חילופי דברים סוערים בישיבת הממשלה שעוסקת מאז הבוקר בגדר ההפרדה

(עדכון) הממשלה טרם הגיעה לדיון בנושאים הכלכליים וצפויה להגיע לכך רק בצהריים; מסגרת הקיצוץ החלופי של 1.1 מיליארד ש' תישמר, אך כנראה שיוכנסו שינויים מסויימים בהרכב הקיצוץ

החלה ישיבת הממשלה הכלכלית. שלא כהרגלו, רה"מ אריאל שרון לא פתח את ישיבת הממשלה בדברי הקדמה. נושא השביתה בנמלים והקיצוץ החלופי בסך 1.1 מיליארד שקל נמצאים על סדר יומה של הממשלה בעדיפות גבוהה. הקיצוץ החלופי, של למעלה ממחציתו מתמקדת בקיצבאות הילדים, צפוי לעבור בממשלה ברוב גדול מאוד, למעשה בלא התנגדויות. שר הרווחה, זבולון אורלב, צפוי להעלות את הצעתו לביטול הקיצוץ בקיצבאות הילדים ומנגד העלאת מיסוי שוק ההון ב-5% ל-20% והאטה ניכרת ברפורמה במיסוי.

בעניין השביתה בנמלים, הממשלה צפוייה לדון באמצעים התקיפים שמציע שר האוצר, בנימין נתניהו לשבירת השביתה. טרם ברור מה יאושר ומה לא יאושר, ואלו הצעות הן אופרטיביות, מעשיות וניתנות לביצוע.

עדכון - הממשלה טרם הגיעה לדיון בנושאים הכלכליים והיא ממשיכה לדון מאז שעות הבוקר בגדר ההפרדה, נושא שסביבו יש חילופי דברים קשים בין השרים ובינם לבין רה"מ. הדיון על גדר ההפרדה נמשך ברציפות מ-09:00 כך שלנושאים הכלכליים תגיע הממשלה כנראה רק לאחר הפסקת צהריים.

מסגרת הקיצוץ החלופי של 1.1 מיליארד שקל תישמר אבל כנראה שיוכנסו שינויים מסויימים קלים בהרכב הקיצוץ.