אסיפות הסברה בסונול במחאה על תוכנית ההתייעלות של סגיס בחברה

זהו צעד המחאה הראשון שנוקט ועד העובדים מאז מינויה של ההנהלה החדשה בגרנית הכרמל

עובדי חברת הדלק סונול קיימו שלשום (א') אסיפות הסברה במחאה על כוונת הנהלת החברה לקיים תוכנית התייעלות. זהו צעד המחאה הראשון שנוקט ועד העובדים מאז מינויה של ההנהלה החדשה בגרנית הכרמל, החברה האם של סונול, בראשות עמי סגיס.

למרות קיום אסיפת ההסברה, סירב ועד העובדים למסור פרטים בנושא, ואף הכחיש כי ננקט צעד כלשהו.

לעומת זאת, הסמנכ"ל החדש למשאבי אנוש של סונול, חיים אשכנזי (עד לאחרונה סמנכ"ל בשופרסל), אישר ל"גלובס", כי התקיימו אתמול אסיפות הסברה.

לדבריו, הנהלת סונול מבקשת לבצע תיקון עיוותים בחוזים האישיים בחברה, "אך אין בכוונתנו לפגוע בהסכמים הקיבוצים".

נודע, כי ההסתדרות כבר הוכנסה לתמונה, אך בשלב זה לא נדרשה על ידי הוועד לנקוט בשום צעד.

לדברי אשכנזי, תיקון העיוותים בחוזים האישיים, "הוא תיקון שנעשה במשק כולו כבר לפני מספר שנים, והגיע הזמן לעשות זאת גם בסונול". רוב העובדים בסונול, יותר מ-100, מועסקים בהסכמים קיבוציים.

לדברי גורמים בחברה, הכוונה היא לבצע תהליך התייעלות מקיף, בסופו של דבר, בכל המגזרים בחברה. בשלב זה, לא מדובר על פיטורי עובדים.

מבחינת ההסתדרות, נחשבת סונול ל"מעוז האחרון" בקרב חברות הדלק, שכן כל חברות הדלק האחרות מעסיקות עובדים רק בחוזים אישיים, ולא בהסכמים קיבוציים. לפני כמה שנים הפסיקו פז ודלק את כל ההסכמים הקיבוציים.

יצוין, כי עובדי תחנות הדלק אינם קשורים להסכמים אלה. רוב העובדים הקשורים להסכמים הקיבוציים או לחוזים האישיים הם עובדי המטה וכן עובדי מתקני הניפוק.

אסיפות ההסברה לא פגעו בתפקוד תחנות הדלק של סונול או באספקה ללקוחות הגדולים.

ברבעון השני השנה הפסידה גרנית כ-58.5 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מהפעילות בתחום הדלק. במחצית הראשונה של השנה הפסידה החברה 110 מיליון שקל.