One1 מקבוצת מחשוב ישיר מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת 51% מרמדור תמורת 2.5 מיליון שקל

בנוסף בעלי המניות הקיימים, רמי רונן ודרור פלומין, יזרימו כספים לחברה בצורה של הלוואת בעלים

וואן טכנולוגיות תוכנה, מקבוצת מחשוב ישיר, נמצאת במו"מ מתקדם לרכישת 51% מרמדור הבורסאית תמורת 2.5 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". בנוסף, יזרימו בעלי המניות של רמדור, רמי רונן ודרור פלומין, מספר מיליוני שקלים לחברה כהלוואת בעלים. ההסכם כפוף לאישורם של הבנקים המלווים. הבנקים מצדם צפויים למחוק חלק מחובותיה של רמדור ואת יתרת החובות לפרוס למספר שנים.

רמדור דיווחה לאחרונה, כי נוכח מצבה הכספי היא מנהלת מגעים להכנסת משקיעים לחברה, ובמקביל מנהלת מו"מ עם הבנקים על מנת להגיע עימם להסדר. לפני כשבוע הודיעה החברה, כי מגעים אלו נמשכים, אך טרם הושגה הסכמה עם הבנקים כמו גם עם המשקיעים הפוטנציאליים. היום, כאמור, השלימה החברה את הכנסתה של וואן כמשקיע בחברה.

רמדור עוסקת בפיתוח אפליקציות תוכנה מבוססות אינטרנט לשוק המקומי והבינלאומי, ומספקת פתרונות לתחום הפרוייקטים והמכרזים תוך מתן פתרונות תוכנה לניהול משאבים עסקיים תקציבים. רמדור סבלה בחצי הראשון של השנה מירידה חדה בהכנסותיה לכ-6 מיליון שקל, לעומת 10.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הפסדי החברה האמירו במחצית הראשונה של השנה ל-7.5 מיליון שקל, לעומת רווח של כחצי מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד של החברה במחצית מיוחס כולו להפסד של 7.5 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון השני. הרבעון השני היה גם הראשון מזה 7 רבעונים רצופים שבו רשמה רמדור הפסד, וזאת ממספר סיבות: הראשונה - ירידה דרסטית מהכנסות החברה מ-4.4 מיליון שקל ברבעון הראשון ל-1.5 מיליון שקל ברבעון השני. השנייה - הפרשות שביצעה החברה לחובות מסופקים, והשלישית - הוצאה חד-פעמית של 3.4 מיליון שקל בגין מחיקת מיסים נדחים מהעבר. ההפסד הכבד שחק גם את הונה העצמי של רמדור, שעמד על 9.5 מיליון שקל בסוף 2002, ל-2 מיליון שקל בלבד בסוף המחצית הראשונה של השנה. לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף כולל של 5 מיליון שקל, ומנגד הלוואות לזמן קצר בהיקף של 16.7 מיליון שקל. בנוסף, לחברה הלוואות לזמן ארוך בסך 1.3 מיליון שקל.

אלדד בר-אדון, מנכ"ל וואן, נשמע היום מרוצה מהעסקה: "אני מקווה שנשלים את העסקה, והדבר תלוי לא מעט באישורם הסופי של הבנקים. אם האישורים יתקבלו, המטרה הראשונה שלנו היא להחזיר את רמדור לקצב מכירות שנתי של כ-20 מיליון שקל, כפי שהיה בשנת 2002. זאת ניתן יהיה להשיג כאשר היקף החובות מצד אחד יקטן בעקבות ההסדר החדש ובאמצעות ניצול הגודל של וואן לטובת שיפור עסקיה של רמדור, מצד שני.

"רמדור בעצם תורמת לוואן בשלושה אספקטים, אומר בר-אדון. "ראשית הם מוסיפים לנו לקוחות בעולם הבנייה והפרוייקטים - בו אנו פועלים בווליום נמוך. שנית, הם משלימים לנו את קו מוצרי ה-ERP שלנו. לקוחות שלנו בתחום ה-ERP יוכלו לעשות שימוש מעתה גם בתוכנות רמדור העוסקות בתחום ניהול המכרזים וניהול הפרוייקטים. שלישית, לרמדור פעילות ולקוחות באירופה והיא פועלת באמצעות החברה-הבת אטוויו טכנולוגיות, בעוד לנו פעילות זניחה בחו"ל".