פורד וקרייזלר תפטרנה אלפי עובדים, נוכח התחרות הגוברת עם חברות אסיאתיות

בנוסף על פיטורי 4,750 העובדים המתוכננת, פורד תפטר עוד 3,000 עובדים במפעל בשבדיה

יצרניות הרכב, פורד (F), מתכננת לפטר כ- 12,000 עובדים ברחבי העולם, בעוד דיימלר-קרייזלר (DCX) מכינה תכניות משלה לפטר אלפי עובדים, נוכח התגברות התחרות בשוק הרכבים בארה"ב.

הקיצוצים באים מעט לאחר החתימה על הסכמי עבודה עם ה- United Auto Workers, אשר מאפשרים לחברות לפטר כ- 50,000 עובדים במהלך ארבע השנים הבאות. אך פורד וקרייזלר, הנמצאות בעיצומה של תכניות התייעלות קשות, מסמנות כי הן מעוניינות להגביר את קצב הקיצוצים

כחלק מהתכניות, פורד כבר הודיעה כי היא מתכננת לפטר כ- 4750 עובדים בצפון אמריקה ובגרמניה עד סוף השנה, בנסיון לקצץ בעלויות השכר ב- 10%. בנוסף, תפטר החברה 3,000 עובדים במפעל בשבדיה.

שתי החברות איבדו, ככל הנראה, נתח שוק נוסף בארה"ב בחודש שעבר, לאחר שהצעות להלוואות ללא ריבית לא הצליחו לעצור את רווחיהן של ג'נרל מוטורס ומתחרות יפניות, דוגמת טויוטה.

אנליסטים מעריכים, כי מכירותיהן של פורד וקרייזלר בספטמבר נפלו 6.4% ו- 11.3%, בהתאמה, בעוד שאצל ג'נרל מוטורס חלה עלייה של 12.6%. יצרניות הרכב תפרסמנה היום את נתוני המכירות שלהן.

פורד, דיימלר-קרייזלר וג'נרל מוטורס הציעו הנחות שיא ותמריצים שונים, על מנת להשיב אליהן צרכנים, אשר פנו ליצרניות רכב אירופאיות ואסיאתיות. באוגוסט, טויוטה מכרה לראשונה יותר מכוניות מאשר קרייזלר ויצרניות יפניות ודרום קוריאניות הגדילו את נתח השוק שלהן לרמת שיא של35.4%.