דלק מגדילה שוב את גיוס האג"ח ב-93.4 מיליון שקל נוספים

בסך הכל גייסה דלק 400 מיליון דולר באג"ח להמרה

קבוצת דלק ממשיכה לנצל את הדירוג הגבוה שקיבלה ממעלות ולהרחיב את הנפקת האג"ח, בה החלה לפני כחודשיים. לאחר שבחודש שעבר הגדילה דלק את הגיוס והגיעה להיקף של 307 מיליון שקל, הודיעה היום החברה על הגדלה נוספת של ההנפקה ב-93.4 מיליון שקל נוספים.

עד כה, כולל ההגדלה הנוספת, גייסה דלק כ-400 מיליון שקל בהנפקה של אג"ח להמרה מסדרה ה'. מדובר באג"ח לא סחירות, המשלמות ריבית ריאלית של 5.5% (האיגרות הונפקו בדיסקאונט של 4.4%-5%), והן יפרעו ב-4 תשלומים שנתיים, מדצמבר השנה ועד 2007. האיגרות ניתנות להמרה במניות קבוצת דלק בהיקף של עד 2.2% ממניות החברה בדילול מלא.

חברת מעלות דירגה לא מכבר את האיגרות של דלק, כולל אלו שהונפקו בהקצאה הפרטית, אלו שיונפקו במכרז לציבור והאיגרות שמצויות כיום במחזור (4 סדרות של אג"ח) בדירוג הגבוה של AA מינוס. הדירוג ניתן לאג"ח מסדרה ה' בהיקף של עד חצי מיליארד שקל, כך שלדלק אפשרות להגדיל את הגיוס בקרוב ב-100 מיליון שקל נוספים.

במעלות מציינים, כי דלק, הנשלטת על ידי יצחק תשובה, היא אחד הגופים החזקים כיום בשוק ההון, והיא פועלת במגוון תחומים: נדל"ן, רכב, אנרגיה, חיפושי נפט וגז, תשתית ועוד.

בתום הרבעון הראשון הסתכם היקף נכסי חברת דלק עצמה בכ-1.73 מיליארד שקל, הונה העצמי (של החברה בלבד) עמד על 1.14 מיליארד שקל והחוב הפיננסי שלה עמד על 523 מיליון שקל. במעלות אומרים, כי דירוג קבוצת דלק משקף את מיצובה העסקי האיתן של הקבוצה, ואת נתוניה הפיננסיים הטובים מהממוצע. בזכות אלה החברה נהנית מהגנה טובה מפני המיתון, מתזרים מזומנים יציב ויכולת כיסוי חוב טובה גם בעתיד. בשורה התחתונה מעריכה מעלות את הסיכון הפיננסי בקבוצת דלק כנמוך מהממוצע במשק.