ירדן הפרישה ברבעון השני כ-40 מיליון שקל משווי השקעתה בהכשרת היישוב

בעקבות הערכת שווי מחודשת שביצע משרד זינגר את אבן * העריך את הכשרת היישוב בכ-545 מיליון שקל לעומת שווי שוק של כ-753 מיליון שקל

חברת ירדן השקעות תיאלץ להמשיך לבצע הפרשות בגין ההשקעה בחברת הכשרת היישוב . כך עולה מהערכת השווי להכשרת היישוב שהזמינה ירדן, מקבוצת גיבור, שבבעלות רועי גיל ואיתן אלדר, ממשרד זינגר את אבן.

הערכת השווי של האחזקה של ירדן במניות הכשרת היישוב (24%) הופחתה על-ידי זינגר את אבן ב-15%, ל-111.3 מיליון שקל. לפיכך, הפרישה ירדן ברבעון השני בגין ירידת ערך המניות, כ-40 מיליון שקל.

שווי הונה העצמי של הכשרת היישוב הוערך על-ידי זינגר את אבן ב-544.8 מיליון שקל, לעומת שווי של 753 מיליון שקל שהעניקה אותה חברה להון העצמי במארס 2003. משווי זה הופחתו 15%, לכ-463.1 מיליון שקל - סכום המשקף את שוויה של הכשרת היישוב. שווי זה עדיין גבוה ב-57% משוויה של הכשרת היישוב בבורסה, המסתכם ב-292 מיליון שקל בלבד.

מעריך השווי, יחיאל אבן, מציין כי הערכת השווי עודכנה בשל המשבר בשוקי הנדל"ן והתיירות, והנסיגה בתוצאותיה הכספיות של חברת רפיד. בסך הכל, הוערך שווי אחזקותיה של הכשרת היישוב ב-1.2 מיליארד שקל, ואליו התווסף שווי הנכסים העודפים שלה. מסכום זה גרע אבן את שווי הוצאות ההנהלה והכלליות המהוון, וכן את שווי ההתחייבויות המהוון של החברה, שהסתכם ב-840 מיליון שקל.

אבן ציין עוד כי בהערכה הקודמת של אחזקתה של ירדן בהכשרת היישוב חושב שווי האחזקה באופן הבא: שיעור האחזקה הוכפל בשווי ההון העצמי של החברה, בהנחה שירדן תוכל להגיע לשליטה בהכשרת היישוב. אלא שהקשיים שאליה נקלעה קבוצת גבור, וחברת ירדן שבתוכה, הצביעו על כך שהאפשרות להשגת שליטה של ירדן בהכשרת היישוב ירדה מהפרק. לכן, התייחס אבן לאחזקה בהכשרת היישוב כאל אחזקת מיעוט ולא כאל אחזקת שליטה, ולכן מצא לנכון להפחית את שוויה של האחזקה ב-15%.