אסא מודה בחובות חברותיו לעובדים, המבקשים פס"ד נגדן; מכחיש חובות שלו

אסא הכחיש שהשתמש בכספי החברות לצרכים אישיים; טוען, כי כתב התביעה נועד להכפיש את שמו

חיים אסא, הבעלים של אסא אור מערכות וטקסטולוג'י, מודה, כי חברותיו חייבות כסף לעובדי החברות. כך עולה מכתב ההגנה שהגיש אסא לבית הדין האיזורי לעבודה בתל-אביב, בתביעת עובדי החברות נגד החברות ונגדו.

יצוין, כי אסא כיהן בעבר כיועץ חברתי בלשכתו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל.

העובדים טענו בתביעתם, באמצעות עו"ד מאיר דהאן, לחוב של החברות כלפיהם. לטענתם, אסא עושה שימוש בכספי החברות לצרכיו הפרטים - למימון בנות זוגו - בהווה ובעבר, ובנותיו.

בכתב ההגנה טוען אסא, כי כתוצאה ממשבר ההיי-טק נאלצו שתי החברות בבעלותו לעבור הליכי התייעלות והקטנת הוצאות ובכלל זה, צמצום בכוח האדם. על רקע זה הופסקה העסקת התובעים - מי כעובד ומי כקבלן, באסא אור או בטקסטולוג'י.

אסא טוען, כי הגשת כתב התביעה בתיק היתה אות הפתיחה למסע תקשורתי מתוכנן, שנועד להכפיש את שמו הטוב ולהשפיע על ההליכים.

לטענתו, על אף הגשת כתב התביעה, הוא והחברות לא נמנעו מניסיונות ההידברות עם התובעים. לדברי אסא, הוא הזרים כספים לחברות ממקורותיו האישיים, גייס כספים מחברים אישיים ואף שיעבד את ביתו.

לטענתו, אין שחר לטענת העובדים, כי הוא עשה שימוש בנכסי החברות לצרכיו האישיים.

הוא הוסיף, כי אין גם שחר לטענת העובדים, כאילו הבטיח להם לפרוע אישית את חובות החברות כלפיהם. כן הוא טוען, כי אין שחר לטענתם, לפיה ניהל את החברות באופן בלתי סביר ותוך נטילת סיכונים מיותרים.

אסא טוען, כי בשיחות בעל פה שקיים עם מספר עובדים הם הודו, כי הגשת התביעה נגדו באופן אישי נועדה למטרה אחת בלבד - להלך עליו אימים ובכך לגרום לו להסכים לדרישותיהם.

בעקבות כתב ההגנה, הגישו העובדים בקשה למתן פסק דין נגד החברות.

העובדים טוענים, באמצעות עו"ד דהאן, כי בכתב ההגנה מודים אסא והחברות בחוב כלפיהם.

לדברי העובדים, לאור זאת וכן לאור העבודה שהחברות מתחמקות ולא מפרטות מהם הסכומים, מתבקש בית המשפט לתת פסק דין נגדם לפי התביעה. (ע"ב 5479/03).