טופ אימאג' חתמה על חוזה בהיקף של כמה מיליוני דולרים עם הדואר השווייצרי

היקף החוזה מוערך בכ-3.5-3 מ' ד', והוא יתפרס על כשלוש שנים * המנכ"ל, עידו שכטר: "זה החוזה הגדול ביותר בתולדותינו"

טופ אימאג' , המתמחה בזיהוי ובעיבוד דיגיטלי של מידע ממקורות שונים, דיווחה היום על זכייה בפרויקט של הדואר השווייצרי, בהיקף של כמה מיליוני דולרים. ההערכות הן שמדובר על בחוזה בהיקף של כ-3.5-3 מיליון דולר.

"קיבלנו את החוזה הכי גדול בחיי טופ אימאג'", אומר עידו שכטר, מנכ"ל החברה. "החוזה יתפרס על פני מספר שנים. אנחנו נספק אפליקציות שונות ומגוונות, שישתלבו לרוחב ולאורך הארגון, בתוך השירות הבנקאי ושירות הדואר של החברה. זה מבטא, בעצם, את שרשרת ההצלחות שלנו בתחום הזה בעולם. זה כולל את הדואר בישראל, את הדויטשה פוסט וכן מקומות נוספים בעולם".

- מה בעצם אתם מספקים לדואר השווייצרי?

"אנחנו מספקים מערכות לקליטה ועיבוד טפסים. מדובר בעצם בדור החדש של התוכנה שלנו".

- על פני כמה שנים יתפרס הפרויקט?

"על פני כשלוש שנים".

- הרווחיות מהפרויקט תהיה דומה לרווחיות מפרויקטים אחרים שלכם, או שעקב גודלו, נתתם ללקוח הנחה משמעותית?

"לא נתנו הנחה משמעותית. המנטליות העסקית בשווייץ שונה מבמקומות אחרים בעולם".

הפרויקט הזה יניב כנראה כמיליון דולר בממוצע בשנה בשלוש השנים הבאות, ובמילים אחרות - כרבע מיליון דולר ברבעון. סכום כזה אולי לא נראה משמעותי מדי, אבל עבור טופ אימאג', הוא בהחלט לא עניין של מה בכך. ברבעון השני של השנה הפסידה החברה כ-211 אלף דולר (3 סנט למניה), על הכנסות של כ-1.95 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-290 אלף דולר (5 סנט למניה), על הכנסות של כ-1.9 מיליון דולר ברבעון הקודם. ברבעון השלישי, מעריך שכטר, תמכור החברה ביותר מ-2 מיליון דולר ותהיה מאוזנת.

"ברבעון השני התחלנו בשיתוף פעולה עם SAP, ואנחנו מדברים גם עם אורקל ועם חברות נוספות על שיתופי פעולה", אמר שכטר לפני כחודש, עם פרסום תוצאות הרבעון השני. "כמו כן, שיחררנו גירסה חדשה של המוצר, שיש בה המון שיפורים, במיוחד בנושא של עיבוד חשבוניות. מעבר לכך, נכנסנו לשוק השבדי, שבו נמצאת המתחרה הגדולה שלנו, רידסופט, והתקדמנו בשוק הצרפתי, שבו הסתכמו המכירות ברבעון ביותר מ-200 אלף דולר.

"היה לנו רבעון טוב מאוד גם באנגליה ובגרמניה. באנגליה הסתכמו ההכנסות בכ-400 אלף דולר, ובגרמניה - בכ-350 אלף דולר. גמרנו שלב נוסף בפרויקט של M3 באנגליה, ואנחנו עוברים לעבוד עכשיו ב-M3 בארה"ב".

זינוק במכירות עשוי להגיע באמצעות רכישה. טופ אימג' מתכוונת לרכוש את השליטה בחברת ההפצה שלה ביפאן. החברה רואה ביפאן שוק אסטרטגי עבורה ומעוניינת להגדיל את אחיזתה בו, למרות החולשה בו ברבעונים האחרונים. בשנים האחרונות מוכרת טופ אימאג' ביפאן באמצעות חברה-בת של טויו אינק. המכירות מסתכמות ב-2-1.5 מיליון דולר בשנה, אם כי השנה הן יהיו נמוכות יותר.