורטל, מבוסס על רכיבים שנרכשו מחברות חומרה אחרות. כתוצאה מכך, הרווח הגולמי שנובע לאודיוקודס מעסקאות אלה, נמוך מרמת הרווח הגולמי הרגילה שלנו. כלומר, תמהיל המוצרים ברבעון השני (של מוצרי אודיוקודס ומוצרי יו.איי.אס) גרם לירידה בשולי הרווח הגולמי לכ-53.9% (לעומת כ-55.7% ברבעון הראשון). אנחנו צופים, שלאחר סיום פרויקט הפיתוח של מוצרי יו.איי.אס, יחזרו שולי הרווח הגולמי לרמתם הקודמת (בסביבות ה-55%)".