אלומיניום: "ביהמ"ש מתבקש לשים קץ לניסיונותיו המתמשכים של דוד אפל לדחות את הקץ"

החברה מבקשת מביהמ"ש לחייב את אפל לשלם את החוב במלואו ולאלתר ולקבל את בקשת פשיטת הרגל

"בית המשפט מתבקש לשים קץ לניסיונותיו המתמשכים של דוד אפל לדחות את הקץ ולהימנע מלשלם את החוב במלואו ולאלתר ולקבל את בקשת פשיטת הרגל". כך נאמר בתשובתה-התנגדותה של חברת אלומיניום החזקות לבקשת דוד אפל מבית המשפט למחוק את בקשתה למתן צו כינוס לנכסיו והכרזתו כפושט רגל על הסף. אלומיניום החזקות טוענת לחוב של למעלה מ-13 מיליון שקל.

אפל טען בין היתר כי מעשי פשיטת הרגל לא הראו בתוך סד הזמנים הנקוב בפקודת פשיטת הרגל (שלושה חודשים) ולפיכך לא ניתן היה להגיש את בקשת פשיטת הרגל. אולם אלומיניום החזקות טוענת באמצעות עוה"ד פנחס רובין וזוהר לנדה כי בקשת פשיטת הרגל הוגשה כדין ובמסגרת מניין המועדים הנקובים בפקודת פשיטת הרגל שכן יש לגרוע מתוך התקופה 21 ימים של ימי פגרה ושביתות ואשר אינם נספרים במניין שלושת החודשים.

לדבריה אפל חזר ופנה אליה במהלך תקופה זו בהצעות כאלו ואחרות ולבקשתו של אפל תוכנם של הצעות אלו לא ייחשף, בניסיון לעכב את הגשת בקשת פשיטת הרגל. כעת משדחתה אלומיניום החזקות את הצעותיו מנסה אפל לטעון ברצינות כאילו חלפו מניין שלושת החודשים. לטענת אלומיניום החזקות דרך הילוכו של אפל היא פסולה וחסרת תום לב וגם אין בה ממש. עוד היא טוענת כי לאפל היו גם מעשי פשיטת רגל נוספים וקודמים שלכאורה חרגו מגבולות שלושת החודשים וכי מעשים אלה הם מעשים נמשכים ובתור שכאלה מאפשרים הם להגיש את בקשת פשיטת הרגל במועד שהוגשה.

פש"ר 2114/03.