כי"ל חתמה על הסכם לאספקת אשלג לסין בשווי של כ-160 מיליון ש'

בעקבות ההסכם יגדלו כמויות האשלג אותם מספקת כימיקלים לישראל לשוק הסיני ב- 33%

חברת כימיקלים לישראל הודיעה כי חתמה על הסכם עם החברה הסינית סינוכם (Sinochem) לאספקת אשלג לתעשיית הדשנים בסין. במסגרת ההסכם תספק כימיקלים לישראל אשלג לסינוכם בהיקף של כ-1.6 מיליון טון בשווי של 160 מיליון דולר, לתקופה של שלוש שנים. בעקבות ההסכם, המהווה חוזה המשך להסכם שנחתם בעבר עם סינוכם, יגדלו כמויות האשלג אותם מספקת כימיקלים לישראל לשוק הסיני ב- 33%.

שוקי גולד מנכ"ל מגזר כיל דשנים מסר כי הסכם זה הינו חלק מהאסטרטגיה העסקית של החברה להגדיל את היקף המכירות לסין, שוק בעל שיעורי צמיחה גדולים ופוטנציאל צמיחה גבוה בתחומי הפעילות של כימיקלים לישראל. גולד הוסיף ואמר כי: "על מנת לספק את הגידול הצפוי במכירות האשלג לסין ולמדינות אחרות, צפוי להשלים מגזר כיל דשנים בחודשים הקרובים תוכנית הרחבה (שלב 10) במפעל האשלג בסדום להגדלת כושר הייצור של המפעל".

מגזר כיל דשנים עוסק בכריה, עיבוד ושיווק של אשלג, פוספט ומוצריו, דשנים מורכבים ומסיסים לחלוטין, ומוצרים נלווים. מכירות מגזר זה היוו בשנת 2002 כ-50% ממכירות כימיקלים לישראל, והסתכמו בכ-1 מיליארד דולר.

כימיקלים לישראל המשיכה לשבור שיאים ברבעון השני. החברה, שמעמדה כאחזקה הטובה ביותר של החברה לישראל (52.7%) כבר הוכח מזמן, הציגה לפני כשבועיים את דו"חות הרבעון השני, שהראו כי למרות לא מעט גורמים שהיו עלולים לפגוע בה, בסך הכל מדובר שוב בהכנסות וברווחי שיא של כמה שנים טובות.

כי"ל סגרה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 561.8 מיליון דולר (2.4 מיליארד שקל) - גידול של 7.2% במונחים דולריים ביחס לרבעון המקביל. עם זאת, חשוב לציין כי ברבעון המקביל היתה רק השפעה חלקית לתוצאות CPL, שנרכשה בחודש מאי אשתקד, כך שחלק מהצמיחה בהכנסות מושפע מרכישה זו.

בחלוקה על פי מגזרי הפעילות, ממשיכה חטיבת הדשנים של כי"ל להיות המנוע העיקרי של החברה, כשמכירותיה הסתכמו בכ-297.4 מיליון דולר ברבעון השני - 48.8% מכלל הכנסות החברה. בנוסף, כי"ל דשנים היא גם החטיבה שרושמת את שיעור הרווח התפעולי הגבוה ביותר מבין החטיבות של כי"ל, עם שולי רווח של 19.1% מסך ההכנסות, או 56.9 מיליון דולר. הגידול המשמעותי בחטיבת הדשנים מגיע מהמיזוג עם קליבלנד פוטש (CPL), אותה רכשה כי"ל אשתקד. התוצאות של CPL החלו להיכלל בדו"חות כי"ל רק ב-1 במאי אשתקד, כלומר בהשוואה לרבעון המקביל יש להביא בחשבון שכשליש מהרבעון המקביל היה ללא תוצאות חברת האשלג הבריטית.