טאואר החמיצה את התחזיות: הפסד של 16.8 מ' דולר ברבעון

ההפסד למניה - 37 ס' בעוד ממוצע הציפיות עמד על 31 ס' למניה * גידול מינורי בהכנסות לסך של 12.9 מיליון ד' לעומת 12.6 מיליון ד' ברבעון הקודם

חברת המוליכים למחצה טאואר דיווחה על הפסד גדול משמעותית מהציפיות. ההפסד הנקי לרבעון השני הסתכם ב-16.8 מיליון דולר או 37 סנט למניה, בעוד ממוצע תחזיות האנליסטים עמד על הפסד של 31 סנט למניה.

זאת, לעומת הפסד נקי של 14.4 מיליון דולר או 33 סנט למניה במרבעון הראשון של 2003 ולעומת הפסד נקי של 11.3 מיליון דולר או 39 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-12.9 מיליון דולר, צמיחה זניחה לעומת רמה של 12.6 מיליון דולר ברבעון הקודם, וצמיחה של 11% לעומת הכנסות של 11.6 מיליון דולר ברבעון השני ב-2002.

עוד עולה מהנתונים, כי במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ההכנסות של החברה ב-25.5 מיליון דולר, שיפור של 27.5% לעומת הכנסות של 20 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד. ההפסד במחצית גדל והסתכם ב-31.2 מיליון דולר או 70 סנט למניה, לעומת הפסד של 23.3 מיליון דולר או 86 סנט למניה אשתקד.

מנכ"ל ויו"ר טאואר, כרמל ורנייה, הביע שביעות רצון מהשיפור של החברה בשורת ההכנסות, וציין כי הוא נובע בעיקר הודות לפעילות ה-FAB 2. כן, ציין ורנייה, כי החברה חתמה על מספר חוזים משמעותיים, אחד מהם עם צורן.

מהחברה נמסר, כי Fab 1 הוביל את הגידול במכירות החברה ברבעון השני של 2003, אשר ציין חמישה רבעונים רצופים של תזרים מזומנים חיובי מפעילות Fab 1. עוד נמסר, כי הגידול בהפסד שרשמה החברה נובע בעיקר מרמה גבוהה של פעילויות טרום ייצור והרחבת כושר הייצור ב- Fab 2. החברה צופה ירידה במכירות Fab 1 לצד התחלת מכירות מ- Fab 2, שיביאו לעליה מתונה בסך המכירות הכולל ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני.

החברה הגיעה להסדר עם הבנקים המלווים ועם שותפיה הפיננסים והאסטרטגים להרחבת הסכם המימון של החברה ולהענקת מימון נוסף, במידת הצורך, לשם המשכת הרחבתו של כושר הייצור של Fab 2.

במקביל לפרסום הדו"חות הודיעה טאואר על הזמנה חדשה עליה חתמה עם QuickLogic, אחת החברות שהשקיעו ב- Fab 2. המשלוחים הראשונים של השבבים מטאואר ל- QuickLogic צפויים להתחיל במחצית השניה של 2003.

לחברת QuickLogic שתי משפחות מוצרים המשתמשות בתהליך הייצור בגיאומטריית 0.18 מיקרון של טאואר. משפחת QuickMIPSTM ESP משלבת ליבת MIPS CPU, זיכרונות סטנדרטיים וממשקי I/O, וכן תאים הניתנים לתכנות על רכיב בודד. השבב בעל ריבוי התאים יכול לשמש ביישום קישוריות, מחשוב והתאמה של פונקציות באופן מאובטח ובמחירים טובים. המשפחה השנייה, Eclipse IITM כוללת מוצרי FPGA בעלי ההספק הנמוך ביותר הקיים בשוק, והיא מאופיינת ברמת ביצוע גבוהה וארכיטקטורה עשירה בתכונות העונים לצורכיהם של מתכנני ASIC ו- CPLD.