הפועלים: מדדי ספטמבר ואוקטובר יעלו ב-0.4%

כלכלני בנק הפועלים מעריכים, כי בארבעת החודשים האחרונים של השנה יעמוד שיעור האינפלציה על קצב שנתי של 4%, והיא תסתכם בכל שנת 2003 ב-0.4%

המדדים בספטמבר ובאוקטובר יעלו בשיעור של 0.4% בכל אחד מהחודשים. כך מעריכים כלכלני בנק הפועלים.

להערכת הכלכלנים, מדד ספטמבר ישקף עלייה בסעיף הדיור ועלייה במחירי הפירות והירקות, התחבורה והתקשורת. מנגד, חלה ירידה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה.

תחזית עליית המדד באוקטובר נובעת מירידה של 6% במחירי הבנזין, עלייה בסעיף הדיור ועלייה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה, עם תחילת מכירת ביגוד החורף.

כלכלני בנק הפועלים מעריכים, כי בארבעת החודשים האחרונים של השנה יעמוד שיעור האינפלציה על קצב שנתי של 4%, והיא תסתכם בכל שנת 2003 ב-0.4%. בשנת 2004 צפויה האינפלציה להסתכם ב-2%, במרכז יעד הממשלה שנקבע ל-1%-3%.

לדברי כלכלני הפועלים, צמיחה מתונה, יציבות במדיניות המוניטרית, ופיחות מתון בשער החליפין של השקל - יתמכו ביעד זה. למרות זאת, מציינים הכלכלנים, כי כתוצאה מקשיי התקציב, ייתכן שבתחילת 2004 יועלו מחירי מוצרים ושירותים שבשליטת הממשלה, שיגרמו להאצת האינפלציה בתחילת השנה. בין המוצרים שעלולים להתייקר: סולר לתחבורה, בנזין, מים, תחבורה ציבורית, סיגריות וארנונה.

לגבי הדולר מעריכים כלכלני בנק הפועלים, כי תוואי הפיחות בשקל יימשך בהמשך השנה. זאת, בשל אי-שיפור המצב הביטחוני, חשש מגירעון גבוה בתקציב 2004 וצמצום פער הריביות לעומת חו"ל. תחזית שער החליפין של בנק הפועלים לסוף שנת 2003 היא 4.65 שקלים לדולר.