ידיעות אחרונות: בלינקוב צפוי להישאר מנכ"ל חברת הכבלים המאוחדת

בלינקוב: נעשים נסיונות לפתור את חילוקי הדעות; פישמן נפגש באחרונה עם המפקח על הבנקים לדיון במיזוג הכבלים

רם בלינקוב, מנכ"ל חברת הכבלים הממוזגת שהודיע בשבוע שעבר על רצונו לעזוב את התפקיד, צפוי להישאר בתפקידו. כך מדווח ידיעות אחרונות.

בלינקוב אמר אתמול בתגובה, כי "אני לא מוכן להתייחס לדברים האלה, למרות שאני לא מכחיש שיש חילוקי דעות ושנעשים נסיונות מצד הגורמים לפתור אותם. עם זאת, מרבית הידיעות שפורסמו אינן משקפות את המציאות נכונה".

באחרונה התרבו חילוקי הדעות בין בעלי המניות של חברות הכבלים, ובעיקרם קבוצת פישמן וקבוצת דנקנר, סביב עניין המיזוג, השליטה בחברת הכבלים הממוזגת ואופן ניהולה. על-פי הערכות, חילוקי דעות אלה עיכבו את תהליכי קבלת ההחלטות באשר למיזוג, דבר שהביא את בלינקוב להודיע על התפטרותו.

נציין, כי בחודשים האחרונים מנסות חברות הכבלים להוביל מהלך של מיזוג באמצעות הקמת חברת טלפוניה עצמאית שתהיה בבעלות שלושת החברות ותחכיר את תשתיותה מידי חברות הכבלים.

אופציה זו של מיזוג נראית כרגע כאופציה המועדפת ביותר עבור החברות, אשר נאלצו להתמודד עם החלטתו של המפקח על הבנקים שלא לאשר להן את המיזוג במתכונתו הקודמת, לפיה ייכללו במיזוג גם התשתיות. על-פי הערכות, ראשי חברות הכבלים ינסו להגיע למיזוג בדרך זו עוד לפני פקיעת אישור המיזוג בנובמבר הקרוב.

עוד מדווח כי אליעזר פישמן, מבעלי ערוצי-זהב, נפגש באחרונה עם המפקח על הבנקים, יואב להמן. השניים דנו במתכונת הראשונה למיזוג הכבלים, שלא אושרה ע"י המפקח. לפי מתכונת זו, המיזוג היה אמור לכלול את התשתיות והתוכן של הכבלים. להמן סירב לאשר מיזוג בדרך כזו נוכח החוב הגבוה של 3 חברות הכבלים.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".