האוצר מנהל מו"מ עם החברה לישראל לשינוי ההסכם בעניין עתיד בתי הזיקוק

מבקר המדינה מתח אתמול ביקורת קשה על ההסכם הקודם שחתם האוצר עם החברה לישראל

משרד האוצר מנהל מו"מ עם החבה לישראל במטרה לשנות את ההסכם שנחתם עימה בעניין עתיד בתי הזיקוק. הבעלות בחברה מתחלקת בין המדינה (74%) לבין החברה לישראל. את המו"מ מרכז הממונה על התקציבים, אורי יוגב.

שר התשתיות, יוסף פריצקי, יפעל לשינוי ההסכם, במיוחד לנוכח הביקורת הקשה שמתח אתמול (ג') מבקר המדינה על ההסכם. פריצקי הוא זה שיזם את הקמת הצוות הבין משרדי. פריצקי לא כיהן כשר חתימת ההסכם.

לטענת המבקר, ההסדר לא פתר מחלוקות בנוגע לבעלות על הנדל"ן בתום הזיכיון, והוא נעשה ללא הערכת שווי עדכנית לנכסים, וללא תחשיב לדמי הרשאה.

צוות בין-משרדי שהוקם לפני חודש בוחן את ההסכם ואת החלופות לו, ובכלל זה - את דחיית מועד מימוש האופציה של החברה לישראל, את תנאי ההסכם לרבות דמי ההרשאה ואת הערכות השווי שנערכו על-ידי המדינה והחברה לישראל בעקבות ההסכם.

לאחר מכן יבחן הצוות את הדרך המתאימה והיעילה לביצוע פיצול בתי הזיקוק והפרטתם, ואת הסדרת ההחזקות של כל אחד מבתי הזיקוק המפוצלים בחברות מוחזקות במישרין ובעקיפין על-ידי חברת בז"ן. הצוות יהיה מוסמך גם להחליט לעניין דחיית מועד האופציה.

הצוות יהיה רשאי לנהל מו"מ מול החברה לישראל, בין היתר בנוגע לפיצול בתי הזיקוק ומבנה הבעלות בבתי הזיקוק ובחברות המוחזקות על ידם לאחר הפיצול.