אזורים הקדימה תשלום 2 מיליון שקל לחברת ש.א.פ כדי לחלצה מקשיי נזילות

החברה חייבת 60 מיליון שקל לבנקים, מתוכם 45 מיליון שקל לבנק הבינלאומי; הבעלים: נחלצנו מהקשיים

חברת הבנייה הוותיקה ש.א.פ היתה לפני זמן קצר במה שהבעלים מתארים כ"קשיי נזילות קלים", אך באחרונה יצאה מהם, ומצבה השתפר - אמרו ל"גלובס" מקורות מקורבים לעיסקי החברה.

ש.א.פ חייבת לבנקים 60 מיליון שקל, מתוכם 45 מיליון שקל לבנק הבינלאומי , וכן 15 מיליון שקל לבנק דיסקונט . ש.א.פ נמצאת בבעלות האחים אהרון ודני פז.

ש.א.פ נקלעה לבעיות נזילות בעיקר משום שבשני פרויקטים שבהם היא בונה דירות, באיזורי חן שבצפון ת"א ובגדרה, היא מקבלת את התמורה באחוזים מהמכירות. בתקופה האחרונה היו המכירות איטיות מן הצפוי, ונוצר פער של 2 מיליון שקל בין הוצאות החברה להכנסותיה.

היזם, חברת אזורים , סייעה לש.א.פ. על-ידי הקדמת תשלומים. בחודש האחרון נמכרו 10 דירות בגדרה, וכן היו מכירות באיזורי חן, והדבר שיפר את נזילות החברה. נותרו למכירה 12 מתוך 80 דירות באיזורי חן, ו-5 מתוך 72 דירות בגדרה.

בנוסף, עשתה ש.א.פ הסדר עם הבנק הבינלאומי לגבי חובותיה. אהרון פז אמר ל"גלובס", כי החברה לא עשתה פריסת תשלומים.

לדברי פז, החברה מעסיקה כיום 60 עובדים קבועים ו-200-150 עובדים זרים. הוא אמר, כי החברה עומדת לסיים כמה פרוייקטים, ואם לא תקבל עבודות נוספות, יהיה עליה לפטר חלק מהעובדים. עם זאת, היא מנהלת מו"מ על קבלת שתי עבודות בבנייה למגורים במרכז הארץ, בכ-100 מיליון שקל.

ש.א.פ , יחד עם שפיר הנדסה, בונה כיום את אגף המשרדים החדש של הכנסת, כקבלן ביצוע, בכ-150 מיליון שקל.

החברה עומדת לסיים את בניית שני מגדלי המגורים הראשונים, מתוך ארבעה, בפרוייקט של מבני תעשיה ברחוב נחלת יצחק בת"א. ש.א.פ זכתה לפני שנים במכרז לבניית שני המגדלים, בני 38 קומות כל אחד, וכן חניון, מרכז מסחרי ומועדון בריאות, ב-230 מיליון שקל.

לש.א.פ. יש זכות סירוב ראשונה לבניית שני מגדלים נוספים בפרוייקט. כן בונה ש.א.פ, בהדרגה, 400 דירות בסיטי של אשדוד, כקבלן ביצוע של אזורים.

ש.א.פ. היא אחת מחברות הבנייה הפרטיות הוותיקות בארץ. בעבר בנתה בנייני מגורים יוקרתיים ברמת אביב ג', שכונות מגורים בחולון ובערים אחרות במרכז הארץ.

כן בנתה את בית המשרדים בית ש.א.פ במיתחם הבורסה בר"ג, על מגרש שקנתה בעיסקת אחוזים מחברת אמד, של חברי וגימלאי קואופרטיב דן. גם משרדי ש.א.פ נמצאים בבנין זה.