רובינשטיין, המועמד לעליון, סיפר לאהרון ברק על פרישתו מתפקיד היועמ"ש לפני הודעתו לממשלה

השניים דיברו ביניהם בטלפון * דוברי נשיא ביהמ"ש העליון והיועץ המשפטי לממשלה: "לא מוצאים לנכון להתייחס לתוכנן של שיחות פרטיות"

בשבוע שחלף מאז הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, על פרישתו, רוחשות הספקולציות באשר לתגובתו של אהרן ברק למהלך החד צדדי. כזכור, הסכימו בזמנו שר המשפטים לפיד ונשיא בית המשפט העליון ברק, כי רובינשטיין יישאר במשרד המשפטים עד תום החקירות הציבוריות, ללא הגבלת זמן.

מאז אומנם הובהר מכיוונו של ברק כי הרעיון היה של לפיד וכי נשיא בית המשפט העליון רק הסכים שלא לחטוף ממשרד המשפטים יועץ משפטי קודם לשחרורו המלא על ידי השר, אבל ההבהרה הזו לא פתרה את התעלומה: מה חושב ברק על הודעתו של רובינשטיין בישיבת הממשלה ביום ראשון שעבר?

מתברר, שברק ידע על פרישתו של רובינשטיין עוד לפני שרי הממשלה. מיד אחרי שהודיע לשר המשפטים על החלטתו, ועוד לפני ישיבת הממשלה, התקשר רובינשטיין לברק וסיפר לו על ההחלטה ועל השיקולים שהובילו אותו אליה. ברק הקשיב וחיזק את היועץ בדרכו. בסביבתו של רובינשטיין מדגישים, כי שיחת הטלפון הזו היא אקט המתחייב ממעמדו של רובינשטיין. זה כנראה נכון, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שרובינשטיין מנווט לעבר כסא בבית המשפט העליון. במצב הזה, יש לרובינשטיין צורך מובן ליידע את ברק בהחלטה שעשה ובמשמעותה ולזכות בהבנתו.

ולתגובות: דוברת בתי המשפט, מטעמו של הנשיא ברק, ודובר משרד המשפטים, מטעמו של היועץ רובינשטיין, בחרו, בדרך מקרה כמובן, להגיב באותם המילים ממש. נשיא בית המשפט העליון והיועץ המשפטי לממשלה, על פי דובריהם, "לא מוצאים לנכון להתייחס לתוכנן של שיחות פרטיות".