שוק המטבעות: הדולר נסחר ברמה של 1.128 לאירו וברמה של 119.9 יאן לדולר

[ למרכז המט"ח של גלובס ] סוחרים: המומנטום החיובי של הדולר נעצר בסוף השבוע, לאחר האכזבה מנתוני התעסוקה והוא שב ונחלש למול האירו והיאן

בשעה זו נסחר הדולר ברמה של 1.128 לאירו וברמה של 119.9 יאן לדולר.

מחדר עסקאות המט"ח בבנק הבינלאומי הראשון מוסרים, כי המומנטום החיובי של הדולר נעצר בסוף השבוע, לאחר האכזבה מנתוני התעסוקה והוא שב ונחלש למול האירו והיאן.

הנתונים הצביעו על ירידה מפתיעה של 44 אלף במספרם של מקבלי השכר בארה"ב בחודש יולי, בהמשך לאובדן של 72 אלף מקומות עבודה בחודש יוני. צמצום מקומות העבודה, שהסתכם מאז חודש פברואר ב- 486 אלף מקומות, נובע מהמשך העתקת הפעילות היצרנית המקומית למדינות בעלות עלות ייצור נמוכה, בעיקר במזרח אסיה.

שיפור נרשם בשיעור האבטלה ל- 6.2% ביוני, לעומת 6.4% ביולי, אולם שיפור זה מוסבר בירידה של מספר מחפשי העבודה.

נתוני התעסוקה החלשים האפילו על הנתונים החיוביים מן המגזר היצרני, כפי שבאו לידי ביטוי במדד מנהלי הרכש של מגזר זה, שעלה ל- 51.8 נקודות, בהשוואה ל- 49.8 נקודות ביוני ו- 49.4 נקודות במאי, ובמדד אמון הצרכנים של מישיגן, אשר עלה ביולי לרמה של 90.9 נקודות, לעומת 89.7 נקודות ביוני.

התחזקותו של האירו ביום ו' האחרון קוטעת למעשה את מגמנת התחזקותו של הדולךר מתחילת השבוע, לאור ההערכות כי נתוני המאקרו הרבים שפורסמו השבוע יצביעו על האצה בצמיחה הכלכלית בארה"ב. ואכן חלק מהנתונים מצביעים על האצה, ובראשם נתוני התמ"ג, על פיהם צמח המשק האמריקני בקצב של 2.4% - מהיר מן הצפוי.