אושר החוק לאיחוד הרשויות המקומיות ולצמצום מס' הסגנים בהן

החוק מסדיר איחוד ניסיוני של 12 מקבצי יישובים ושכונות ומפחית את מספר הסגנים בשכר של ראשי הרשויות מ-346 ל-227

החוק לאיחוד הרשויות המקומיות ולצמצום מספר הסגנים ברשויות, אושר סופית הערב בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. בהתייעצות עם רה"מ שהיה בדרכו לארץ הוחלט לבקש שההצבעה על הצעת החוק תהיה הצבעת אמון בממשלה כדי להבטיח את הרוב הדרוש.

המשבר סביב דרישת שר הפנים אברהם פורז לבטל את ההגבלות על סמכותו לפזר רשויות שלוש שנים אחרי הבחירות כדי לאחדן מחדש - נפתר בפשרה.

הנוסח שהתקבל מחייב את השר לקבל אישור של הקבינט הכלכלי-חברתי לכל צעד נוסף שיעשה לאיחוד הרשויות 3 שנים לאחר הבחירות. נקודה זאת, במקום הנוסח שהתקבל לפנות בוקר מקולות האופוזיציה שמחייב אותו לקבל את אישור וועדת הפנים של הכנסת.

פורז התנגד למגבלה הזאת.

החוק מסדיר איחוד ניסיוני של 12 מקבצי יישובים ושכונות ומפחית את מספר הסגנים בשכר של ראשי הרשויות מ-346 ל-227. זאת, על פי פשרה שהציע שר האוצר בנימים נתניהו ואשר הוגשה בידי ח"כ דני בנלולו (ליכוד).

במהלך הקריאה השנייה הופעלו על יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד) לחצים לשנות את הרכב היישובים שיאוחדו כשהתברר שעתלית שנמצאת בשלטון הליכוד תצורף למועצה אזורית כפר גלים.

לאחר התייעצות של נציגי הקואליציה דחה הירשזון את הלחצים והרשימה אושרה כפי שהוחלט לפנות בוקר בוועדה המשותפת של ועדות הכספים והפנים.

המשבר עם השר פורז נפתר בפשרה שהתקבלה על דעת המפד"ל ונציגה בוועדה, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, שעמד על קבלת אישור של ועדת הפנים אולם בעקבות לחץ של סיעתו שנבעה מלחצים של שרי האוצר והפנים הוא נאלץ להסתפק בפשרה שהתחליף לוועדת הפנים יהיה הקבינט החברתי - כלכלי.

ח"כים מהליכוד שתמכו בסלומיאנסקי בלבם נעדרו מההצבעה במליאה כדי להיות שלמים עם מצפונם.