ספקי הציוד הרפואי: בתיה"ח יכסו רק 6.5% מהחובות כלפינו

לטענת חברות הציוד הרפואי, הן יקבלו בפועל רק 20 מיליון שקל, וזאת בשעה שש.ר.א.ל לבדה חייבת 230 מיליון שקל לספקיות הציוד

חברות הציוד הרפואי, המאוגדות באיגוד לשכות המסחר, זועמות על דרך חלוקת הסכום שהבטיח משרד האוצר לפתרון משבר מערכת הבריאות, בסך 100 מיליון שקל. לטענתן, החלוקה מבטיחה רק 20 מיליון שקל לכיסוי הרכש של תרופות וציוד רפואי, ומשמעות הדבר היא כי הן יקבלו רק 6.5% מהיקף החובות של בתי החולים כלפיהן.

באיגוד לשכות המסחר טוענים כי למיטב ידיעתם, חלוקת כספי הסיוע מהאוצר תבוצע בדרך הבאה: 50 מיליון שקל לכיסוי גירעון בריאות הציבור, 30 מיליון שקל לכיסוי גירעונות שוטפים של בתי החולים ו-20 מיליון שקל לחברת ש.ר.א.ל, המבצעת את הרכש מחברות הציוד הרפואי עבור בתי החולים.

לטענת חברות הציוד הרפואי, הן יקבלו בפועל רק 20 מיליון שקל, וזאת בשעה שש.ר.א.ל לבדה חייבת 230 מיליון שקל לספקיות הציוד. חוב נוסף בהיקף של 120 מיליון שקל הוא חוב ישיר של בתי החולים לספקי הציוד.

יו"ר ענף הציוד הרפואי באיגוד, יהודה גיל, מסר, כי ש.ר.א.ל הודיעה בימים האחרונים לחברות הציוד, כי תמשיך לעבודה במתכונת מצומצמת מול יבואניות הציוד עד לקבלת סכום כסף מהותי שיאפשר חזרה להיקפים הרגילים.

לדברי גיל, "אנחנו לא יכולים לממן את המדינה. בתי החולים אינם משלמים את הכספים בגלל ריב עם האוצר, ומה שיצר את הפיגור בתשלומים נפרס עתה על פני תקופה של ארבעה חודשים. זה פשוט אבסורד".

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, מסר, כי "אין מדובר רק בקשיים תקציביים, אלא בנורמות של התנהגות. לא ייתכן שהמגזר הציבורי ימשיך לפגוע במגזר הפרטי בנושא כה בסיסי".