הדולר נחלש: נסחר ברמה של 1.151 לאירו

[ למרכז המט"ח של גלובס ] היאן נסחר ברמה של 119.3 ליאן; הערכות: נתוני מאקרו יכתיבו את כיוונו של הדולר השבוע

המסחר בשוק המטבעות נפתח הבוקר (ג') בסימן היחלשות בדולר לעומת האירו והיאן. המטבע האמריקני נסחר ברמה של 1.151 דולר לאירו, לעומת 1.150 אמש; ו- 119.3 יאן לדולר, לעומת 119.42 בסיום המסחר אתמול.

למרות הירידות הקלות בשע"ח הבוקר, צופים כלכלנים בלונדון התחזקות בדולר בהמשך השבוע, לאור הנתונים המעודדים על התעסוקה בארה"ב ודו"חות היצרנים והצרכנים, המראים על גידול בביקוש לנכסי המדינה, שיביא להתחזקות בכלכלת המדינה. מדד שביעות רצון הצרכנים שנערך ע"י אנליסטים מבלומברג עלה ל- 85 לעומת 83.5 בחודש יוני, זאת לאור העליות במניות והירידות במסים.

"שחקני הדולר מצפים כרגע לתשקיף למחצית השנייה של השנה", אומר ניל ג'ונס, יו"ר המט"ח ב'נומורה אינטרנשיונל פי.אל.סי' בלונדון ,"אם הדו"חות לא יצביעו על התחזקות בדולר, הרבה אנשים יהיו מאוכזבים".

"נראה שלדולר תהיה בעיה להתחזק אל מול היאן", אמרו אנליסטים לסוכנויות הידיעות. הבעיתיות מוסברת בירידה באחוז המובטלים ביפאן שנרשמה לראשונה מזה ארבעה חודשים לרמה של 5.3%, והגידול שנרשם בהוצאות משק הבית היפאנים, העלול למנוע מיפאן לרשום את המיתון הרביעי שלה ב- 12 השנים האחרונות.

שר האוצר היפאני שיוקאווה מעריך שהכלכלה היפאנית תעבור את יעד הצמיחה של 0.6% שחזתה הממשלה לשנה הכלכלית, המסתיימת ב- 3/04. מינורו שיורי, המשנה לממונה על שוק המט"ח במיצובישי סיקיוריטיס בע"מ, הבנק השלישי בגודלו ביפאן, מעריך שהדולר עלול לרדת היום ל- 119.2.

גורם נוסף שעלול לעכב צמיחת הדולר הוא ההערכות לגבי הגידול בגירעון בתקציב ארה"ב. הממשלה הודיעה אתמול (ב') שהיא מתכוונת להלוות סכום שיא של 230 מיליארד דולר לטובת כיסוי גירעון תקציבי של למעלה מ- 450 מיליארד דולר. רכישת אג"ח ע"י משקיעים זרים עוזרות לקזז את הגירעון הנוכחי בתקציב, שהגיעו שנה שעברה לסכום שיא של 504 מיליארד דולר.