התביעה היוונית: לא להסגיר את ולדימיר גוסינסקי לרוסיה

מוסקבה מבקשת להעמיד לדין את גוסינסקי בגין הונאה והלבנת כספים בהיקף של 250 מיליון דולר, בעוד שגוסינסקי טוען כי בקשת ההסגרה נובעת ממניעים פוליטיים

השופטים בבית המשפט באתונה הבוחנים את בקשת רוסיה להסגיר לידיה את ולדימיר גוסינסקי העצור ביוון, החליטו שלשום (ג') לדחות את החלטתם בשבועיים לפחות, עד לקבלת מידע נוסף מהשלטונות הרוסיים.

קודם לכן ביקשה התובעת בבית המשפט לערעורים של אתונה, אנה זאירי, לדחות את בקשת ההסגרה הרוסית, בטענה שהיא מעורפלת מדי. בית המשפט הודיע, כי יפנה לשלטונות מוסקבה בבקשה לקבלת פרטים נוספים לגבי הסגרתו של גוסינסקי בתוך 15 יום.

גוסינסקי נעצר בשדה התעופה של אתונה ב-21 באוגוסט, על סמך בקשת הסגרה בינלאומית שפג תוקפה, אך שוחרר אחר כמה ימים בערבות עד לקבלת החלטה על-ידי בית המשפט באתונה.

מוסקבה מבקשת להעמיד לדין את גוסינסקי בגין הונאה והלבנת כספים בהיקף של 250 מיליון דולר, בעוד שגוסינסקי טוען כי בקשת ההסגרה נובעת ממניעים פוליטיים, לאור הסיקור הביקורתי של רשת הטלוויזיה שלו בזמן מלחמת צ'צ'ניה.

גוסינסקי, מבעלי מעריב, זוכה לתמיכת ארה"ב וישראל, הלוחצות על אתונה שלא להסגירו לידי רוסיה. ההחלטה הסופית בעניין בקשת ההסגרה של גוסינסקי נתונה בידי שר המשפטים היווני, פיליפוס פטסלניקוס.